  • Data: 2009-07-27 18:35:11
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: l...@l...localdomain szukaj wiadomości tego autora

    W poście <k...@4...net>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > Tzn w Ubuntu i pochodnych? Bo jak ostatnio miałem do czynienia z Fedorą i
    > SUSE to tam był normalny podział na roota i userów.

    Naj tam, nie chodziło mi o kolejne inkarnacje Linuksa.
    Z doświadczenia to OSX, Linux (co najmniej wspomniane Ubuntu)
    i Solaris dają konta-admina-jeszcze-nie-roota. W szczególności
    warto przyjrzeć się temu jak to jest w Solarisie. Niestety
    system ten nie nadaje się do normalnego użytkowania z innych
    względów.

    > Mi to mówisz? Przecież nie ja to wymyśliłem. W każdym razie za pomocą sudo
    > su ustawiasz hasło znane sobie i już można się logować na roota. Zostaje
    > tylko zmiana w ustawieniach GNOME żeby zezwolić rootowi na logowanie się do
    > GUI i ubuntu przestaje się różnić od innych linuksów pod tym względem.

    Nie zrozumiałeś, a ja sprawdziłem - nie ma żadnego hasła, tym bardziej
    losowego.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )