-
Data: 2019-02-20 20:44:56
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:
> "PiteR" X...@l...net
>
>>> Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
>>> prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
>>> po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał największy prąd.
>
>> Co pobierało tak wielki prąd, że alternator z akumulatorem nie
>> dały rady?
>
> Akumulator był rozładowany, więc miał niskie
> napięcie -- nie dawał energii, lecz brał.
>
> Światła -- 10 A, dmuchawa, silnik, elektronika,
> radio, mata grzewcza na fotelu...
>
> Szybę tylną włączam bardzo rzadko.
> Szyberdach zimą także rzadko.
> Szyb niemal nie ruszam.
> Lusterka? -- bardzo rzadko.
>
Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.
Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.
Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.
Teraz twoim tokiem rozumowania kupujesz 10 mat grzewczych i podlaczasz
i co sie dzieje? Pobierasz prad z akumulatora, napiecie siada i zarazem
wzbudzenie siada. Bo wzudzenie jest z tego samego zródła czyli stojana.
Nawet jak maty pociągną 500A to 410A popłynie z akumulatora a 90A z
alernatora.
> Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
> Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?
tak
>> Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
>> Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się i
>> kierowca trzyma gaz do deski.
>
> OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
> zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
> obrotowej wirnika.
Ty ciagle rozpatrujesz alternator oddzielnie jakby akumulator stal obok
i się przyglądał. Do tego myslisz ze wzbudzenie jest zasilane z innego
idealnego zrodla a jest z tego samego. Jak dowalisz obciazenie to raz
bedziesz mial do czynienia z akumulatorem który wyturla set amperów a
jak mu napiecie spadnie na 6v to wzbudzenie tez bedzie nie wieksze niz
te 6v bo nie ma skad.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.19 00:37 J.F.
- 21.02.19 00:49 J.F.
- 21.02.19 00:50 PiteR
- 21.02.19 01:50 yabba
- 21.02.19 01:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:29 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:57 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:40 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 03:36 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 03:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 09:55 Kris
- 21.02.19 11:31 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody