eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAnalogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebieguRe: Analogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebiegu
  • Data: 2017-01-02 19:05:29
    Temat: Re: Analogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebiegu
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:586a6414$0$15192$65785112@news.neostrada.pl...

    > Rozjechanie to jedno, pytanie, czy sie da.

    Może, jakby zaprząc jakiś superkomputer DeepBlue, to by policzył to tak,
    żeby otrzymana figura przebiegu wolniejszego, była przewymiarowaną kopią
    szybszego?

    > A dzis to moze byc kwestia zademonstrowania tego w DSP.
    > Cos mi w tym pomysle smierdzi, IMO - musi byc jakas strata sygnalu.

    I do tej straty "dążę".

    > No ale podobne cuda np magnetowidy robily - tylko jednak inaczej, i z
    > utrata pasma.

    W modulacji częstotliwości OIDP, a w związku z tym, tu i tam trzeba było
    poprzycinać, aby się zmieściło, podnośne kolorów albo dzieliło się przez 4,
    albo heterodynowało, nie pomnę teraz, co się robi w VHS. Rzecz naturalna, że
    pasmo się traci.

    > Zapisujemy na poczatku - urzadzenie dziala w pasmie do X Hz, i to juz
    > obowiazek klienta, aby w miedzy probkami nie dzialo sie nic, co powoduje
    > ze pasmo na wejsciu przekracza X :-)

    W sumie nie wiem, czy nie taniej było by na początku zdjąć kształt szybszego
    przebiegu i w jakimś DSP od nowa wygenerować go takim, jak był zanalizowany
    przebieg pierwotny.
    Zapodam może niuans, którego odtworzenie inaczej niż przez podpróbkowanie,
    lub zdjęcie "snapshota" i z niego wygenerowanie nowego kształtu.
    Np. jest sobie w naszym przebiegu "fraza", 4 cykli, gdzie są to pełne 4
    cykle, ładny sinus. I chcemy ten niuans odtworzyć 3x niżej tak, żeby wejście
    i wyjście było w tym samym miejscu. Po podziale, nijak nie chce mi się to we
    łbie złozyć na 4 cykle o 3-krotnie dłuższym okresie. Przy heterodynowaniu
    takowoż, niuanse już mi po oczach skaczą, nie widzę już tych 4 sinusków.
    Jedynie co, to podpróbkowanie, snapshot, lub najdziecinniej - nagrać na
    taśmie i odtworzyć ją 3 razy wolniej, teoretycznie (bo też nie do końca, ze
    względu na właściwości zapisu magnetycznego) da się odzyskać potrzebny
    kształt...
    Może się spróbuję z tym przegryźć, ale na razie chwilowo odstanę, mam w tym
    momencie ważne sprawy do zrobienia, o większym priorytecie, niż odtworzenie
    kształtu przebiegu. Ale będę czytać wątek.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.