eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 184

  • 31. Data: 2019-12-29 20:46:42
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 20:33, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:24:33 +0100, Shrek napisał(a):
    >> W dniu 29.12.2019 o 19:45, z pisze:
    >>> W dniu 2019-12-29 o 13:46, Marcin N pisze:
    >>>> To są decyzje inżynierskie.
    >>> Które prowadzą do pytanie czy jesteśmy gotowi na ograniczenie naszej
    >>> wolności, naszych praw i naszej wizji życia.
    >>
    >> Yo nie jest kwestia twego czy chcemy i czy jesteśmy gotowi. Nie ma
    >> możliwości fizycznej, żeby każdy mieszkaniec dużego miasta był aktywnym
    >> kierowcą na codzień. Co prowadzi do postawienia zagadnienia nie czy ale
    >> jak dzielić się przestrzenią.
    >
    > A w Teksasie byles ? :-)

    Nie. Przybliżysz? Mają jakieś miasto 1M+ z europejskim zagęszczeniem
    powiedzmy 3k/km2 Bo rzuciłem okiem i te ich miasta to po prostu są
    puste, wiec do naszych europejskich warunków mają się nijak.

    --
    Shrek


  • 32. Data: 2019-12-29 21:09:23
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-29 14:30, j...@j...org wrote:
    > On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote:
    >> Dnia Sun, 29 Dec 2019 13:46:40 +0100, Marcin N napisał(a):
    >>> W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze:
    >>>> Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje -
    >>>> to jaka decyzja ?
    >>>
    >>> To są decyzje inżynierskie.
    >>> Mądre głowy myślą, jak poprawiać jakość życia i do takich właśnie
    >>> wniosków dochodzą: samochód nie jest lekiem na całe zło.
    >>
    >> Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking
    >> na miejscu.
    >
    > No, powyższy pogląd podzielają niewątpliwie miliony mieszkańców New Delhi, Kairu,
    Lagos czy Kinszasy.
    >
    > W bardziej cywilizowanych miejscach na świecie dla mieszkańców jakość życia to
    będzie brak potrzeby posiadania auta, ulice bez samochodów czy parkingów.
    >

    W Chinach?


  • 33. Data: 2019-12-29 21:12:11
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:46:42 +0100, Shrek napisał(a):
    > W dniu 29.12.2019 o 20:33, J.F. pisze:
    >> Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:24:33 +0100, Shrek napisał(a):

    >>> Yo nie jest kwestia twego czy chcemy i czy jesteśmy gotowi. Nie ma
    >>> możliwości fizycznej, żeby każdy mieszkaniec dużego miasta był aktywnym
    >>> kierowcą na codzień. Co prowadzi do postawienia zagadnienia nie czy ale
    >>> jak dzielić się przestrzenią.
    >>
    >> A w Teksasie byles ? :-)
    >
    > Nie. Przybliżysz? Mają jakieś miasto 1M+ z europejskim zagęszczeniem
    > powiedzmy 3k/km2 Bo rzuciłem okiem i te ich miasta to po prostu są
    > puste, wiec do naszych europejskich warunków mają się nijak.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Houston

    Dalej trudno porownac, tak jak Warszawa ma swoje satelickie
    miejscowosci.
    Ale jak trzeba dojechac na stadion ...
    https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/


    "Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated
    77.2% of commuters driving alone to work in 2016, up from 71.7% in
    1990[263] and 75.6% in 2009.[264]
    In 2016, another 11.4% of Houstonians carpooled to work,
    while 3.6% used public transit, 2.1% walked, and 0.5% bicycled."

    A tramwaje sobie zrobili w 2004 dopiero

    https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc

    J.


  • 34. Data: 2019-12-29 21:49:48
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 21:12, J.F. pisze:

    >>> A w Teksasie byles ? :-)
    >>
    >> Nie. Przybliżysz? Mają jakieś miasto 1M+ z europejskim zagęszczeniem
    >> powiedzmy 3k/km2 Bo rzuciłem okiem i te ich miasta to po prostu są
    >> puste, wiec do naszych europejskich warunków mają się nijak.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Houston

    1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które
    warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie ma czego
    porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro
    niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi?

    > Dalej trudno porownac, tak jak Warszawa ma swoje satelickie
    > miejscowosci.

    Co byś nie kombinował, to jest to o wiele mniej zageszczone miasto niż
    europejskie.

    > Ale jak trzeba dojechac na stadion ...
    > https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/

    No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to
    musiałbyś pół centrum wyburzyć.

    > "Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated
    > 77.2% of commuters driving alone to work in 2016, up from 71.7% in
    > 1990[263] and 75.6% in 2009.[264]
    > In 2016, another 11.4% of Houstonians carpooled to work,
    > while 3.6% used public transit, 2.1% walked, and 0.5% bicycled."
    >
    > A tramwaje sobie zrobili w 2004 dopiero
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc

    Jeszcze raz - nie ma co porównywać tego z naszymi miastami w Europie,
    gdzie zagęszczenie jest średnio trzy razy większe i większość pracuje w
    centrum albo jakimś drugim mordorze.

    Już prędzej Los Angeles.

    --
    Shrek


  • 35. Data: 2019-12-30 00:12:35
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 30, 2019 at 1:05:03 AM UTC+9, J.F. wrote:
    > napisał(a):
    > > On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote:
    > >>> W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze:
    > >>>> Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje -
    > >>>> to jaka decyzja ?
    > >>>
    > >>> To są decyzje inżynierskie.
    > >>> Mądre głowy myślą, jak poprawiać jakość życia i do takich właśnie
    > >>> wniosków dochodzą: samochód nie jest lekiem na całe zło.
    > >>
    > >> Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking
    > >> na miejscu.
    > >
    > > No, powyższy pogląd podzielają niewątpliwie miliony mieszkańców New Delhi, Kairu,
    Lagos czy Kinszasy.
    > >
    > > W bardziej cywilizowanych miejscach na świecie dla mieszkańców jakość życia to
    będzie brak potrzeby posiadania auta, ulice bez samochodów czy parkingów.
    >
    > Ale po co ci takie puste ulice ?

    Zamiast chodników:

    https://www.citylab.com/transportation/2016/03/tokyo
    -bike-lane-streetfilm-gaman-spirit-video/471945/
    https://vimeo.com/157120644


  • 36. Data: 2019-12-30 00:21:16
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 21:49:48 +0100, Shrek napisał(a):
    > W dniu 29.12.2019 o 21:12, J.F. pisze:
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/Houston
    >
    > 1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które
    > warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie ma czego

    Ale tu sie zaczyna wlasnie niewiadoma - co oni licza i jak.

    https://www.google.com/maps/@29.757499,-95.3530229,1
    1z

    ten wiekszy ring ma 40km srednicy, mniejszy 20 - czyli chyba z
    grubsza tyle co Warszawa.

    Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka.
    A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a tych
    ludzi w szerokim obszarze to 7 mln.
    Tyle nie ma nawet wojewodztwo mazowieckie.

    Warszawe z przyleglosciami szacuja sporo nizej
    https://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_metropolitan_ar
    ea

    > porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro
    > niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi?

    Dla niewidomych, nieletnich, staruszkow, pijanych ?

    >> Ale jak trzeba dojechac na stadion ...
    >> https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/
    >
    > No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to
    > musiałbyś pół centrum wyburzyć.

    Niemce wyburzyli przeciez :-)

    To jest kwestia myslenia - chcemy stadion na 70 tys osob, to trzeba
    parking na 25 tys samochodow i odpowiednia ilosc miejsca a nie
    upychamy w centrum :-)

    >> "Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated
    >> 77.2% of commuters driving alone to work in 2016, up from 71.7% in
    >> 1990[263] and 75.6% in 2009.[264]
    >> In 2016, another 11.4% of Houstonians carpooled to work,
    >> while 3.6% used public transit, 2.1% walked, and 0.5% bicycled."
    >>
    >> A tramwaje sobie zrobili w 2004 dopiero
    >> https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc
    >
    > Jeszcze raz - nie ma co porównywać tego z naszymi miastami w Europie,
    > gdzie zagęszczenie jest średnio trzy razy większe i większość pracuje w
    > centrum albo jakimś drugim mordorze.
    >
    > Już prędzej Los Angeles.

