  • Data: 2013-05-29 01:02:09
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ko2e5l$33t$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale rozumiesz, że znalazł się tam w taki sposób, ze nie miał
    > pierwszeństwa?

    Pierwszeńśtwo nabył w chwili, kiedy znalazł się na przejściu dla
    pieszych i nieważne w jaki sposób on się na tym przejściu znalazł - czy
    wszewdł z chodnika czy też z jezdni, bo Prawo o Ruchu Drogowym tego nie
    precyzuje.
    Precyzuje natomiast zachowanie kierowców, ktrórzy mają bezwzględnie
    udzielić pierwsześńtwa pieszemu, który znajduje się na przejściu dla
    pieszych.

    Czy Ty naprawdę masz taki problem ze zrozumieniem zapisów Prawa o Ruchu
    Drogowym?

    > Jak na skrzyżowaniu jest w pół skrętu samochód, który wjechał z
    > podporządkowanej to też nie możesz go "klepnąć". Jednym z warunków
    > wjazdu jest możliwość opuszczenia skrzyżowania.

    Przestań szukać usprawiedliwinia swojej głupoty, przytaczając przykłady
    kompletnie nie mające związku z tym o czym dyskutujemy.

    > Ciężarówka cały czas się porusza. To była rosja, ale w pl mamy coś na
    > temat wchodzenia przed nadjeżdżający pojazd, nie?

    No i co z tego, że mamy? Ten zapis nie dotyczy kierowcy, ale tylko i
    wyłącznie pieszego i ma on za zadanie uchronić pieszych przed głupotą
    kierowców. Zapis skierowany do kierowców jest jednoznaczyny i
    bezwzględny - ma on ustapić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    przejściu dla pieszych.
    Przyjmij prostrą zasadę "pieszy na przejściu jest święty", a całe PoRD
    stanie się prose.

    > Właśnie wskazałem. Masz obowiązek przechodzić przez przejście. Jedyny
    > sposób na pojawienie się w połowie przejścia to przechodzenie poza
    > nim.

    Znów piszesz głupoty.
    Pieszy równie dobrze może wysiąść z samochodu autobusu czy też tramwaju
    wprost na przejście.
    Czyli znaleźć się na tym przjeściu nie wchodząc na nie z chodnika. Taki
    pieszy na przejściu także ma pierwszeństwo przed samochodem.
    Choć do normalnych miast jeszcze daleko Bydgoszczy, ale chyba tu także
    możesz zobaczyć tramwaje czy autobusy z przystankami na jezdni?

    > Nie ma żadnego zapisu UPRAWNIAJĄCEGO do przejechania kogokolwiek.
    > Kierowca ma się starać aby nie rozjeżdżać nawet tych co się nie
    > stosują do przepisów. Ale nie jest jego winą jeżeli jakiś samobójca
    > wlezie mu pod koła.

    W tym przypadku nikt mu nie wlazł pod koła. Pieszy został najechany,
    ponieważ kierowca gwałtownie ruszył.
    Mylą Ci się zalezności przyczynowo-skutkowe.