  • 1. Data: 2007-05-01 08:23:17
    Temat: Administratorzy TKT wstydźcie się
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Od 14 godzin jedno z moich łącz zalewane jest pakietami UDP z dwóch
    zagranicznych hostów.
    Dzwoniłem wczoraj, wysyłałem maile (wczoraj normalny dzień roboczy był)
    i prócz telefonów, że "administrator zostanie powiadomiony" nie zrobiono
    nic.
    Ile czasu w normalnej firmie trwa wycięcie takiego ruchu?
    W chwili obecnej szukam już innego dostawcy, bo z tą firmę tak jak
    kiedyś chwaliłem tak teraz konkurencji bym nie polecił.

  • 2. Data: 2007-05-01 08:36:13
    Temat: Re: Administratorzy TKT wstydźcie się
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W chwili obecnej szukam już innego dostawcy, bo z tą firmę tak jak kiedyś
    > chwaliłem tak teraz konkurencji bym nie polecił.

    Myslisz ze to przeczytaja i sie zawstydza ?

  • 3. Data: 2007-05-01 08:38:44
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Radoslaw HORODNICZY pisze:
    > Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Myslisz ze to przeczytaja i sie zawstydza ?

    Myślę, że jak ktoś będzie się zastanawiał czy wsiąść łącze od TKT to się
    zastanowi 100 razy.

  • 4. Data: 2007-05-01 09:37:54
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Może admin ma aktualnie dyżur na rogatce albo zapowiada pociągi? ;-)

    Fakt faktem, w takich firmach tego typu sytuacje nie mają racji bytu.

  • 5. Data: 2007-05-01 13:16:48
    Od: K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    Mateusz Szultka pisze:
    > Może admin ma aktualnie dyżur na rogatce albo zapowiada pociągi? ;-)
    >
    > Fakt faktem, w takich firmach tego typu sytuacje nie mają racji bytu.

    bys sie zdziwil, mialem kiedys szelownie na swoim laczu (netia) i jak
    lecialy ddosy to zdarzaly sie sytuacje ze nie mialem lacza nawet 20
    godzin. pozniej zaczeli wycinac, ale tez chwila mijala zanim sie to
    uspokoilo.

  • 6. Data: 2007-05-01 13:45:18
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>!

> [...]
    > lecialy ddosy to zdarzaly sie sytuacje ze nie mialem lacza nawet 20
    > godzin. pozniej zaczeli wycinac, ale tez chwila mijala zanim sie to

    Kiedyś miałem sieć z łączem z firmy Atcom (nie wiem czy to jeszcze istnieje).
    DDoSy były wycinane błyskawicznie, oprócz tego dzwonili do mnie z informacją
    że jest atak.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
    FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 Śródmieście

  • 7. Data: 2007-05-01 13:50:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.05.2007 Adam Wysocki <g...@n...invalid> napisał/a:
    > Spinacz biurowy, K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>!

    > Kiedyś miałem sieć z łączem z firmy Atcom (nie wiem czy to jeszcze istnieje).

    Oczywiście, że istnieje ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2007-05-01 14:06:10
    Temat: Re: Administratorzy TKT wstydźcie si
    Od: "Theli" <t...@s...venus.ci.uw.edu.pl>

> [...]
    > W chwili obecnej szukam już innego dostawcy, bo z tą firmę tak jak kiedyś
    > chwaliłem tak teraz konkurencji bym nie polecił.

    U mnie to samo - ok. 20-tej zaczął się atak, łącze praktycznie padło,
    zgłosiłem problem do ichniego centrum i po 15 minutach zablokowali
    dziadostwo. Dzisiaj rano znów się zaczęło ale w dużo mniejszej skali (nie
    zauważyłbym gdyby nie logi).

    Theli

  • 9. Data: 2007-05-01 15:01:53
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > W chwili obecnej szukam już innego dostawcy, bo z tą firmę tak jak kiedyś
    > chwaliłem tak teraz konkurencji bym nie polecił.

    No widzisz, to nie jest takie proste. Ostatnio ataki są tak rozproszone, że
    przemiata z różnych SRC IP, miesza portami itd - także DST potrafi
    przelecieć
    się po kilkuset adresach. Wtedy nie bardzo można cokolwiek zrobić - jedynie
    ratelimit założyć na zestaw adresów DST, ale.. nie każdy router to potrafi
    zrobić.
    Np. duże junipery mogę nie mieć tej funkcjonalności - zależy od interfejsu
    czy jest za 100tyś pln czy za 300tyś pln.

    Ciekawie jest jak masz fajnego dostawce i sam się limitujesz i zajmujesz
    floodami.
    U nas ostatnio na łączu 100Mbit (interfejs 1Gbit) przyszedł flood taki, ze
    statystyka
    skoczyła do 750Mbit... router nawet nie drgnął - a atak sami wycieliśmy.
    - Platforma Tyan NR16 z 2xXeon 3.2GHz - Linux 2.6.20 inside.
    Oczywiście zero conntracka i innych libpcapowych aplikacji, za to BGP czyli
    duża tablica.

    Marcin

  • 10. Data: 2007-05-01 15:12:31
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > - Platforma Tyan NR16 z 2xXeon 3.2GHz - Linux 2.6.20 inside.
    > Oczywiście zero conntracka i innych libpcapowych aplikacji, za to BGP czyli

    o godzinie 14 wycieli mi te 3 ip i przesłałem kolejne 2 których nie
    wycięli, bo nie generowały ruchu jak powiedziałem ze maja je wyciąć bo
    one robią 1k pakietów to usłyszałem ze admin pojechał i będzie za 5
    godzin. Atak był z 5 ip. Od zgłoszenia do wycięcia minęło 21 godzin.
    Gdyby nie było drugiego łącza to aż strach pomyśleć.