  • 21. Data: 2007-05-04 11:06:06
    Temat: Re: Administratorzy TKT wstydźcie się
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    kulek napisał(a):

    > Czyli takich (administratorów IP) w TKT nie ma ? Ewentualnie są w dni
    > powszednie od 8 do 16 i każdy użytkownik musi sobie planować "awarie"
    > żeby się zmieścić w tych godzinach ?

    Ale czemu sie mnie pytasz , masz umowe tam masz napisany czas reakcji
    usuniecia awarii, moze masz nawet SLA. Wbrew proxemu z naglowka nie
    jestem pracownikiem TKT wszyscy z PKP maja taki proxy.

  • 22. Data: 2007-05-04 15:17:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> writes:

    > Nie płacę za "działanie łącza" tylko za dostęp do internetu którego
    > nie było.

    Kupilbym jakies lacze z NATem u providera, takie lacza lepiej sie
    nadaja do takich zastosowan.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2007-05-04 17:14:53
    Temat: Re: Administratorzy TKT wstydźcie si
    Od: "Teodor" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    A może administrator walczył z atakami na innych użytkowników
    Raz Ci się zdarzyło i od razu zmieniasz firmę, masz prawo, ale za jedną
    nawet wpadkę nie potępiaj parę tysięcy ludzi.
    > W związku z Informacjami, które dostałem od Administratora TKT. Chciałbym
    > sprostować tytuł wątku który powinien brzmieć. "Wszyscy pracujący w TKT
    > wstydźcie się"
    Ja pracuję w TKT i akurat w tym przypadku wątpię abyś miał rację.
    Znam ludzi, którzy żyły wypruwają, żeby klienci tacy jak Ty mieli internet
    > Uzyskałem też informację, że w TKT administratorzy pracują od 8 do 16 w
    > święta mają wolne.
    Naprawdę nikt Cię nie musi informować jak wygląda praca administratora w
    TKT. Ręczę Ci, że wprowadzono Cię w błąd.
    Zawsze jest ktoś kto jest gotowy usunąć awarię, tylko pytanie czy Twój
    problem to była awaria?.przecież Ty płacisz za dostęp do internetu, a jego
    składnikiem są też takie ataki, które paraliżują bardziej znaczące firmy niż
    Twoja. Atak na Ciebie był pochodną Twojego działającego łącza
    > . Przez 20 godzin informacja o awarii krążyła po "(...) strukturach
    Naprawdę nie plotkujemy o tym kto dzisiaj nie ma internetu, jezeli zgłosiłeś
    usterkę tam gdzie powinieneś ( na pewno masz w umowie), to zaiteresowani
    byli szybko powiadomieni
    > zakresu kompetencji które w tak dużej firmie są znacząco inne niż w
    > sieciach typu osiedlowego".
    Tu się z Tobą zgadzam. świadczenie usług dostępu do internetu nie jest
    podstawowym zadaniem TKT. wynika ono tylko z zagospodarowania nadwyżek pasma
    przeznaczonego do obsługi właściciela spółki jakim jest PKP
    Po otrzymaniu informacji administrator
    > awarię usunął w normalnym czasie (koło godziny). Robił to w godzinach
    > wolnych od pracy.
    A tu sam sobie zaprzeczasz.. administrator pracuje do 16 a dla Ciebie zrobił
    wyjątek. Nie wierz w to. On też ma rodzinę
    > Wszyscy którzy chcą korzystać z usług tej firmy gorąco odradzam.
    Jak ochłoniesz to zastanów się czy masz lepszą ofertę od naszej, jeżeli tak
    to nie rozumiem po co się umartwiasz.
    Zmień operatora, albo ponegocjuj umowę, przy dużych przepływnościach
    dostaniesz swojego opiekuna.
    --
    Teodor

  • 24. Data: 2007-05-04 18:53:31
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Teodor <l...@g...pl> w artykule
    <news:f1fpmd$br8$1@inews.gazeta.pl> pisze:

    > Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A może administrator walczył z atakami na innych użytkowników

    Taa... Pewnie wszyscy tak byli zajęci walką, że nikt nie miał czasu, aby Ci
    skonfigurować Outlook Expressa.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    Grand Inquisitor pl.internet.pomoc Trust No.1 http://evil.pl/pip/

  • 25. Data: 2007-05-04 19:05:25
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Teodor pisze:
> [...]
    > Raz Ci się zdarzyło i od razu zmieniasz firmę, masz prawo, ale za jedną
    > nawet wpadkę nie potępiaj parę tysięcy ludzi.

    Nie raz i nie chodzi tylko o tą awarię. Co często są zaniki internetu,
    straty do routera brzegowego itp. Wszystko co jakiś czas zgłaszam. Z
    jakiś miesiąc temu otrzymałem telefon, że chyba coś się parametry kabla
    pogorszyły i nie długo się tym zajmą. Do tej pory cisza.

> [...]
    > składnikiem są też takie ataki, które paraliżują bardziej znaczące firmy niż
    > Twoja. Atak na Ciebie był pochodną Twojego działającego łącza

    Ja naprawdę nie muszę się znać czy to był atak czy router padł czy ktoś
    prąd wyłączył. Internetu nie było więc zgłosiłem problem.

> [...]
    > usterkę tam gdzie powinieneś ( na pewno masz w umowie), to zaiteresowani

    Też tak myślałem ale :

    Zauważyłem awarię po 17-stej
    Sprawdzam czy to coś u mnie.
    Po 18stej wysyłam maila na noc(malpa)tktelekom.pl , bo mi powiedziano,
    że tam najszybciej zareagują. Nie otrzymuje odpowiedzi.
    Koło 19 dzwonie do Szczecina (telefon podała mi centrala w szczecinie).
    "Zaraz powiadomimy odpowiednie osoby"
    Po 20 dzwonie do Call Center (w umowie nr nieaktualny, dopiero w którymś
    aneksie był dobry wpisany). "Sprawdzimy czy ma Pan nr zgłoszenia i
    oddzwonimy"
    Po 21 dzwoni do mnie Szczecin. "Dzisiaj to już nic, nie zrobią"
    Następny dzień po 8 rano dzwonie do Call Center. "Sprawdzę w jakim
    stadium jest zgłoszenie i oddzwonie"
    Po godzinie dzwoni Pani i mów. "Jest święto i nie mamy kogo do Pana wysłać"
    W tym momencie po raz kolejny tłumaczę, że trzeba administratora
    powiadomić, bo to nie wina urządzeń itp. Musiałem kilka minut tłumaczyć
    o co mi chodzi, a tłumaczyłem to przy każdej rozmowie wcześniej.
    Po godzinie 13stej dzwoni pani żebym podał te adresy IP.

> [...]
    > A tu sam sobie zaprzeczasz.. administrator pracuje do 16 a dla Ciebie zrobił
    > wyjątek. Nie wierz w to. On też ma rodzinę

    Czyli zostałem wprowadzony w błąd ?
    Poniżej mail jaki otrzymałem

    "Szanowny Panie,

    O ile jestem w stanie zrozumieć Pańskie rozżalenie z powodu
    niedostępności usługi przez tak długi czas (około 22 godzin) jednak
    proszę zwrócić uwagę, że:

    1. niedostępność usługi rozpoczęła się od około 17:00 (załącznik), więc
    po zakończeniu "normalnego dnia roboczego" a w przeddzień święta i w
    trakcie najdłuższego weekendu współczesnej Europy. Dla wyjaśnienia:
    godziny pracy administratorów to 8:00 - 16:00, operatorzy pracują całą
    dobę i każdego dnia.

    2. pierwsza informacja E-mail dotarła do nas około 18:15

    więc po godzinach pracy i w czasie gdy korespondencja docierająca na
    adres n...@t...pl nie jest regularnie obsługiwana.

    3. Nie wierze, że rozmawiając telefonicznie nie zdawał Pan sobie sprawy,
    że rozmawia z "operatorem" a nie administratorem sieci IP. Szanowny
    Panie, struktura zakresu kompetencji oraz odpowiedzialności w tak dużej
    firmie jest znacząco inna niż w sieciach typu osiedlowego. Co nie
    zmienia faktu, że przepływ informacji w dużych firmach mógłby być
    sprawniejszy a kompetencje operatorów większe. Ale nadużyciem jest winę
    za taki stan rzeczy przypisywać administratorom sieci IP.

    Nie moją winą jest, że powiadomiono mnie o fakcie dopiero wczesnym
    popołudniem dnia następnego, czyli 1 maja.

    I za co mam się wstydzić, że w czasie wolnym od pracy, w trakcie
    majowego, najdłuższego w historii weekendu, podjąłem skuteczną reakcję w
    pół godziny? Czy powinienem się wstydzić za kompetencje operatorów?

    Rozumiem, że zwrot "Administratorzy TKT wstydźcie się" użył Pan jako
    synonim stwierdzenia: "wszyscy odpowiedzialni w TKT, za fakt marnej
    reakcji na moje zgłoszenie ataku, w trakcie majowego weekendu, wstydźcie
    się!"

    pozdrawiam

    "

    > Jak ochłoniesz to zastanów się czy masz lepszą ofertę od naszej, jeżeli tak
    > to nie rozumiem po co się umartwiasz.
    > Zmień operatora, albo ponegocjuj umowę, przy dużych przepływnościach
    > dostaniesz swojego opiekuna.

    Nie mam o czym negocjować, bo mimo zapewnień, że jest to możliwe
    technicznie nie dostałem łącza 4 mega tylko 2*2 i o dalszym zwiększaniu
    niestety nie ma mowy.

  • 26. Data: 2007-05-08 16:14:05
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > Nie mam o czym negocjować, bo mimo zapewnień, że jest to możliwe
    > technicznie nie dostałem łącza 4 mega tylko 2*2 i o dalszym zwiększaniu
    > niestety nie ma mowy.

    Wiesz niestety ich "technicy" od zestawiania łacza pracują w filcowych
    gumiakach więc nie spodziewaj sie po nich za dużo. I faktem jest że oni mają
    w du... małych klientów, bo to że sprzedają łacza to tylko wynika z
    zagospodarowania nadwyżki jaką mają od własciciela czyli PKP, tak jak już to
    ktoś napisał. Dodatkowo ich mentalność jest jeszcze w latach 80.

    Lee

  • 27. Data: 2007-05-09 15:19:34
    Od: "Teodor" <l...@N...pl>

    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zagospodarowania nadwyżki jaką mają od własciciela czyli PKP, tak jak
    > już to ktoś napisał. Dodatkowo ich mentalność jest jeszcze w latach 80.

    Wczoraj zestawiałem łącze 8 MB bez gumofilców.
    Dzisiaj 2 razy po 1 MB dla małego klienta klienta już w gumowcach bo studnia
    zalana wodą.
    A teraz sobie siedzę przed kompem i czytam że jestem przeżytek.
    W TK Telekom tak jak wszędzie są ludzie i klamki.
    Czasem też trafi się klient z którego chętnie byśmy zrezygnowali
    --
    Teodor

  • 28. Data: 2007-05-09 21:22:21
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Teodor wrote:

    > A tu sam sobie zaprzeczasz.. administrator pracuje do 16 a dla Ciebie
    > zrobił wyjątek. Nie wierz w to. On też ma rodzinę

    Mówisz, że mają jednego admina? Fiu, fiu...