  • 41. Data: 2019-12-30 08:26:49
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-29 o 20:04, J.F. pisze:

    > Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra konkiunkture,
    > a PO trafila na kryzys.
    > No coz - trzeba bylo wiecej przepraszac, ze "nie chcem, ale muszem",
    > moze narod by zrozumial :-)
    >
    > Ale Tusk glupio zrobil z tym OFE, niepolitycznie.
    >
    > No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+, lepszych
    > ksiegowych/ekonomistow maja, czy naprawde "wystarczy nie krasc" ?
    >
    > J.

    To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny
    kryzys i "pinindzy nima i ni bedzie"?

    Żałosne to już dzisiaj jest.

    Jak się okaże że to dzięki pisowskiej polityce będziemy mieć faktycznie
    zieloną wyspę przy nadchodzącym kryzysie a nie zapaść gospodarczą to
    popaprańcy chyba się pochlastają. ;-)

    Jak na razie ich przewidywania gospodarcze (Balcerowicz) się nie sprawdzają.

  • 42. Data: 2019-12-30 08:27:30
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-12-27 o 12:01, j...@j...org pisze:
    > https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amster
    dam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.ht
    ml

    > Dyrektor ds. transportu w amsterdamskim ratuszu Sharon Dijksma zapowiedziała, że
    od tego
    > roku miasto zacznie sukcesywnie ograniczać liczbę pozwoleń na parkowanie w
    centrum miasta i
    > jednocześnie będzie likwidować miejsca parkingowe. Szacuje, że do 2025 r.
    zniknie ich ponad
    > 10 tys., czyli ok. 20 proc. tego, co jest dziś.
    >
    > Powód jest prosty. Uwolnione miejsca parkingowe zostaną przekształcone w
    ,,bardziej
    > wartościową przestrzeń miejską", czyli zostaną tam posadzone drzewa, staną
    parkingi
    > rowerowe lub zostaną poszerzone chodniki. Jest co likwidować, bo miejsc
    parkingowych jest
    > ok. 50 tys.

    Co to da, skoro u nich smrodzą wielkie kontenerowce i tankowce?
    Taki kontenerowiec to pewnie w przeliczeniu wiele tysięcy samochodów.
    Nie dość, że ogromne spalanie, to pewnie DPFa nie ma ;)

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2019-12-30 08:33:48
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 30, 2019 at 4:27:35 PM UTC+9, Miroo wrote:
> [...]
    > Taki kontenerowiec to pewnie w przeliczeniu wiele tysięcy samochodów.
    > Nie dość, że ogromne spalanie, to pewnie DPFa nie ma ;)

    I tak między budynkami mieszkalnymi w centrum latają te kontenerowce i tankowce?
    Pewnie stąd korki.

  • 44. Data: 2019-12-30 08:38:50
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 30, 2019 at 4:26:51 PM UTC+9, z wrote:

    > To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny
    > kryzys i "pinindzy nima i ni bedzie"?
    >
    > Żałosne to już dzisiaj jest.

    Trochę tak.

    Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady czy terminal gazowy.

    Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje -
    również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu
    budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!

  • 45. Data: 2019-12-30 10:11:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdarzenie z jednego z łódzkich teatrów. Na scenie długi stół i krzesła. Na krzesłach
    siedza kandydaci na posłów. Wielu ich i każdy z innej partii. Na scenie wśród
    oglupialych ludzi klakierzy. Kandydaci tną się i harataja niczym nijaki Tusk w galę.
    Spotkanie konczy się i jeden z tych co je obsługiwali ze strony teatru opowiada jak
    poza sceną oni się kumplowali. Normalnie najlepsi przyjaciele chociaz kilka minut
    wcześniej byli wrogami na śmierć i życie. Podobno 250 miliardow z watu przekręciła
    POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił. Za to emeryt co zjadł cukierka w
    markecie mial sprawę o kradzież. Wychodzi ze jak by nie glosowac to rzadza zawsze ci
    sami, tylko raz siedza z lewej a raz z prawej. To kto ma kogo w takiej sytuacji
    rozliczyć?

  • 46. Data: 2019-12-30 10:49:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pod spodem to jeszcze.
    Gorzej z tymi metrami na wierzchu, nawet w Europie są (np. Hamburg).

    -----

  • 47. Data: 2019-12-30 10:51:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie Balcerowicz to ciekawy przypadek psychiatryczny, że skądinąd inteligentny
    człowiek (a głupków do PZPR przyjmowali, czy nie?)
    potrafi takie idiotyzmy jak od kilku lat pleść.

    -----

  • 48. Data: 2019-12-30 10:52:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba ekrany w szczerym p0lu, za to szwagier budował.

    -----

  • 49. Data: 2019-12-30 12:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny
    > kryzys i "pinindzy nima i ni bedzie"?
    > Żałosne to już dzisiaj jest.

    Lekki kryzys byl. U nas i tak mniejszy niz na swiecie.

    >Trochę tak.
    >Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady czy
    >terminal gazowy.

    Terminal gazowy ... trudno powiedziec na ile on potrzebny - choc w
    obecnej sytuacji wychodzi, ze bardzo.
    Legendy kraza o cenach tego gazu ... na razie PiS postanowil poprzec
    slowa czynem i zapowiedzial obnizki cen gazu ... w przyszlym roku.
    No i PiS robi rure do Norwegii.

    >Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów,

    Autostrad moze i zero, ale ekspresowek troche powstalo.
    S5 od Wroclawia do Poznania (nie cala), od Poznania do Bydgoszczy (w
    budowie),
    S3 od ZG do Legnicy i Bolkowa (w budowie).

    Ekspresowki lepsze, bo placic nie trzeba ani stac na bramkach :-)
    Chyba, ze przyjdzie Tusk i powie, ze trzeba placic i nastawia
    fotoradarow :)

    https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U

    Przy czym z drogami jest taka sprawa, ze najpierw jest plan, potem
    decyzja, potem protesty, potem decyzja ostateczna, potem przetarg na
    projekt, potem projekt, potem przetarg na wykonanie, potem protesty,
    potem umowa, potem budowa ... i juz rzad nie moze zatrzymac budowy,
    skoro umowa podpisana.
    Razem sporo lat i ze dwie kadencje.
    Mozna sie pochwalic otwarciem, a placil poprzedni rzad, mozna sie
    pochwalic rozpoczeciem, a placil bedzie ... a to juz jego problem :-)

    Teraz jeszcze zycie dopisalo ciag dalszy: bankructwo/zejscie z placu,
    protesty podwykonawcow, przetarg ponowny, dokonczenie.

    Co jest ciekawe - te umowy za Tuska byly podpisywane w okolicach roku
    2008, akurat budowlana banka, ceny wysokie, potem przyszedl kryzys,
    ceny spadly ... wiec czemu wykonawcy plajtowali ?

    >inne inwestycje - również przyzerowe.

    No jak - przekop mierzeji, gazociag norweski, narodowy samochod
    elektryczny :-)
    A moze i elektrownia atomowa :-)

    >No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu
    >budżetowego) na socjal poszła, jest sukces

    akurat deficyt wyjatkowo maly.
    A jesli kasa na socjal zaowocuje dziecmi ... to nie trzeba bedzie
    podnosic wieku emerytalnego :-)

    Na razie to chyba slabo owocuje. Tych obiecanych mieszkan tez chyba
    nie ma ...

    J.

  • 50. Data: 2019-12-30 12:33:49
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-12-30 o 08:33, j...@j...org pisze:

    > I tak między budynkami mieszkalnymi w centrum latają te kontenerowce i tankowce?
    Pewnie stąd korki.

    Zapomniałem, że w Holandii nie wieje wiatr, zwłaszcza ten od morza. Sorry.