  • Data: 2023-07-25 14:58:11
    Temat: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > O proszę, ciekawe.
    >
    > Mam dwa takie gniazdka na ścianie, byłaby okazja, żeby w końcu zdemontować
    > :) Ale chyba nie chcę tam mieć 230 V. Niby nic się nie powinno stać, ale
    > gniazdko nie jest do tego przystosowane, może np. styki są za płytko i kot
    > łapę wsadzi...

    Ten amerykański system to w ogóle kompletne dziadostwo. Nawet w zwykłym
    gniazdku łatwo o porażenie, jeśli wtyczka jest lekko wysunięta. Blaszki
    wciąż połączone ze stykami, ale sterczą skandalicznie blisko obrzeża
    plastikowej wtyczki. Sam na to nie zwróciłem uwagi, uświadomili mi to
    dopiero Amerykanie. Nwet nie jeden, kilku, zupełnie niezależnie.
    Zachwyceni gniazdkami i wtyczkami, jakie mamy w Polsce. Tam porażenia
    przy wyciąganiu wtyczki z gniazdka zdarzają sie ponoć często. Trzeba
    umieć odpowiedni wtyczkę chwycić.

    --
    Jarek