eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyASO - trzeba umieć grać w ich grę i ograć ichRe: ASO - trzeba umieć grać w ic h grę i ograć ic h
  • Data: 2017-06-14 19:36:06
    Temat: Re: ASO - trzeba umieć grać w ic h grę i ograć ic h
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >> Podejście amerykańskich detalistów do klientów w dziedzinie zwrotów
    >> zakupionych towarów, często bez wymagania nawet podania przyczyny
    >> zwrotu
    >> używanego do 30 dni przedmiotu wydaje się dla Polaka dziwne.
    >> Sears np daje wieczystą gwarancję na narzędzia ręczne CRAFTSMAN (ich
    >> własna
    >> "marka) i nie wymagają nawet paragonu i żadnego innego dowodu
    >> zakupu/sprzedaży. Właśnie w ten sposób wymieniłem w niedzielę swoją
    >> nieco
    >> zardzewiałą małą "grzechotkę" 1/4" - używałem swoją od jakichś 12
    >> lat -
    >> przy wymianie akumulatora w zeszły weekend użyłem jej do nasadki 10mm
    >> odkręcając klemy i zauważyłem że nie tryka jak należy, chyba od
    >> rdzy -
    >> dostałem nową bez pytania o nic w 5 sekund.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=fY8MqWBIHvo
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZLe0T1rUeDA

    Tak, to świetna kampania reklamowa firmy robiącej blendery... :-)

    >> Buractwem więc niektórzy nazywają zachowanie ludzi którzy w naturalny
    >> sposób korzystają z takiej oferty zwrotów. To jest jednak nie
    >> buractwo
    >> osoby która zwraca do sklepu używany towar który z jakichś powodów
    >> nie
    >> spełnia jego oczekiwań,
    >
    > No, w tym przypadku trudno to tak opisac ...
    >
    >> bo postępuje zgodnie z polityką zwrotów takiego
    >> Walmart przemiela rocznie około 108 miliardów dolarów w USA i poza
    >> nimi.
    >> Dzięki swoim rozmiarom i między innymi również dzięki tej korzystnej
    >> dla
    >> kupujących polityce zwrotów wygrywa na rynku konkurencję w małymi
    >> handlarzami, którzy na takie zwroty nie mogą sobie pozwolić.
    >> Zamiast krytykować kogoś kto postąpił zgodnie z oczekiwaniami jakie
    >> się
    >> stawia przed klientem Walmartu
    >
    > Ale pewnie nie chca byc darmowa wypozyczalnia.
    >
    > No i na bezczelnego - kupic np TV, obejrzec, sprawdzic ... i bedac
    > zadowolonym - oddac i kupic taniej on-line :-)

    Na pewno nie chcą być wypożyczalnią. Chcą mieć zadowolonych klientów którzy
    nigdy nie pójdą nic kupić u konkurencji.

    I wyobraź sobie, że ten sam Walmart honoruje ceny tego telewizora online,
    więc nie kupisz go taniej online niż możesz go kupić w Walmarcie. Tak,
    wiem, pewnie nie mieści Ci się to w głowie.

    To samo "price matching" ma Discount Tires - porównywaliśmy cenę moich
    Continentali na tirerack.com były po $129+$16 wysyłka. W Discount Tires
    kosztowały $131. Inne opony (Bridgestone Potenza RE970AS Pole Position) nad
    którymi się zastanawiałem wychodziły z wysyłką jakieś $15/sztukę taniej na
    tirerack.com niż ich normalna cena z cennika i oferowali mi korekcję ceny.

    >> zastanówcie się lepiej czemu polscy
    >> detaliści tacy jak np Tesco nie mają takiej polityki zwrotów.
    >
    > U nas jest zwyczaj "widzialy galy co braly". Zawsze taki byl.
    > W Tesco mozna by sie zastanowic, ale w mniejszym sklepiku - przychodzi
    > klient, chce np specjalna karte graficzna, na zamowienie moze byc na
    > jutro.
    > A po tygodniu oddaje.

    Takie małe sklepiki często przegrywają tu w USA konkurencję z gigantami jak
    Walmart.
    I to ma oczywiście zalety i wady, plusy i minusy.

    >> Jak myślicie,
    >> co się z nimi stanie gdy Walmart nasyci się na kontynencie
    >> Amerykańskim i w
    >> poszukiwaniu kolejnych wzrostów finansowych dla swoich akcjonariuszy
    >> zawita
    >> do Europy i do Polski?
    >
    > Padnie, nie znajac zwyczajow, przepisow, moze i mentalnosci.
    > Albo nie doceniajac, ze tu nie trzeba jechac 30 mil do sklepu :-)
    > Albo sie dostosuje ... i zwrotow nie bedzie :-)

    No ale sam piszesz niżej że są już sieci sklepów w Polsce akceptujące
    zwroty.

    > P.S. Zwroty sa np Castoramie czy OBI. A klient nierzadko ma do nich 20
    > km :-)

    Wiem, sam korzystałem w Krakowie w Leroy Merlin-cośtam jak kupiłem sobie
    niewłaściwą żyłkę do podkaszarki spalinowej. Miła obsługa, zero problemu ze
    zwrotem. Ameryka panie! ;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: