eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym...Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Data: 2019-02-21 00:49:15
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q4i426$on2$...@n...news.atman.pl...
    >"J.F." 5c6c6ba6$0$498$6...@n...neostrada.pl
    >>>(wiem -- w tym momencie powinienem był zawrócić do garażu)
    >> Nie - do elektryka.
    >> Co ci po aucie w garazu ? :-)

    >Mogę tam naładować akumulator.
    >Elektrycy nie o tej porze niekoniecznie pracują

    To sobie przyjedziesz drugi raz w godzinach pracy, ale autobusem lub
    tramwajem :-)

    >>>Oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
    >>>Te przewody były pęknięte. Dowiedziałem się o tym pęknięciu
    >>>23 marca 2018 r, podczas okresowej kontroli technicznej samochodu.

    >> To by sie usmazyl, gdyby przepuscil prad zwarciowy.

    >Też tak myślę. Ale może tylko obsmażył się na końcówkach
    >tak, że tego nie było widać?

    Przetestuj sobie jak juz naladujesz akumulator, tylko nie trzymaj w
    rekach :-)

    >> Natura alternatora - duza indukcyjnosc uzwojen i duza impedancja
    >> dla pradu zmiennego.
    >Czyli alternator nie mógł dać niszczącego prądu?

    W zasadzie nie.

    >>>Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)
    >>>Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
    >>>alternatora, odcina zasilanie wirnika?
    >>>(ucina górki sinusoidy?)

    >> Odcina/zmniejsza zasilanie wirnika, ale to raczej cale sinusoidy
    >> zmniejsza, nie tylko gorki.

    >Dlaczego nie same górki?

    Bo nie jest taki szybki, a i nie tak latwo gorki wykryc z przylaczonym
    akumulatorem.

    >Jak wywali całą sinusoidę (mając 3) to raczej
    >zbyt dobrze nie ustabilizuje napięcia. Możliwe
    >tylko 3 zestawy:
    > RST -- komplet
    > RS -.

    ale on nie wywala faz, tylko zmniejsza.

    >> A gorki beda obciete z innych przyczyn.
    >Z jakićh?

    Wlasnie ten akumulator - jak napiecie na uzwojeniach jest mniejsze niz
    na aku - to prad nie plynie.
    A jak wieksze, to plynie, i obcina ..

    >> Trzeba sie podlaczyc do obu koncow przewodu
    >Wolę cęgi.

    Ale cegi sa drogie.

    >>>Jaki wpływ na alternator mogą mieć obluzowane klemy?

    >> Teoretycznie to chyba moze grozic spaleniem diod.

    >Więc może diody spaliły się?
    >Ale obluzowane klemy były pod koniec 2016 r...

    >> W praktyce to raczej zadnego ... ale moze miec duzy wplyw na reszte
    >> auta :-)
    >Tzn.?

    Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie skoczy do np 20V ...
    roznie moze byc.

    >12 lutego br. głęboko rozładowany akumulator brał
    >początkowo z nowego alternatora 30 A. Po kilku czy
    >kilkunastu minutach prąd ładowania spadł do 15 A...

    >Nigdy nie ładowałem akumulatora takimi prądami.

    Wydaje ci sie. Tzn ladowales, tylko o tym nie wiedziales.

    >Nie wiem, czy to dużo, czy mało.

    W sam raz.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: