  • 1. Data: 2007-04-24 06:22:03
    Temat: Zmiana ścieżki AS w TPNET
    Od: "Konrad Plich" <konradpl_wytnij@wytnij_piotrkow.tpsa.pl>

    W środę 2007.04.25 Telekomunikacja Polska planuję przeprowadzić
    reorganizację połaczenia sieci TPNET AS5617 z Internetem światowym. Prace
    będą polegać na usunięciu AS29535 pośredniczącego w wymianie ruchu pomiędzy
    AS5617 i sieciami Telii AS1299 T Systems AS3320 i Open Transit AS5511.

    Spowoduje to skrócenie ścieżek BGP rozgłaszanych abonentom BGP podłączonym
    do AS5617 oraz skrócenie ścieżek do abonentów BGP podłaczonych do AS5617,
    widocznych ze światowego Internetu.

    Od godzinie 8:00 ścieżki rozgłaszane abonentom będą zawierały tylko AS5617,
    AS29535 będzie z nich usunięty.

    Ścieżki rozgłaszane do światowego Internetu będą skracane sukcesywnie od
    godziny 8:00 do 10:00 i docelowo będą zawierały również tylko AS5617 (w
    trasach do abonentów BGP Telekomunikacji Polskiej widocznych ze światowego
    Internetu będzie usuwany AS29535).

    Prosimy o weryfikacje polityk routingu BGP a przede wszystkim tych polityk,
    które opierają się o filtrowanie tras zawierających AS29535.

    Pod rekordem AS5617 w bazie RIPE można znaleźć aktualna listę community,
    pozwalających sterować wysyłaną przez TPNET informacją routingową oraz email
    i telefony, pod którymi można uzyskać pomoc w rekonfiguracji routingu.

    Konrad Plich

  • 2. Data: 2007-04-25 10:25:24
    Temat: Re: Zmiana ścieżki AS w TPNET
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Konrad Plich wrote on 2007-04-24 08:22:

    > W środę 2007.04.25 Telekomunikacja Polska planuję przeprowadzić
    ^
    > reorganizację połaczenia sieci TPNET AS5617 z Internetem światowym.

    I jak, Telekomunikacja Polska wszystko udało Ci się? ;-)

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE *

  • 3. Data: 2007-04-26 16:23:00
    Od: "Mailna" <m...@b...maila>

    ^

    > I jak, Telekomunikacja Polska wszystko udało Ci się? ;-)

    Niskie pingi, maksymalny transfer, chyba im sie udalo (zreszta zawsze sie
    udawalo) w porownaniu z ta pseudo smieszna "konkurencja".
    Masz jeszcze jakies pytania, gosciu??
    No i chuj, ze to Konrad = &TP :)

  • 4. Data: 2007-04-27 00:03:01
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Mailna napisał(a):
> [...]
    >
    > Niskie pingi, maksymalny transfer, chyba im sie udalo (zreszta zawsze sie
    > udawalo) w porownaniu z ta pseudo smieszna "konkurencja".

    mam:P chyba na iDSL się to jakimś pozytywnym echem nie odbiło... jak
    było 50ms tak zostało... ja jakis zmian a plus nie odczułem:P
    "Masz jeszcze jakies pytania, gosciu??" :>

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fraś

  • 5. Data: 2007-04-27 08:29:19
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Waldemar Fraś [w...@n...ekrakow.net]
    na: pl.internet.polip napisał/ła:

    > mam:P chyba na iDSL się to jakimś pozytywnym echem nie odbiło... jak
    > było 50ms tak zostało... ja jakis zmian a plus nie odczułem:P
    > "Masz jeszcze jakies pytania, gosciu??" :>

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem czego zmiana dokładnie dotyczyła,
    i dopiero wyciągaj jakieś wnioski.
    Posiadając usługę "iDSL" w ogóle nie powinieneś zabierać głosu w tej
    sprawie, jak dla mnie to info od Konrada uratowało mi dupę.

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc

    --
    SysAdmin UsmiechaSie
    jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119

  • 6. Data: 2007-04-27 08:46:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl> wrote:

    > Posiadając usługę "iDSL" w ogóle nie powinieneś zabierać głosu w tej
    > sprawie, jak dla mnie to info od Konrada uratowało mi dupę.

    Chcesz przez to powiedzieć, że pl.internet.polip to jedyne źródło
    informowania klientów o istotnych zmianach w sieci TP?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2007-04-27 09:20:46
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Przemysław Maciuszko [s...@h...pl]
    na: pl.internet.polip napisał/ła:

    > Chcesz przez to powiedzieć, że pl.internet.polip to jedyne źródło
    > informowania klientów o istotnych zmianach w sieci TP?

    Tak naprawdę to właśnie z grupy dowiedziałem się o tej zmianie.
    Pytanie właściwie na miejscu.

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc

  • 8. Data: 2007-04-27 10:17:27
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > Chcesz przez to powiedzieć, że pl.internet.polip to jedyne źródło
    > informowania klientów o istotnych zmianach w sieci TP?

    Czasem tak i pl.internet.komunikaty. :P

    --
    ŁT

  • 9. Data: 2007-04-27 10:27:21
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Rafal Lorenc napisał(a):
    > Przemysław Maciuszko [s...@h...pl]

    > Tak naprawdę to właśnie z grupy dowiedziałem się o tej zmianie.
    > Pytanie właściwie na miejscu.
    też potwierdzam

    miejsce na info było dobre

    --
    pozdros
    icek

  • 10. Data: 2007-04-27 10:49:32
    Od: andzio <a...@n...net.pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Chcesz przez to powiedzieć, że pl.internet.polip to jedyne źródło
    > informowania klientów o istotnych zmianach w sieci TP?

    Nie jedyne ale za to bardzo trafne...