  • 1. Data: 2024-07-30 10:48:38
    Temat: Głowica termostatyczna - zdalna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Szukam głowicy termostatycznej do grzejnika, którą można "zdalnie"
    obsługiwać.

    Są takie, które przy grzejniku są na baterie, a zadajnik z zasilacza?
    Czy raczej z kapilarą, ale trochę trudno ją ukryć.
    Grzejniki mają zawór u dołu i użytkownicy marudzą, że będą musieli się
    schylać. A ma wyglądać ładnie być funkcjonalne.

    Marudzą, też na urządzenia z baterią, ale raczej zasilane głowice nie
    istnieją.
    Czyli kapilara.

    Robert

  • 2. Data: 2024-07-30 11:26:05
    Temat: Re: Głowica termostatyczna - zdalna
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > schylać. A ma wyglądać ładnie być funkcjonalne.
    >
    > Marudzą, też na urządzenia z baterią, ale raczej zasilane głowice nie

    Gdyby chodziło tylko o zasilanie to przecież można sobie w miejsce
    baterii kabelki podłączyć. Ale one mają sterowanie bezprzewodowe, które
    niekoniecznie spełnia pokładane w nim nadzieje co do uzyskiwanego zasięgu.

  • 3. Data: 2024-07-30 16:04:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > schylać. A ma wyglądać ładnie być funkcjonalne.
    >
    > Marudzą, też na urządzenia z baterią, ale raczej zasilane głowice nie

    Są głowice zdalne, kapilarne, *z czujnikiem w pokrętle*, na przykład

    https://www.tanie-ogrzewanie.pl/sterowanie-do-verano
    /glowica-termostatyczna-siemens-z-kapilara-2m,,rid,1
    7973.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI7uv12fbOhwM
    VlWqRBR3VSgVJEAQYBSABEgKpkPD_BwE

    Swoją drogą to się użytkownikom w d4 przewraca :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2024-07-30 17:20:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.07.2024 o 16:04, PeJot pisze:

> [...]
    7973.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI7uv12fbOhwM
    VlWqRBR3VSgVJEAQYBSABEgKpkPD_BwE

    > Swoją drogą to się użytkownikom w d4 przewraca :>

    Płacą, to nie ma problemu. Ale nieraz nawet za duże pieniądze nie ma
    tego co się chce.
    Np. tak przy okazji. Nie ma (a przejrzałem cały Internet) zlewozmywaka
    konglomerat podwieszany, gdzie otwór większy równy 450 (wymiar w głąb).
    Są ale 400 mm. A w blacie już jest stara dziura na 450 mm (w głąb).

    A co do tej głowicy to zobaczyłem taką na prąd:
    https://www.tanie-ogrzewanie.pl/sterowanie-do-verano
    /naped-zaworu-nc-24v-dc-regulacja-0-10v-m30x15,,rid,
    27938.html

    Gdyby do tego był sterownik łatwy w obsłudze... typu pokrętło i obsłużył
    dwa grzejniki i czarny.

    Robert

  • 5. Data: 2024-07-30 18:15:14
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Grzejniki mają zawór u dołu

    BTW co to za cudaki ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2024-07-30 18:38:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.07.2024 o 18:15, PeJot pisze:

    > BTW co to za cudaki ?

    Był wątek na pl.misc.budowanie "przyłacze dolne grzejnika"
    https://enix.pl/app/uploads/2021/04/ENIX-Grzejnik-de
    koracyjny-MADERA-MD-wnetrze-e1618400014606.jpg

    Robert

  • 7. Data: 2024-07-30 18:44:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Był wątek na pl.misc.budowanie "przyłacze dolne grzejnika"
    > https://enix.pl/app/uploads/2021/04/ENIX-Grzejnik-de
    koracyjny-MADERA-MD-wnetrze-e1618400014606.jpg

    Grzejnik za ~3k, a producent się nie postarał o głowicę wygodną dla
    użytkownika.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2024-07-30 22:20:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2024 10:48:38 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > schylać. A ma wyglądać ładnie być funkcjonalne.
    >
    > Marudzą, też na urządzenia z baterią, ale raczej zasilane głowice nie

    Np. Honeywell Evohome HR92EE podłączony (sterowany) zewnętrznym czujnikiem
    temperatury, który można dać gdziekolwiek w pomieszczeniu. A nawet można
    sterować zaworem biorąc dane z kilku czujników.

    Uwaga: te dane mam nie z autopsji, tylko od znajomego, który jakiś czas
    temu rozpracowywał temat. Niestety, nie wiem, na czym skończył i jak to
    działa, bo życie rzuciło go w inny kraniec świata i kontaktu nie
    podtrzymuję.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam