-
Data: 2013-05-29 16:55:42
Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2013-05-29 15:33, Użytkownik uzytkownik napisał:
>> "Tego pieszego" nie widział bo ten pieszy nie wszedł na ulicę
>> na przejściu dla pieszych.
>
> Kierowca miał obowiązek widzeć tego pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa,
> kiedy pieszy był na przejściu.
Nie miał takiego obowiązku.
> Czy Ty naprawdę tego nie rozumiesz?
> Ustawodawcy nie interesuje czy kierowca go widział czy nie - miał
> obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa.
A możesz się powołać na paragraf mówiący że kierowca ma obowiązek
ustąpić komuś kogo nie widzi ?
> Zwróć też uwagę, że akcja dzieje się na przejsciu przy skrzyżowaniu
> dróg. Droga poprzeczna z prawej strony jest drogą dwukierunkową, czyli
Nie bardzo. Akcja dzieje się przed przejściem. Przez przejście
pieszy jest tylko przepychany.
> musi mieć minimum 4-5m szerokości. Plus odległość od skrzyżowania do
> pasów to minimum 2m, bo są chodniki i zaokrąglenia chodnika.
> Zauważ, że pieszy wchodzi na jezdnię równolegle do pasów raptem w
> odległości ok. 2m w chwili, kiedy kierowca ciężarówki dopiero wjeżdża na
> skrzyżowanie. Ten pieszy dochodził do krawędzi chodnika dużo wcześniej
> niż nadjachała ciężarówka. Z odległości kilkunastu czy nawet
Ty jesteś pewien że rozmawiamy o tym samym zdarzeniu ?
To które ja widziałem jest z linku założyciela wątku, tam
pieszy szedł sobie na skos przez jezdnie.
> kilkudziesięciu metrów, które dzieliły kierowcę ciężarókwi od przejścia,
> powinien on był widzieć tego pieszego jak dochodzi i zatrzymuje się na
> krawędzi chodnika. Z takiej odległości, kierowca ciężarówki nawet nie
> był w stanie dokładnie ocenić czy pieszy wchodzi na pasy czy też na
> jezdnię przed pasami i powinien był go potraktować jako pieszego
> wchodzącego na przejście dla pieszych.
> Powinien był go zauważyć zarówno w chwili, kiedy pieszy wchodzi na
> jezdnią jak i dużo wcześniej, kiedy stoi przy krawędzi chodnika.
> Kierowca ciężarówki po prostu nie zwrócił uwagi na osoby stojące przed
> przejściem, lecz założył, że te osoby, które widzi kroczące poprzez
> przejście są jedynymi.
Przecież ten idiota wlazł na jezdnię za kierowcą i w miejscu
którego kierowca z kabiny nie miał możliwości zobaczyć.
> Być może jego postać zasłonił przejeżdżający bus oraz dwa samochody
> osobowe. Choć z pozycji kierowcy ciężarówki, samochody osobowe nie
> powinny były stanowić żadnego utrudnienia. Ale nawet jeżeli osobówki
> przysłoniły mu postać pieszego, to powinien był zauważyć go w chwili,
> kiedy czerwona osobówka wjeżdża na pasy. Kierowca ciężarówki powinien
> był się zatrzymać przed tym przejściem znacznie wcześniej tak, żeby móc
> widzieć całą szerokość pasów. Nie zrobił tego, tylko kontynuował
> zbliżanie się do pasów, tracąc jednocześnie jakąkolwiek szansę na
> zauważenie tego pieszego i uniknięcia wypadku. Możliwe, że pieszy jednak
> wtedy nie wszedłby na pasy tylko kontynuowałby przechodzenie przed samą
> kabiną poza pasami, ale wtedy mielibyśmy sytuację, w której winnym byłby
> pieszy.
> Kierowca jest zobligowany do zachowania szczególnej ostrożności
> zbliżając się do przejścia dla pieszych, a kiedy znajdują się piesi na
> tym przejściu lub wchodzą na to przejście to ma bezwzględnie ustąpić im
> pierwszeństwa.
A pieszy łażący po jezdni nie jest zobowiązany do tego samego ?
Od kiedy ?
> Zachowanie szczególnej ostrożności oznacza, że kierowca musi zwracać
> uwagę na osoby, które znajdują się na przejściu oraz w jego najbliższej
> okolicy. Mówiąc kolokwialnie musi widzieć wszystkich uczestników ruchu i
> umieć przewidzieć ich zamiary.
Nie ma technicznej możliwości zauważyć idioty który wychodzi mu przed
maskę z prawej strony zza kabiny.
> Ustąpienie pierwszeństwa polega zaś na powstrzymaniu się od ruchu, a
> tego w ogóle kierowca ciężarówki nie zrobił, tylko kontunuował jazdę.
Kierowca zatrzymał się, przepuścił pieszych a potem ruszył.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.13 20:31 uzytkownik
- 29.05.13 20:45 Walkowicek
- 29.05.13 20:47 Walkowicek
- 29.05.13 20:48 Walkowicek
- 29.05.13 20:50 Walkowicek
- 29.05.13 20:55 Walkowicek
- 29.05.13 22:18 Walkowicek
- 30.05.13 07:01 Walkowicek
- 30.05.13 08:09 uzytkownik
- 30.05.13 08:15 uzytkownik
- 30.05.13 08:35 uzytkownik
- 30.05.13 08:31 mlodz
- 30.05.13 08:35 Walkowicek
- 30.05.13 09:06 uzytkownik
- 30.05.13 09:09 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO