eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
  • Data: 2019-07-29 17:04:10
    Temat: Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    jedrek <w...@...on> wrote:

    > A jesteś pewien, że wstawione tranzystory to rzeczywiście to co na nich jest
    > napisane jako oznaczenie?

    O, ciekawe. Nie jestem. Q25 (driver końcówki, 2SC1006) raczej jest OK, bo
    podmiana na BC550 daje ten sam efekt (radio zachowuje się tak samo). Choć
    może to niczego nie dowodzi?

    Q26 (końcówka, 2SC2078) jest niewiadomego pochodzenia, był już w tym radiu
    (i widać, że przelutowywany) i jedynie go przemierzyłem miernikiem (jest
    sprawny).

    > Jak nie masz pewności to pozostaje próba przełożenia z podobnego modelu
    > takiego samego tranzystorów poszczególnych stopni wzmacniacza końcowgo
    > w.cz., które moc prawidłową wypluwają z sebie.

    Mam jakieś inne porozwalane CB (ze sprawnymi końcówkami), zerknę czy jest
    w nich użyta ta końcówka, podmienię i zerknę.

    Dzięki za ten trop!

    > Malowanka moc w okolicy ~1W, po wstawieniu rzeczywiście prawidłowego
    > tranzystora cud, moc 4W.

    Tu nawet 1W nie ma :(