  • Data: 2013-05-29 16:55:42
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-05-29 15:33, Użytkownik uzytkownik napisał:

    > Kierowca miał obowiązek widzeć tego pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa,
    > kiedy pieszy był na przejściu.

    Nie miał takiego obowiązku.

    > Czy Ty naprawdę tego nie rozumiesz?
    > Ustawodawcy nie interesuje czy kierowca go widział czy nie - miał
    > obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa.

    A możesz się powołać na paragraf mówiący że kierowca ma obowiązek
    ustąpić komuś kogo nie widzi ?

    > Zwróć też uwagę, że akcja dzieje się na przejsciu przy skrzyżowaniu
    > dróg. Droga poprzeczna z prawej strony jest drogą dwukierunkową, czyli

    Nie bardzo. Akcja dzieje się przed przejściem. Przez przejście
    pieszy jest tylko przepychany.

    > musi mieć minimum 4-5m szerokości. Plus odległość od skrzyżowania do
    > pasów to minimum 2m, bo są chodniki i zaokrąglenia chodnika.
    > Zauważ, że pieszy wchodzi na jezdnię równolegle do pasów raptem w
    > odległości ok. 2m w chwili, kiedy kierowca ciężarówki dopiero wjeżdża na
    > skrzyżowanie. Ten pieszy dochodził do krawędzi chodnika dużo wcześniej
    > niż nadjachała ciężarówka. Z odległości kilkunastu czy nawet

    Ty jesteś pewien że rozmawiamy o tym samym zdarzeniu ?
    To które ja widziałem jest z linku założyciela wątku, tam
    pieszy szedł sobie na skos przez jezdnie.

> [...]
    > powinien on był widzieć tego pieszego jak dochodzi i zatrzymuje się na
    > krawędzi chodnika. Z takiej odległości, kierowca ciężarówki nawet nie
    > był w stanie dokładnie ocenić czy pieszy wchodzi na pasy czy też na
    > jezdnię przed pasami i powinien był go potraktować jako pieszego
    > wchodzącego na przejście dla pieszych.
    > Powinien był go zauważyć zarówno w chwili, kiedy pieszy wchodzi na
    > jezdnią jak i dużo wcześniej, kiedy stoi przy krawędzi chodnika.
    > Kierowca ciężarówki po prostu nie zwrócił uwagi na osoby stojące przed
    > przejściem, lecz założył, że te osoby, które widzi kroczące poprzez

    Przecież ten idiota wlazł na jezdnię za kierowcą i w miejscu
    którego kierowca z kabiny nie miał możliwości zobaczyć.

> [...]
    > zbliżanie się do pasów, tracąc jednocześnie jakąkolwiek szansę na
    > zauważenie tego pieszego i uniknięcia wypadku. Możliwe, że pieszy jednak
    > wtedy nie wszedłby na pasy tylko kontynuowałby przechodzenie przed samą
    > kabiną poza pasami, ale wtedy mielibyśmy sytuację, w której winnym byłby
    > pieszy.
    > Kierowca jest zobligowany do zachowania szczególnej ostrożności
    > zbliżając się do przejścia dla pieszych, a kiedy znajdują się piesi na
    > tym przejściu lub wchodzą na to przejście to ma bezwzględnie ustąpić im

    A pieszy łażący po jezdni nie jest zobowiązany do tego samego ?
    Od kiedy ?

    > Zachowanie szczególnej ostrożności oznacza, że kierowca musi zwracać
    > uwagę na osoby, które znajdują się na przejściu oraz w jego najbliższej
    > okolicy. Mówiąc kolokwialnie musi widzieć wszystkich uczestników ruchu i
    > umieć przewidzieć ich zamiary.

    Nie ma technicznej możliwości zauważyć idioty który wychodzi mu przed
    maskę z prawej strony zza kabiny.

    > Ustąpienie pierwszeństwa polega zaś na powstrzymaniu się od ruchu, a
    > tego w ogóle kierowca ciężarówki nie zrobił, tylko kontunuował jazdę.

    Kierowca zatrzymał się, przepuścił pieszych a potem ruszył.