  • 1. Data: 2024-07-25 11:09:01
    Temat: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    https://tinyurl.com/55f9vasn

    Pomijając zawodzenie nad ruskimi, co to nie potrafią nadać RadioStop bez
    magicznych pudełeczek.

    W artykule jest informacja że skradziono sprzęt powalający "wydawać
    polecenia i sterować ruchem".

    Jest ktoś na grupie, któ mógłby rzucić nieco światła co w zasadzie
    skradziono i jak to coś działa? W artykuje jest afera, że ktoś chciał
    uzyskać informacje o "adresacji IP" co powoduje u mnie natychmiast
    pytanie na jakim poziomie zabezpieczenia są te "systemy", skoro w
    artykule "adresacja urządzenia" jest traktowana jako warstwa zabezpieczeń.

  • 2. Data: 2024-07-25 15:09:13
    Temat: Re: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jul 2024 11:09:01 +0200, heby wrote:
> [...]
    > pytanie na jakim poziomie zabezpieczenia są te "systemy", skoro w
    > artykule "adresacja urządzenia" jest traktowana jako warstwa zabezpieczeń.

    A jak dla mnie, to sama "kradzież" ciekawa, bo ktoś dobrze wiedział,
    gdzie to leży i jak się do tego dobrać.

    J..

  • 3. Data: 2024-07-25 21:54:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.07.2024 11:09, heby wrote:

    > pytanie na jakim poziomie zabezpieczenia są te "systemy", skoro w
    > artykule "adresacja urządzenia" jest traktowana jako warstwa zabezpieczeń.

    Nic takiego tam nie ma. Podawaj swój domowy IP!

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2024-07-25 23:06:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2024 21:54, Mirek wrote:
    > Nic takiego tam nie ma. Podawaj swój domowy IP!

    127.0.0.1

  • 5. Data: 2024-07-25 23:46:44
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    W dniu 25.07.2024 o 23:06, heby pisze:

    > 127.0.0.1

    Wygląda na to, że "trochę się cykasz" gieroju.
    ROTFL
    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2024-07-26 00:11:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2024 23:46, Kaczin0 wrote:
    > Wygląda na to, że "trochę się cykasz" gieroju.

    Raczej odpowiadam na pytanie zgodnie z prawdą.

  • 7. Data: 2024-07-26 00:18:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2024 21:54, Mirek wrote:
    > Nic takiego tam nie ma.

    "[...]zażądał [...] informacji dotyczących adresacji IP[...]A gdyby
    trafiły w niepowołane ręce, mogłyby posłużyć m.in. do przejęcia kontroli
    nad łącznością kolejową[...]"

    Czy to wymysły pismaka czy wstydliwy fakt nie wiem i chce się dowiedzieć
    od kogoś, kto te systemy zna.

  • 8. Data: 2024-07-26 00:55:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 00:18, heby pisze:

> [...]
    > nad łącznością kolejową[...]"
    >
    > Czy to wymysły pismaka czy wstydliwy fakt nie wiem i chce się dowiedzieć

    Chyba Ci się nudzi.

  • 9. Data: 2024-07-26 10:52:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Jul 2024 00:11:04 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Raczej odpowiadam na pytanie zgodnie z prawdą.

    Oboje wiemy, że nie o ten adres pytał.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2024-07-26 10:53:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 00:18, heby wrote:

> [...]
    > nad łącznością kolejową[...]"
    >
    > Czy to wymysły pismaka czy wstydliwy fakt nie wiem i chce się dowiedzieć

    To czytaj ze zrozumieniem:
    "- Samo uzyskanie adresu IP nie pozwoli przejąć kontroli nad
    urządzeniem. Mamy tak zabezpieczony system, że podpięcie obcych urządzeń
    nic nie da bez autoryzacji. Urządzenie nie będzie bez tego działało w
    sieci - mówią Wirtualnej Polsce przedstawiciele Pyrylandii."