-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
highwinds-media.com!peer03.am1!peering.am1!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!
newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.
pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <e...@g...com>
<1...@g...com>
<55d813ae$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<55dadc7d$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<55daeba3$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<55db32d9$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<55db4cc4$0$4778$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<11ezb0amile5q$.wk3wuxoicco$.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<55e160be$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <55e160be$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Akumulatory 18650
Date: Tue, 1 Sep 2015 14:32:26 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 62
Message-ID: <55e59ada$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.110.195
X-Trace: 1441110746 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 4765 83.30.110.195:56881
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 942214135
X-Received-Bytes: 4849
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:35112
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-08-25 o 09:19, Konrad Anikiel pisze:
>> No to powiedz na kogo taki prezes Boeinga naciska. Ilu ma ludzi
>> którym wydaje polecenia i od których otrzymuje informację i co oni
>> wiedzą o bateriach litowo-jonowych? Skąd w Tobie wiara że takie
>> problemy rozwiązuje się przez pociąganie sznurkami?
>>
>Boening obiecal 20% spadek zuzycia paliwa, co mialy zapewnic magiczne
>baterie li jon.
>Zmieniajac baterie na inne, tych 20% nie da sie utrzymac.
>Firma zapedzila sie sama w krzywy rog i jest zmuszona trzymac sie
>lijon.
>http://www.frequentbusinesstraveler.com/2013/01/nts
b-rules-out-excessive-voltage-as-cause-for-dreamline
r-battery-fire/
Bez przesady - to ciagle jest samolot na spalinowe silniki odrzutowe,
a nie elektryczny.
Nie wiem ile tam sie da zaoszczedzic na tych bateriach, ale watpie czy
wiecej niz 50kg masy - a my tu o samolocie ktory wazy kilkaset ton.
W artykule sugeruja wymiary samochodowe - wiec raczej 10kg.
Tak wiec jesli nie uzyska 20% oszczednosci, to przynajmniej z 19.99%
powinien z gorszymi aku.
Jakos jednak nie wpadli na pomysl, zeby wyp* w cholere te wynalazki i
wsadzic sprawdzone - wymaga to pewnie przeprojetkowania niektorych
podzespolow elektrycznych, glownie obwodow ladowania, ale chyba czegos
jeszcze, jesli tego nie zrobili.
Ponowna certyfikacja calosci ?
>Znam przypadek firmy, w ktorej konstruktor opracowal metode uzyskania
>miniaturyzacji urzadzenia przy polepszonych parametrach pracy.
>Przystapil do dzialania i wprawdzie uzyskal zalozone rezultaty,
>ale pojawily sie problemy, ktore trudno bylo wczesniej przewidziec,
>bo producencent kluczowego podzespolu ukryl pewne niewygodne dla
>siebie fakty.
>Na pytanie klienta, dlaczego nie poinformowal o tej wadzie,
>producent bezczelnie odpowiedzial, ze nie bylo takiego zapytania.
No coz, coraz bardziej skomplikowane te produkty, coraz bardziej
ambitne uzywanie i naprawde kupe parametrow by trzeba podac, a i tak
sie wszystkiego nie ujmie.
>Jednak chyba wiecej klientow wpedzil w problemy,
>bo wycofal produkt i wprowadzil nowy ulepszony,
>ale o wiekszych gabarytach.
>Konstruktor chcial powiekszyc, dostosowac wymiary urzadzenia
>do nowych gabarytow podzespolu ale ku swojemu zdumieniu napotkal opor
>kierownictwa.
>Okazalo sie, ze zdazyli oni wydrukowac prospekty z wymiarami.
>Zdazyli pozawierac umowy, pobrac kredyty na produkcje.
>Niestety wsrod kadry kierowniczej jest wielu hazardzistow,
>ktorzy podejmuja niepotrzebne ryzyko.
A moze wlasnie nie podejmuja ryzyka - juz je sprzedali, a nie
ryzykowali, ze klient sie nie znajdzie :-)
A moze wlasnie male wymiary byly tu kluczowe dla klientow.
Ale jak widzisz nie tylko zarzad ryzykuje - konstruktor tez
zaryzykowal. Albo nie wiedzial itp..
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]