    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Date: Mon, 30 Dec 2013 19:04:33 +0100

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > 1. Zablokowanie obiektywów niezależnego producenta (choć fakt,
    > że pchającego się tu na krzywy ryj) - grube tysiące władowanie w
    > oszklenie mogą okazać się zmarnowane!

    [ciach]

    > W efekcie otrzymujemy ostrzeżenie przed wchodzeniem w system Nikona...

    Ostrzeżenie jest ciągle to samo - nie kupować szkieł Sigmy. Zauważ że
    zarówno z Canonem jak i Z Nikonem tylko szkła Sigmy maja co kilka lat
    problem kompatybilności :-)
    Wyjaśnienie jest proste i padało tu wielokrotnie od wielu wielu lat. Tamron
    wykupił licencję od Canona i Nikona. Sigma nie kupiła licencji tylko zrobiła
    reverse-engineering i "podszywa" się pod inne szkła. Canon i Nikon co kilka
    lat zmieniają minimalnie protokół komunikacyjny co w niczym przeszkadza ich
    szkłom oraz szkłom Tamrona natomiast sprawia że Sigmy przestają działać.

    Hipokryzją jest twierdzenie jakoby winien był Canon albo Nikon podczas gdy
    to Sigma gra nie fair. Jestem pewien że w stanach z tego byłby niezły pozew
    zbiorowy o wprowadzenie klienta w błąd jakoby sprzedawany obiektyw był
    kompatybilny z systemem - obiektywy sprzedawane przez Sigmę są kompatybilne
    _TYLKO_ z body obecnymi na rynku w momencie ich produkcji. Taka jest smutna
    prawda która mimo, że co kilka lat wychodzi na jaw nie wiedzieć czemu szybko
    zostaje zapomniana.

    A w zasadzie wiadomo dlaczego: Tzw. "pożyteczni idioci" co jakiś czas piszą
    że to Canon albo Nikon jest tym złym bo to on zmienił złośliwie protokół
    komunikacyjny.

    Pozdrawiam
    Ergie