  • Data: 2013-05-30 08:09:58
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ko5nrj$qdq$1@node1.news.atman.pl...

    > Gdyby kierowca zatrzymał się przed pasami trochę wcześniej to i tak do
    > wypadku by doszło. Pieszy maszerował obok pasów i tez by przeszedł
    > przed
    > samym zderzakiem, bo tak mu było wygodniej. Tylko wtedy został by
    > rozjechany przed pasami. Znalazł się na pasach tylko dlatego, bo
    > ścigał się
    > z ciężarówką o to kto będzie pierwszy na pasach, przechodzien czy
    > ciężarówka.

    Pieszy się nie ścigał, wręcz przeciwnie zwolnił i najprawdopodobniej
    liczył, że ciężarówka przejedzie. Przypatrz się dokładniej reakcji
    pieszego.
    O takim scenariuszu, kiedy pieszy zostałby rozjechany przed pasami już
    pisałem i wyraźnie napisałem, że wtedy byłaby wina pieszego i nie
    mielibyśmy o czym pisać, ponieważ pieszy poza przejściem MUSI USTĄPIĆ
    PIERWSZEŃSTWA pojazdom.
    Żeby znów nie było kolejnej polemiki, że przechodzenie poza pasami jest
    dozwolone tylko wtedy, kiedy odległość od przejścia jest większa jak
    100m. Otóż w tym konkretnym przypadku należy się powołać na zapis Art.14
    pkt.2 drugie zdanie.
    Pieszy miał prawo iść przez to skrzyżowanie w ten sposób i za to
    prawdopodobnie nie dostałby mandatu, ale powinien ustąpić pierwszeństwa
    pojazdom, co też uczynił. Widać to po jego zachowaniu. Wszedł przed
    pojazd dopiero na przejściu prawdopodobnie będąc przekonanym, że
    kierowca ciężarówki go widzi i ustąpi mu pierwszeństwa.

    Gdyby kierowca faktycznie zatrzymał się przed przejściem w odstatecznej
    odległości to mogłyby zaistnieć 4 scenariusze:
    1. Pieszy przeszedłby bezpiecznie, zanim kierowca ciężarówki by ruszył.
    2. Pieszy czekałby, aż kierowca ciężarówki ruszy i odjedzie.
    3. Zostałby przejechany.
    4. Kierowca zostałby ostrzeżony w porę przez innych uczestników (innych
    kierowców lub pieszych)

    Póki co możemy tylko sobie "pogdybać".