-
Data: 2015-01-27 18:08:35
Temat: Re: A propos konstruktywnego spędzania czasu..
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma8dq4$m4g$...@u...news.interia.pl...
>Przedwczoraj, jak na wrocławskiego słoika przystało, wyruszyłem w
>coniedzielną podróż z podpoznańskiej wioski do polskiej Krzemowej
>Doliny, Wrocławia, malowniczą dróżką nr 434. Inspirowany wątkiem o
Ale Elwro juz dawno zaorali :-(
>konstruktywnym spędzaniu czasu zacząłem liczyć mijane znaki drogowe.
>Pionowe.
>Po 50km, gdzieś za Gostyniem, miałem ich na liczniku równe 4 setki.
>Kilka refleksji się nasunęło.
>- czy polscy kierowcy są tak tępi, ze średnio co 120 metrów trzeba
>ich informować, pouczać, zakazywać lub ostrzegać? A może nasze drogi
>są tak ekstremalnie trudne?
Mowiac szczerze to przestalem zwracac uwage, wiec nie bardzo kojarze
jakie i ile tych znakow tam stoi, ale ... sporo z nich stac "musi".
-kazde skrzyzowanie wymaga powtorzenia znakow - oczywiscie o ile jest
cos do oznaczania.
Wiec trzeba by zrezygnowac z odstepstw od normy - nie ma obnizania
predkosci do 40 czy 70, nie ma podnoszenia do 60, nie ma zakazu
parkowania.
Na tej drodze o ile pamietam to i tak nie ma, tam jakies przejscia dla
pieszych wdrozyli, wiec trzy znaki ekstra.
-nagminne u nas oznakowanie zakretow - kazdy jest "niebezpieczny". Ale
... zgodnie z przepisem on sa niebezpieczne, chocby dlatego ze
widocznosc ograniczona, wiec znak stac musi.
Ale ... dawniej to je nawet zaczalem chwalic. Przydawaly sie po nocy,
widac bylo ze zakret i ze drogi nie widac, wiec z wyprzedzaniem
ostroznie. Teraz to na nawigacji widze.
-przejscia, przejazdy kolejowe itp - wymagaja znakow ile wymagaja.
w sumie wychodzi, ze niewiele mozna zaoszczedzic.
Wiec co - drogi przebudowac, czy nie znakowac i liczyc na rozsadek
kierowcow ?
>- ile czasu trzeba, żeby przyjąć do wiadomości wszystkie znaki?
>"odwiedzenie" wzrokiem każdego z nich kosztowało mnie sporo uwagi,
>zwłaszcza w miejscach nagromadzenia. Jadąc przez Gostyń ok 40km/h w
>niektórych miejscach nie byłem w stanie obejrzeć wszystkich znaków.
>Myślę, że prędkośc ok 20km/h dałaby taką mozliwość, oczywiście bez
>zapoznawania się z treścią tabliczek pod nimi.
>- o sens stawiania znaków niemożliwych do przyjęcia do świadomości z
>litości nie pytam.
>- 160km między Poznaniem a Wrocławiem to prawie półtora tysiąca
>różnych informacji obrazkowych, i nie tylko, pakowanych kierowcom do
>głowy.
Tak jakos nie pamietam, zeby ich bylo jakos nadmiernie duzo, ale byc
moze to dlatego, ze mozg sie przyzwyczail i ignoruje je wszystkie od
dawna :-)
Bo ze sporo ignoruje to juz wiem :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.15 18:19 Jacek
- 27.01.15 18:49 abn140
- 27.01.15 21:32 masti
- 27.01.15 21:41 J.F.
- 27.01.15 21:59 masti
- 27.01.15 22:06 Jacek Maciejewski
- 27.01.15 22:07 J.F.
- 27.01.15 22:11 masti
- 27.01.15 22:53 J.F.
- 27.01.15 22:57 masti
- 28.01.15 00:19 Artur Miller
- 28.01.15 00:30 Gotfryd Smolik news
- 28.01.15 10:47 J.F.
- 28.01.15 10:58 J.F.
- 28.01.15 13:11 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=