eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaAkumulatory 18650Re: Akumulatory 18650
  • Data: 2015-09-01 14:32:26
    Temat: Re: Akumulatory 18650
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-08-25 o 09:19, Konrad Anikiel pisze:
    >> No to powiedz na kogo taki prezes Boeinga naciska. Ilu ma ludzi
    >> którym wydaje polecenia i od których otrzymuje informację i co oni
    >> wiedzą o bateriach litowo-jonowych? Skąd w Tobie wiara że takie
    >> problemy rozwiązuje się przez pociąganie sznurkami?
    >>
    >Boening obiecal 20% spadek zuzycia paliwa, co mialy zapewnic magiczne
    >baterie li jon.
    >Zmieniajac baterie na inne, tych 20% nie da sie utrzymac.
    >Firma zapedzila sie sama w krzywy rog i jest zmuszona trzymac sie
    >lijon.
    >http://www.frequentbusinesstraveler.com/2013/01/nts
    b-rules-out-excessive-voltage-as-cause-for-dreamline
    r-battery-fire/

    Bez przesady - to ciagle jest samolot na spalinowe silniki odrzutowe,
    a nie elektryczny.
    Nie wiem ile tam sie da zaoszczedzic na tych bateriach, ale watpie czy
    wiecej niz 50kg masy - a my tu o samolocie ktory wazy kilkaset ton.
    W artykule sugeruja wymiary samochodowe - wiec raczej 10kg.

    Tak wiec jesli nie uzyska 20% oszczednosci, to przynajmniej z 19.99%
    powinien z gorszymi aku.

    Jakos jednak nie wpadli na pomysl, zeby wyp* w cholere te wynalazki i
    wsadzic sprawdzone - wymaga to pewnie przeprojetkowania niektorych
    podzespolow elektrycznych, glownie obwodow ladowania, ale chyba czegos
    jeszcze, jesli tego nie zrobili.
    Ponowna certyfikacja calosci ?

    >Znam przypadek firmy, w ktorej konstruktor opracowal metode uzyskania
    >miniaturyzacji urzadzenia przy polepszonych parametrach pracy.
    >Przystapil do dzialania i wprawdzie uzyskal zalozone rezultaty,
    >ale pojawily sie problemy, ktore trudno bylo wczesniej przewidziec,
    >bo producencent kluczowego podzespolu ukryl pewne niewygodne dla
    >siebie fakty.
    >Na pytanie klienta, dlaczego nie poinformowal o tej wadzie,
    >producent bezczelnie odpowiedzial, ze nie bylo takiego zapytania.

    No coz, coraz bardziej skomplikowane te produkty, coraz bardziej
    ambitne uzywanie i naprawde kupe parametrow by trzeba podac, a i tak
    sie wszystkiego nie ujmie.

    >Jednak chyba wiecej klientow wpedzil w problemy,
    >bo wycofal produkt i wprowadzil nowy ulepszony,
    >ale o wiekszych gabarytach.
    >Konstruktor chcial powiekszyc, dostosowac wymiary urzadzenia
    >do nowych gabarytow podzespolu ale ku swojemu zdumieniu napotkal opor
    >kierownictwa.
    >Okazalo sie, ze zdazyli oni wydrukowac prospekty z wymiarami.
    >Zdazyli pozawierac umowy, pobrac kredyty na produkcje.
    >Niestety wsrod kadry kierowniczej jest wielu hazardzistow,
    >ktorzy podejmuja niepotrzebne ryzyko.

    A moze wlasnie nie podejmuja ryzyka - juz je sprzedali, a nie
    ryzykowali, ze klient sie nie znajdzie :-)
    A moze wlasnie male wymiary byly tu kluczowe dla klientow.

    Ale jak widzisz nie tylko zarzad ryzykuje - konstruktor tez
    zaryzykowal. Albo nie wiedzial itp..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: