    From: marko <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alfa 159 Sportwagon - warto?
    Date: Tue, 11 Jan 2011 01:27:31 -0800 (PST)

    On 9 Sty, 19:23, Kenjiro <k...@s...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Myślę o Alfie 159, ale niepokoją mnie reakcje ludzi, że Alfy nie warto,
    > bo to kitu zawieszenie, awaryjna itd... Jak to jest? Macie jakieś
    > doświadczenia ze 159-tką?
    >
    > Pozdrawiam!

    On 9 Sty, 19:23, Kenjiro <k...@s...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Myślę o Alfie 159, ale niepokoją mnie reakcje ludzi, że Alfy nie warto,
    > bo to kitu zawieszenie, awaryjna itd... Jak to jest? Macie jakieś
    > doświadczenia ze 159-tką?
    >
    > Pozdrawiam!

    Witaj,

    Jeżdżę AR159 SW dwuletnią 1.9 ITDm (150 KM) przebieg 67kkm- auto
    fantastyczne ale wpierw mankamenty:

    1. mało miejsca w środku - tzn dla mnie jest ok choć parę razy
    boleśnie uderzyłem się kolanem o deskę rozdzielczą przy wsiadaniu -
    już się nauczyłem, ale mało miejsca jest jak na przykład masz dziecko
    w foteliku - u mnie wożąc dwulatka przedni fotel musi być wówczas
    przesunięty maksymalnie do przodu - co powoduje znikomą ilość miejsca
    dla żony
    2. Bagażnik nawet spory ale o ograniczonej funkcjonalności z powodu
    małego otworu i wysokiej krawędzi załadunku, niezbyt wygodnie się
    pakuje cokolwiek,
    3. Dosyć duża średnica zawracania - ale to moje subiektywne odczucie w
    porównaniu z fokusem mk2 i bmw3 którymi jeździłem ostatnio,
    4. Auto miało dwie awarie póki co: rozsczelnienie zbiorniczka płynu
    wspomagania układu kierowniczego (przy 50 kkm) - usunięte w ramach
    gwarancji oraz najświeższe (wczoraj usunięte) - awaria czujnika ABS
    (co skutkowało niedziałającymi ABS, ESP, ASR i HH) - niestety
    gwarancja skończyła się w listopadzie więc diagnoza i wymiana czujnika
    w AS Fiata to prawie 1000 PLN... w obu przypadkach jeździłem przez
    kilka dni bezproblemowo zanim dotarłem do serwisu.
    5. Panel centralny jest wykonany z tworzywa imitującego metal i dosyć
    podatnego na zarysowania (pomimo iż ma fakturę rowkowaną)
    6. Mało schowków w zasięgu kierowcy - mały schowek po stronie
    pasażera, brakuje mi uchwytu na kubek - tzn jest między fotelami ale
    mały i niefortunnie umieszczony - zaraz obok jest gniazko zapalniczki
    - jak mamy dłuższą wtyczkę np z nawigacji to jest problem że się
    zmieścić

    Plusy:
    - świetny silnik - dynamiczny, elastyczny i cichy - u mnie spalanie
    średnie to 7,4 l/100 km - w trasie jadąc spokojnie da się zejść do
    6,5, ale jadąc ostro i szybko potrafi wziąć 8-9
    - fantastyczne wnętrze - materiały z jakich jest wykonane, "design" -
    mnie się bardzo odpowiada,
    - skrzynia 6 biegów - bezcenne w trasie
    - mam jasną welurową tapicerkę - czego się trochę bałem na początku -
    ale teraz nie chcę żadnej innej - brudzi się nieporównywalnie mniej
    niż szara w fokusie, jakoś łatwiej mi się też ją czyści.
    - bardzo ładne podświetlenie zegarów i całej tablicy - dwie diody
    zamontowane w lusterku rzucają lekką czerwoną poświatę na konsolę
    centralną - takie samo rozwiązanie pamiętam z ML-a mk1 - zawsze mi się
    podobało - to taki detal ale cieszy;-)
    - wygodne fotele spory zakres rgulacji
    - wyciszenie wnętrza
    - prowadzenie auta - na prostej drodze super, w koleinach gorzej
    (opony 225/50 R17)
    - system blue&me - świetna rzecz - sparował się z iphonem
    bezproblemowo i to jeden z najlepszych zestawów głośnomówiąch jakich
    używałem, jedyny mankament - nie odtwarza plików muzycznych z iphona
    (trzeba włożyć osobno pendrive)
    - jak zauważyła żona - ludzie oglądają się na ulicy za tym samochodem
    - mnie to akurat trochę przeszkadza ale niektórym może nie
    - jednym z pierwszych (no może w drugiej dziesiątce) słów które
    nauczył się mój dwuletni sysnek była ALFA taty ;-) bezcenne

    Prywatnie pewnie bym sobie nie kupił tego samochodu ze względu na
    wyjazdy rodzinne (mało miejsca, bagażnik, itd.) itd. Ale że dostałem
    jako służbowe to jeżdżę i nie ukrywam że zakochałem się w tym
    samochodzie - jak na razie kawał dobrego auta choć nieco mniej
    praktycznego od konkurencji.

    To chyba tyle - pytaj jeżeli coś interesuje CIę szczególnie

    Marek