eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym...Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Data: 2019-02-20 00:51:13
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "PiteR" X...@l...net

    >> Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
    >> prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
    >> po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał
    >> największy prąd.

    > Co pobierało tak wielki prąd, że alternator
    > z akumulatorem nie dały rady?

    Akumulator był rozładowany, więc miał niskie
    napięcie -- nie dawał energii, lecz brał.

    Światła -- 10 A, dmuchawa, silnik, elektronika,
    radio, mata grzewcza na fotelu...

    Szybę tylną włączam bardzo rzadko.
    Szyberdach zimą także rzadko.
    Szyb niemal nie ruszam.
    Lusterka? -- bardzo rzadko.



    > Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia.
    > Zasilić możesz prądem stałym.

    Stały to on jest, póki płynie. Może płynąc, może nie płynąć.
    Gdy płynie -- jest wzbudzanie, gdy nie płynie -- nie ma.
    Gdy napięcie na wyjściu alternatora jest zbyt wysokie,
    wzbudzanie jest wyłączane, przez c ucinana jest któraś z górek.

    Nie twierdzę, że tak jest -- tylko rozmyślam.

    > To taki regulowany magnes na wirniku.

    Owszem. Źródłem energii jest energia mechaniczna.

    > Tak tez stacyjka zasila na chwilę alternator
    > zeby sie wzbudził. Potem sam sobie wytwarza
    > zasilanie ale wyprostowane przez diody wzbudzenia.

    > Nikt tego napięcia nie wygladza kondensatorem bo nie ma potrzeby.

    Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
    Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?

    P> Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia.





    >>> Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak
    >>> user podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.

    >> OK, ale co wówczas, gdy odbiornikiem jest akumulator?
    >> Alternator nie da więcej niż termicznie wytrzyma?

    > Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
    > Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się
    > i kierowca trzyma gaz do deski.

    OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
    zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
    obrotowej wirnika.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: