  • Data: 2013-11-20 17:10:13
    Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.11.2013 09:54, p...@g...com pisze:
    > --Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie
    upewni że mu nic nie zagraża?

    > http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,126512,14671837,
    Uwaga__zmiany_w_prawie___kierowcy_i_rowerzysci_beda.
    html

    > --Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i
    wszyscy mają się zatrzymać w miejscu.

    > 80 mln Niemcow wlasnie tak robi :-) kilkadziesiat (kilkaset ?) tysiecy Polakow w DE
    takze a niektore szczegolnie zdeterninowane jednostki nawet przenosza ten zwyczaj do
    PL ... to raczej Polska (w towarzystwie demoludow) ciagnie sie w ogonie Europy

    > http://www.krbrd.gov.pl/index.php/component/k2/item/
    210-raport-dotyczacy-ochrony-pieszych-przechodzacych
    -przez-jezdnie-na-przejsciu-dla-pieszych

    > --Że piesi powinni nie tylko za miastami ubierać się tak żeby byli widoczni po
    zmroku.

    > nie robcie z ludzi debili, probowaliscie z rowerzystami tez nie wyszlo, jak ktos
    nie ma glowy tylko pojemnik na kapuste zadne przepisy nie pomoga

    > --No i dlaczego do kurwy nędzy Policja nic nie robi. Jak bylem pacholęciem to
    dostanie mandatu za wejście na jezdnię tam gdzie nie wolno nie było rzadkością.

    > w DE dzialaja w przypadku zagrozenia/utrudnienia ruchu, napierdalanie mandatami jak
    nie ma zadnego auta w poblizu pamietamy z czasow PRL

    > --Chętnie wziął bym udział w nakręceniu kontr filmu.
    >
    > jako kaskader ? no to powodzenia :-)
    >
    > P.

    Wszystko pięknie cudownie. Jednak nie można patrzeć na obce realia i
    żywcem wprowadzać je w Polsce. Pierwsza rzecz, o której nikt nie pomyśli
    to warunki na naszych drogach. Choćby zimą. Często drogi są źle lub
    wcale nie odśnieżone i zatrzymanie samochodu przed pasami nawet mimo
    małej prędkości czasem jest nie możliwe. Już przy obecnych przepisach
    nie raz miałem problemy z "wtargnięciem" na pasy. No bo niby jadę wolno
    około 15, pieszy to widzi i domniema, że mogę się bez problemu zatrzymać
    ale ja wciskam hamulec, a samochód zaczyna się ślizgać i nawet ABSy tu
    nie pomagają. I co temu pieszemu przyjdzie z tego, że miał
    pierwszeństwo, jak spędzi połamany w szpitalu kilka miesięcy lub nie daj
    Boże zginie.
    Jest też w mieście, w którym poruszam się samochodem, pewne przejście
    dla pieszych tuż przed końcem szczytu dość sporej górki. Już nie raz
    widziałem - w zimie - jak jakiś kierowca przepuścił pieszego, a potem
    nie mógł ruszyć bo ślisko i nawet najlepsze zimówki nie pomagają.

    Żaden przepis nie zwalnia i nie powinien zwalniać z myślenia.
    Ale nasi rządzący chyba o tym nie wiedzą. A wprowadzenie przepisu i tak
    nie zmieni mentalności kierowców i pieszych.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com