  • 1. Data: 2024-07-26 12:15:06
    Temat: Antena UKF
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Czy da się łatwo zrobić w własnym zakresie antenę zewnętrzna do radia?
    Mieszkam w takim rejonie że anteny będące elementem wyposażenia (1,5m)
    nie wystarczają aby uzyskać czysty dźwięk na każdym kanale. Zakup nie
    wchodzi w rachubę bo te ze sklepu mają jakieś wtyczki. A może by
    wystarczyło do posiadanych anten dołączyć kawałek miedzianego druta?

  • 2. Data: 2024-07-26 12:44:46
    Temat: Re: Antena UKF
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2024 12:15:06 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > wchodzi w rachubę bo te ze sklepu mają jakieś wtyczki. A może by
    > wystarczyło do posiadanych anten dołączyć kawałek miedzianego druta?

    Jakie wtyczki przy antenie zewnętrznej?? Coś ci się pop... Tam nie ma
    żadnych wtyczek. Kupujesz długie "grabie", stosowną ilość koncentryka,
    wtyczkę antenową, łączysz i po zawodach. I nie kombinuj z drutami :) nic
    lepszego w cenie anteny sklepowej nie zrobisz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-07-26 15:31:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wtyczkę antenową, łączysz i po zawodach. I nie kombinuj z drutami :) nic
    > lepszego w cenie anteny sklepowej nie zrobisz.

    A jak Trybik ma to podłączyć do anteny teleskopowej? :D On o takiej
    pisze, na dodatek ma je w domu przy "radyjku" :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2024-07-26 16:08:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2024 15:31:42 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > A jak Trybik ma to podłączyć do anteny teleskopowej? :D On o takiej
    > pisze, na dodatek ma je w domu przy "radyjku" :)

    "w własnym zakresie antenę zewnętrzna" Zewnętrzna to taka na zewnątrz
    mieszkania :) Ale skoro pyta o dodatkową antenę wnętrzową to zapewne ma
    w tym radyjku gniazdo antenowe (w mało którym jest). Więc jak mówiłem,
    grabie, koncentryk itd. bo dowolne anteny wnętrzowe będą miały dokładnie
    takie same właściwości jak ta jego teleskopowa, czyli zbyt marne. A jak
    nie ma gniazda antenowego, to można od biedy ten koncentryk podłączyć do
    radia metodą oplot do ujemnego bieguna baterii, żyła środkowa do
    złożonej anteny teleskopowej. jakby coś napisał o swojej lokalizacji
    (okolica, rodzaj zabudowy, czy przybliĹźony adres) a takĹźe o radyjku, to
    mógłbym powiedzieć coś więcej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2024-07-26 17:39:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 26.07.2024 o 12:15, Trybun pisze:
> [...]
    > wchodzi w rachubę bo te ze sklepu mają jakieś wtyczki. A może by
    > wystarczyło do posiadanych anten dołączyć kawałek miedzianego druta?

    Drut nie wystarczy.
    Długość 1,5 m jest optymalna.
    Najlepiej przerobić na antenę GP tzn. dodać cztery poziome (lub lekko
    ukośnie w dół) pręty jak na fotce:
    https://sp6hfe.eu/antena-gp-2m-70cm-budowa-klasyczne
    j-dwupasmowej-ground-plane-vhf-uhf/
    Długość prętów zwykle taka sama jak samej anteny.

    Pręty podłączone do ekranu kabla, a sama antena do żyły środkowej kabla
    koncentrycznego.

    Ważna jest też wysokość na jakiej ją zamocujesz, im wyżej tym lepiej.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 6. Data: 2024-07-26 17:58:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > "w własnym zakresie antenę zewnętrzna" Zewnętrzna to taka na zewnątrz
    > mieszkania :) Ale skoro pyta o dodatkową antenę wnętrzową to zapewne ma
    > w tym radyjku gniazdo antenowe (w mało którym jest).

    On nie ma gniazda, przecież pisał o wtykach, które dla nie go są zbędne.

    Widzę że nie łapiesz Trybika. Do dzisiaj szuka czajnika z gwizdkiem,
    który będzie ON słyszał :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2024-07-26 18:02:41
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 26.07.2024 o 17:39, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > koncentrycznego.
    >
    > Ważna jest też wysokość na jakiej ją zamocujesz, im wyżej tym lepiej.

    Chciał na uhf/vhf?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2024-07-26 18:09:46
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > wtyczkę antenową, łączysz i po zawodach. I nie kombinuj z drutami :) nic
    > lepszego w cenie anteny sklepowej nie zrobisz.

    Tak się składa że mój sprzęt ma gniazdo antenowe i antenę z wtykiem. Co
    to są te "grabie"?

  • 9. Data: 2024-07-26 20:09:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2024 18:09:46 +0200, Trybun napisał(a):

    > Co
    > to są te "grabie"?

    Zewnętrzna antena typu Yagi :) Tylko przez niedopatrzenie nie kup takiej
    do telewizji ani "uniwersalnej", one są na inne pasmo. I sprawdź w necie
    jakie nadajniki są w pobliżu żebyś wiedział jak ją skierować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2024-07-26 20:21:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zewnętrzna antena typu Yagi :) Tylko przez niedopatrzenie nie kup takiej
    > do telewizji ani "uniwersalnej", one są na inne pasmo. I sprawdź w necie
    > jakie nadajniki są w pobliżu żebyś wiedział jak ją skierować.

    Są też dookólne.
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-radiowa-1ruzpm-
    b88-108s_l1_p7958.html
    --