    Manhattan :-)


    J.


  • 37. Data: 2019-12-30 00:30:01
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trafne spostrzeżenie " Powód, dla którego tylu ludzi jeździ pomimo tego
    nieprzyjaznego dla rowerów projektu ulic, mówi Kidd w filmie, ostatecznie sprowadza
    się do wygody. ,,Nie jeżdżą na rowerze, aby się wysportować" - mówi. ,,Nie jeżdżą na
    rowerze, aby ratować środowisko. Po prostu jeżdżą na rowerze, ponieważ ma to sens. To
    najlepszy sposób na poruszanie się. ". Oczywiscie można dyskutować czy to najlepszy
    sposób na poruszanie się. Ale jeśli chodzi o centra dużych miast to bardzo dobry
    sposób.


  • 38. Data: 2019-12-30 06:07:14
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze:

    >> 1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które
    >> warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie ma czego
    >
    > Ale tu sie zaczyna wlasnie niewiadoma - co oni licza i jak.
    >
    > https://www.google.com/maps/@29.757499,-95.3530229,1
    1z
    >
    > ten wiekszy ring ma 40km srednicy, mniejszy 20 - czyli chyba z
    > grubsza tyle co Warszawa.

    No i co z tego - wewnątrz tego większego ringu jest cały czas miasto.
    Tylko rozlazłe.

    > Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka.
    > A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a tych
    > ludzi w szerokim obszarze to 7 mln.

    Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona?

    >> porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro
    >> niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi?
    >
    > Dla niewidomych, nieletnich, staruszkow, pijanych ?

    No ale pisałeś, że trzeba odwiedzić teksas bo tam _każdy_ jest aktywnym
    kierowcom codziennie. W teksasie się jeździ po pijaku zresztą;) Więc po
    co im transport miejski?

    >> No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to
    >> musiałbyś pół centrum wyburzyć.
    >
    > Niemce wyburzyli przeciez :-)

    Ale odbudowaliśmy. Centrum nie parking.

    >> Jeszcze raz - nie ma co porównywać tego z naszymi miastami w Europie,
    >> gdzie zagęszczenie jest średnio trzy razy większe i większość pracuje w
    >> centrum albo jakimś drugim mordorze.
    >>
    >> Już prędzej Los Angeles.
    >
    > Manhattan :-)

    Manhattan to ogólnie wielki korek i metro pod spodem.

    --
    Shrek


  • 39. Data: 2019-12-30 06:11:29
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 06:07, Shrek pisze:
    > W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze:
    >
    >>> 1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które
    >>> warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie ma czego
    >>
    >> Ale tu sie zaczyna wlasnie niewiadoma - co oni licza i jak.
    >>
    >> https://www.google.com/maps/@29.757499,-95.3530229,1
    1z
    >>
    >> ten wiekszy ring ma 40km srednicy, mniejszy 20  - czyli chyba z
    >> grubsza tyle co Warszawa.
    >
    > No i co z tego - wewnątrz tego większego ringu jest cały czas miasto.
    > Tylko rozlazłe.
    >
    >> Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka.
    >> A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a tych
    >> ludzi w szerokim obszarze to 7 mln.
    >
    > Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona?

    Masz tu granice administracyjne:

    https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+S
    tany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data=
    !4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m2
    !3d29.7604267!4d-95.3698028

    W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5.

    --
    Shrek


  • 40. Data: 2019-12-30 08:26:00
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wystarczy, żeby swoi nie kradli.
    Choć ma to różne reperkusje, np. brak inwestycji za warszawskiej prezydentury L.
    Kaczyńskiego.
    Generalnie to każda władza deprawuje i dlatego powinna się co jakiś czas zmieniać,
    żeby zawsze się bała, że następni pogrzebią i
    znajdą.


    -----
    > lepszych ksiegowych/ekonomistow maja, czy naprawde "wystarczy nie krasc"?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: