eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym...Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Tue, 19 Feb 2019 22:35:13 GMT
    Organization: vw watercooled
    Lines: 54
    Message-ID: <X...@l...net>
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    <5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <q4f55s$u5d$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <q4fd5q$63k$1@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: e...@f...pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="8257c57e35cdab19bbcb28ad38d1aa8f";
    logging-data="16186";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19EE3tsaj7p86nNWfOcjVUNTNJxWSkkjvU="
    User-Agent: Xnews/05.08.12 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:KkTF/sqZDmYwKydfcBShNpnGMp8=
    X-Face: "r"sim{eScW"o8Ka|h(X+JF@)f;T;@'mP]nS':Y@FFozOBvOHM2uY;}(y&ui.;|qS7/l6]|5it*c8
    :HaPJRhd=L<3oz;0b}poAcK/<y"L>:bX`>qk:BNlt/A):fb*p(}wx~~v'}k[C1*hSVXU5V22v[#i^
    X1W>7a*J&W6)8Rk'.'PUyI?XC!3S15/"XAXR7O-)7ilQ*,zM82$*Ti$h|.zbum|
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650580
    [ ukryj nagłówki ]

    na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    >>> - Ten szum najwyraźniej dochodził z okolic alternatora.
    >>> - Był taki, jaki pojawia się w metrze, podczas hamowania.
    >>> (metro hamuje alternatorami)
    >>> - Zależał od szybkości obrotowej silnika, nie od szybkości
    >>> samochodu.
    >
    >> zatarł się mechanicznie
    >
    > Następnie odtarł na 11 miesięcy?
    >
    > Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
    > prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
    > po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał
    > największy prąd.

    Co pobierało tak wielki prąd, że alternator z akumulatorem nie
    dały rady?


    >>> (ucina górki sinusoidy?)
    >
    >> hahaha
    >
    > Co w tym śmiesznego?
    > Nie pozwala na łykanie górek?

    Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia. Zasilić możesz prądem
    stałym. To taki regulowany magnes na wirniku. Tak tez stacyjka zasila
    na chwilę alternator zeby sie wzbudził. Potem sam sobie wytwarza
    zasilanie ale wyprostowane przez diody wzbudzenia. Nikt tego napięcia
    nie wygladza kondensatorem bo nie ma potrzeby.



    >> Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak
    >> user podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.
    >
    > OK, ale co wówczas, gdy odbiornikiem jest akumulator?
    > Alternator nie da więcej niż termicznie wytrzyma?

    Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
    Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się
    i kierowca trzyma gaz do deski.



    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: