  • Data: 2013-12-30 22:41:48
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "trolling tone" <a...@a...org> wrote:

    > Nie będzie mieć kłopotów z systemem Nikona. Sigma jest partyzantem
    > na rynku, takim samym, jak wujek Czesio z tokarką, co sprzedaje
    > adaptery na Allegro. Ani Sigma ani wujek Czesio w skład systemu Nikona
    > nie wchodzą. Dawno temu była taka historia z ruskim obiektywem, który
    > po przypięciu do niektórych Nikonów blokował się na amen. Sugerujesz,
    > że w Nikonie powinni byli to przewidzieć?

    No ale właśnie jedno nie wyklucza drugiego. Idąc tą samą logiką
    Nikon miał też prawo zablokować "partyzanckich" producentów aku. A dalej
    ma prawo zablokować "partyzanckich" producentów wszystkich pozostałych
    akcesoriów, jakich tylko przyjdzie im ochota, z kartami pamięci
    włącznie.

    Tymczasem sam wielokrotnie spotkałem się z sytuacją (wszystko to
    były drobiazgi niewarte ciągłego trzymania w pamięci, więc nie sypnę
    teraz od razu barwnymi przykładami), kiedy firma prostymi działaniami
    mogłaby ukrócić "pasożytowanie" konkurencyjnej drobnicy, ale tego nie
    robi, prawdopodobnie dlatego, iż uderzyłoby to zarazem w jej klientów.
    Z początku byłem tym zdziwiony, bo jak to - firma nie chce "skosić"
    swoich zysków? żeby później zacząć rozumieć, że poważny biznes to nie
    jest bazarowe przepędzanie konkurencji dla drobnych zysków na bardzo
    krótką metę.

    No i nie bronię tu detalicznie Sigmy, bo to chyba producent
    najbardziej awaryjnych obiektywów na rynku (szczególnie znanych z
    pękania taśm sygnałowych, zwłaszcza na mrozie, co akurat aktualne),
    tylko o pokazanie, że niektóre ruchy tego typu mogą się w istocie okazać
    działaniami przeciwko własnym klientom.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]