  • 61. Data: 2024-08-03 09:42:36
    Temat: Re: Antena UKF
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Aug 2024 18:45:45 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Akurat 80cm dla satelitarnej TV jest współcześnie bardzo
    > wystarczające, więc chyba miałes coś skopane.

    Pamiętam w latach 80 w PL czasze musiały być większe, z czego to
    wynikało? Ówczesne wiązki z sat nie były kierowane na Europę
    wschodnią? Dodali nowe satelity czy zmienili wiązki?

    --
    Marek

  • 62. Data: 2024-08-03 10:57:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 3.08.2024 09:42, Marek wrote:

    > Pamiętam w latach 80 w PL czasze musiały być większe, z czego to
    > wynikało?  Ówczesne wiązki z sat nie były kierowane na Europę wschodnią?

    Nie były. Większość była na E. zachodnią.
    Najgorsze było to, że nasze programy "wpychali" do jakichś egzotycznych
    wiązek - cena, czy coś.

    > Dodali nowe satelity czy zmienili wiązki?

    Cały czas wymieniają i raczej zwiększają moc i szerokość wiązek.
    Ale też anteny były coraz doskonalsze - dokładniej wyprofilowane czasze
    i lepsze konwertery (LNB).

    --
    Mirek

  • 63. Data: 2024-08-03 13:31:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2024 14:51:11 +0200, Trybun napisał(a):

    > (...)
    > Chcesz abym ściągał wieżę spod sufitu, pstrykał fotki i zakładał konto w
    > jakimś serwisie aby je opublikować? Tymczasem mam pewność że to nic nie
    > da, bo przecie prawie każdy wie jak wygląda wtyk antenowy w telewizorze,
    > w tej wieży jest tylko mniejszych rozmiarów.

    Ludzie usiłują Ci pomóc, pomimo Twojego oporu.

    Twierdzisz, że wtyk jest "mniejszych rozmiarów".
    Więc spróbuję Ci pomóc, abyś nie musiał chodzić po suficie ;)
    Możesz go wskazać wśród tych:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_RF_connector_t
    ypes

    Oczywiście to nie wszystkie występujące w przyrodzie.

    P.S.
    Czy już odróżniasz przewód od kabla?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 64. Data: 2024-08-08 15:54:57
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Tak, dokładnie tego :) Oprócz zakładania konta bo to zbędne. Mówiłem,
    > jak nie wiesz, poproś małolata.

    Zasadniczo to jeżeli już prośba to tylko o coś istotnego, z tą anteną to
    tylko taka ciekawostka, a nie sprawa do zarżnięcia. Nie warta większego
    zaangażowania ani mojego ani waszego. Zapytałem tylko bo sądziłem że na
    grupie znajdzie się ktoś kto wie jak wyglądają sprawy anten zewnętrznych
    do radia. Ale ani bym pomyślał angażować Was do tego stopnia żebyście
    czegoś dla mnie szukali w necie. Tym niemniej dzięki za dobre chęci.

    > Okazuje się że nie.

    I fotka by ci coś dała? ?

    > Na matołka sam wychodzisz. Bardzom ciekaw czy już wiesz co masz zrobić,
    > po tych 38 postach :)

    Wyobraź sobie że w Brico Marche dostałem odpowiednią wtyczkę, zajrzałem
    już do paru komisów z starociami i nic, a tu popatrz leży sobie na
    regale.. Teraz to już z górki.
    Oczywiście bez inspiracji z grupy sprawą nawet bym się bliżej nie
    zainteresował, bo ta wieża, a szczególnie jej szumy radiowe  nie jest
    jakimś elementem który spędza sen z powiek. Tak że dzięki za motywację i
    inspirację.

  • 65. Data: 2024-08-08 15:56:09
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 03.08.2024 o 13:31, Adam pisze:

> [...]
    > https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_RF_connector_t
    ypes

    > Oczywiście to nie wszystkie występujące w przyrodzie.

    Dzięki, ale już znalazłem taki wtyk.
    Przy moim łączu przestudiowanie oferty spod linku zajęłoby mi ze dwa
    dni. Ale jeżeli znasz wtyki/gniazda używane np w telewizorach to ten
    (męski) jest dokładnie taki sam, tylko jak już pisałem mniejszego rozmiaru.
    Jasne, przy antenie jest, był i będzie zawsze KABEL.?

  • 66. Data: 2024-08-08 15:58:01
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 02.08.2024 o 18:45, J.F pisze:
    > Ale od czego sie różnią?
    >
    > Po prostu tak to jest, że dla mikrofal i światła (tez fala el-m), masz
    > jakies czasze/reflektory/soczewki, które wyraźnie z pewnej powierzchni
    > "zbierają sygnał".
    >
    > A z drugiej strony możesz miec antenę prętowa, która powierzchnię ma
    > malutką, a sygnał zbiera dobrze, tylko nie bardzo wiadomo z jakiego
    > obszaru :-)
    >
    > A fala radiowa ma swoją gęstość/strumien mocy, w W/m^2 więc
    > powierzchnia wydaje się istotna.

    Od siebie, że jednym pomaga zwiększenie powierzchni odbiorczej anteny
    drugim nie..

    > Akurat 80cm dla satelitarnej TV jest współcześnie bardzo
    > wystarczające, więc chyba miałes coś skopane.
    >
    > J.

    Za przeproszeniem, co Ty wiesz.. Jedyne co miałem skopane to za mały
    rozmiar anteny. Wystarczyła mżawka aby sygnał na słabszych kanałach
    zanikał, trochę większy opad i na wszystkich"brak sygnału" .

  • 67. Data: 2024-08-08 15:58:27
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 02.08.2024 o 16:12, Adam pisze:
    > I przy zmienie czaszy zmieniałeś też antenę?
    >
    > Aha, rzeczywiście - pomyliłeś antenę (czyli to coś malutkie w uchwycie) z
    > reflektorem (czyli tym, co Ty nazywasz niesłusznie "anteną").

    Po co tak właściwie udajesz głupka..

  • 68. Data: 2024-08-08 16:25:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 15:58:01 +0200, Trybun wrote:

    > Od siebie, że jednym pomaga zwiększenie powierzchni odbiorczej anteny
    > drugim nie..

    No widzisz - a powyzej jest o tym, ze czasem tę powierzchnię trudno
    dostrzec :-)

    > Za przeproszeniem, co Ty wiesz.. Jedyne co miałem skopane to za mały
    > rozmiar anteny. Wystarczyła mżawka aby sygnał na słabszych kanałach
    > zanikał, trochę większy opad i na wszystkich"brak sygnału" .

    Powiem tak - jesli chodzi o satelitarną TV w miarę współczesnie,
    to jesli wielu osobom 80cm, wystarcza, to czemu tobie nie?

    Patrz
    https://krupapiotr.pl/poradniki/srednica-anteny-sate
    litarnej/

    Przy 65cm miałbyś prawo narzekać :-)

    P.S. to było 2017, google cos sugeruje, ze dla 4K 90cm jest lepsze :-)

    J.

  • 69. Data: 2024-08-08 16:30:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 15:56:09 +0200, Trybun wrote:

    > Jasne, przy antenie jest, był i będzie zawsze KABEL.👂

    Hm, linia Goubau ..

    J.

  • 70. Data: 2024-08-08 16:53:48
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 8.08.2024 o 15:56, Trybun pisze:

> [...]
    > (męski) jest dokładnie taki sam, tylko jak już pisałem mniejszego rozmiaru.
    > Jasne, przy antenie jest, był i będzie zawsze KABEL.?

    Dałeś się wrobić idiocie Adamowi :)
    Przewód będzie równie dobry, a może i lepszy :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.