  • 11. Data: 2007-05-01 17:47:02
    Temat: Re: Administratorzy TKT wstydźcie się
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > o godzinie 14 wycieli mi te 3 ip i przesłałem kolejne 2 których nie
    > wycięli, bo nie generowały ruchu jak powiedziałem ze maja je wyciąć bo one
    > robią 1k pakietów to usłyszałem ze admin pojechał i będzie za 5 godzin.
    > Atak był z 5 ip. Od zgłoszenia do wycięcia minęło 21 godzin.

    1kppsów ? wiesz... jakby to był milion ppsów - ale 1kppsów to jest _NIC_

    > Gdyby nie było drugiego łącza to aż strach pomyśleć.

    Pomyśl o projekcie BGP BlackHoling
    http://networkers.pl/bgp-blackholing/members.html

    nie musisz mieć BGP żeby móc wstrzykiwać adresy IP które mają być blokowane
    - ale Tylko Twoje DST IP.
    Więc powinieneś być w stanie sam się wyciąć.

    Ja sam nawiasem mówiąc musze się w końcu wziąść i zestawić z tym sesje do
    porządku
    bo z okazji posiadania sheli ostatnio zaczęły się dziwne klocki.

    Marcin

  • 12. Data: 2007-05-01 21:42:14
    Temat: BGP-blackholing (było: Administratorzy TKT wstydźcie się)
    Od: Marcin Kulas <0...@j...org>

    Marcin Kuczera wrote:
    > Pomyśl o projekcie BGP BlackHoling
    > http://networkers.pl/bgp-blackholing/members.html

    Z tego co widzę z dostosowaniem quaggi nadal sa problemy?

    --
    Marcin Kulas
    jid: h...@j...org

  • 13. Data: 2007-05-04 08:51:47
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    kulek pisze:
    > Od 14 godzin jedno z moich łącz zalewane jest pakietami UDP z dwóch
    > zagranicznych hostów.
    > Dzwoniłem wczoraj, wysyłałem maile (wczoraj normalny dzień roboczy był)
    > i prócz telefonów, że "administrator zostanie powiadomiony" nie zrobiono
    > nic.
    > Ile czasu w normalnej firmie trwa wycięcie takiego ruchu?
    > W chwili obecnej szukam już innego dostawcy, bo z tą firmę tak jak
    > kiedyś chwaliłem tak teraz konkurencji bym nie polecił.

    W związku z Informacjami, które dostałem od Administratora TKT.
    Chciałbym sprostować tytuł wątku który powinien brzmieć. "Wszyscy
    pracujący w TKT wstydźcie się"
    Uzyskałem też informację, że w TKT administratorzy pracują od 8 do 16 w
    święta mają wolne.
    . Przez 20 godzin informacja o awarii krążyła po "(...) strukturach
    zakresu kompetencji które w tak dużej firmie są znacząco inne niż w
    sieciach typu osiedlowego". Po otrzymaniu informacji administrator
    awarię usunął w normalnym czasie (koło godziny). Robił to w godzinach
    wolnych od pracy.

    Wszyscy którzy chcą korzystać z usług tej firmy gorąco odradzam.

  • 14. Data: 2007-05-04 09:38:26
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    kulek napisał(a):

> [...]
    > sieciach typu osiedlowego". Po otrzymaniu informacji administrator
    > awarię usunął w normalnym czasie (koło godziny). Robił to w godzinach

    Jaka awarie ? Zalewanie kogos pakietami to nie awaria.

  • 15. Data: 2007-05-04 09:47:47
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Jaka awarie ? Zalewanie kogos pakietami to nie awaria.

    Ja się nie muszę znać czy to zalewanie pakietami, czy to światłowód
    koparka obcięła, czy piorun strzelił w stację. Prawda ? Łącze nie działa
    tak jak powinno to dla mnie to awaria.

    I jeżeli zalewanie pakietami to nie "awaria" to czemu naprawa (od
    zgłoszenia) "nie awarii" trwała dłużej niż spawanie światłowodów
    wyciągniętych przez koparkę?

    Gdyby informacja trafiła odpowiednio szybko do admina to ile bym czekał
    na wycięcie tych 3 adresów Ip ?

  • 16. Data: 2007-05-04 10:04:30
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    kulek napisał(a):

    > Ja się nie muszę znać czy to zalewanie pakietami, czy to światłowód
    > koparka obcięła, czy piorun strzelił w stację. Prawda ? Łącze nie działa
    > tak jak powinno to dla mnie to awaria.

    Lacze dzialalo, skoro zalewany jest pan pakietami.

    > I jeżeli zalewanie pakietami to nie "awaria" to czemu naprawa (od
    > zgłoszenia) "nie awarii" trwała dłużej niż spawanie światłowodów
    > wyciągniętych przez koparkę?

    Bo do tego nie trzeba administratora IP tylko spawacza swiatlowodow.

  • 17. Data: 2007-05-04 10:11:55
    Od: MarC0 <n...@p...pl>

    Jan Strybyszewski z TKT napisał(a):

    > Jaka awarie ? Zalewanie kogos pakietami to nie awaria.

    Dlatego z usług waszej firmy nie skorzystam.

  • 18. Data: 2007-05-04 10:22:42
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    MarC0 napisał(a):

    > Dlatego z usług waszej firmy nie skorzystam.

    Marco widze ze masz marne pojecie o klasyfikacji problemow
    ale ja ci na twoje problemy z percepcja nie pomoge.

  • 19. Data: 2007-05-04 11:03:25
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Lacze dzialalo, skoro zalewany jest pan pakietami.

    Nie płacę za "działanie łącza" tylko za dostęp do internetu którego nie
    było.

    > Bo do tego nie trzeba administratora IP tylko spawacza swiatlowodow.

    Czyli takich (administratorów IP) w TKT nie ma ? Ewentualnie są w dni
    powszednie od 8 do 16 i każdy użytkownik musi sobie planować "awarie"
    żeby się zmieścić w tych godzinach ?

  • 20. Data: 2007-05-04 11:04:05
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Marco widze ze masz marne pojecie o klasyfikacji problemow
    > ale ja ci na twoje problemy z percepcja nie pomoge.

    moim zdaniem nie chodzi o klasyfikację problemu tylko o sposób jego
    usuwania.