  • Data: 2023-07-25 15:05:20
    Temat: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/25/23 04:15, Dawid Rutkowski wrote:

    > Hmm, ciekawe czy o 2 sprawne napędy i jeden nośnik łatwiej obecnie w kategorii 3,5"
    czy zipkietek...
    > Ja kiedyś miałem feeda z Fido od kolegi na dyskietkach - udoskonaliliśmy na
    codzienny z użyciem 2 dyskietek ;>
    > A na śp. p.r.h.n. była historia, jak to się woziło pocztę na taśmach między
    Warszawą a Wrocławiem - bo łącze 9600bps nie wyrabiało (a to mógł być jeszcze
    bitnet).
    > Jeździli "Odrą" - to "taki niby express pkp" ;>
    > Ale trzeba było siadać daleko od elektrowozu, bo taśma się kasowała.

    Zacytuję klasyka: Never underestimate the bandwidth of a station wagon
    full of tapes hurtling down the highway.

    To się sprawdza nawet w czasach gigabitowych łączy internetowych.
    Najszybszym sposobem na przetransportowanie danych z Mauna Kea
    Observatory na Hawajach wykorzystanych do obliczenia zdjęcia czarnej
    dziury było zawiezienie prawie pół tony dysków na lotnisko i zapakowanie
    ich do samolotu. Dało to efektywną szybkość transferu 112Gbps, w
    porównaniu z nędznymi kilkoma gigabitami po kabelku podmorskim
    https://www.extremetech.com/extreme/289423-it-took-h
    alf-a-ton-of-hard-drives-to-store-eht-black-hole-ima
    ge-data

    Jacek