  • Data: 2010-02-20 12:09:57
    Temat: Re: A moze o zdjeciach?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-20 12:05:47 +0100, Antek Mysliborski <a...@g...com> said:

    > ://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142913/zdjeci
    a-slubne-whit...
    > ta górna część daje poczucie przestrzeni. W zdjęciu w najmocniejs
    > zych
    > punktach są: koles z kieliszkiem i parka - gośc w różowym krawacie
    > blondynka, po chwili wyłania się tez pani w tle pomiedzy nimi,
    > patrząca lekko zazdrosnym wzrokiem. Fajny moment chwycony, jest jakieś
    > napięcie w tym zdjęciu. Ogólnie duzo sie ciekawych rzeczy tu na dole
    > dzieje, mimo iż pozornie to zdjęcie tłumu, to jednak jest w tym
    > porządek (zobacz jak kluczowe postaci na siebie nie nachodzą).
    A niby czemu miałyby zachodzić, skoro tak stały. To albo zdjęcie
    pozowane, ustawione w co bardzo wątpię, albo zupełnie przypadkowe.
    Stawiam na to drugie.
    > A teraz góra - wez kawałek gazety i ją sobie zakryj. Albo góre i pr
    > awą
    > stronę.. Tracimy od razu poczucie przestrzeni - to w końcu duze
    > pomieszczenie, a poza tym swiecące w tle drzwi zaczynają kompletnie
    > dominowac nad zdjęciem. Teraz są wygaszone tą czerwienią. Zresztą
    Która zupełnie zdominowała zdjęcie. Znajduje się w najmocniejszym
    punkcie z mocnych punktów.

    > jest
    > ona potrzebna do nadania klimatu temu zdjeciu.

    > tobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142895/zdjecia-slubne-wh
    it...
    > Prostując to zdjecie stracimy główkę na balkonie - w pierwszej chwi
    > li
    > słabo widoczną. Ogólnie jest to zabieg dodający odrobinę dynamiki
    > zdjeciu z definicji sztampowemu i nudnemu. Mi osobiście nie
    > przeszkadza to przechylenie.
    Stawiam dolary przeciw orzechom, że fotograf w chwili naciskania spustu
    migawki nie miał pojęcia o istnieniu tej główki na balkonie.

    > zu.pl/zdjecie/artykuly/142891/zdjecia-slubne-whit...
    > tu mamy przede wszystkim fajny, niepozowany moment - zwłaszcza ten
    > nurkujący przed obiektywem koles jest świetny. Buty nie zawsze są
    > interesujące ;), a białe niebo? możliwe że to zdjecie gdzieś w al
    > bumie
    > zostało umieszczone na białym tle w taki sposób, że nie przeszkadza
    > (zresztą mi osobiscie nawet teraz nie przeszkadza)
    Gdyby taki środek wyrazu, wysoki kontrast i przepały był czymś
    usprawiedliwiony to ok. Ale nie jest. Jest usprawiedliwiony tylko
    efekciarstwem. Jak zresztą pokaźna część tych zdjęć.

    > e/artykuly/142893/zdjecia-slubne-whit...
    > no i? to zdjęcie przeciez akurat jest b. proste w odbiorze, tematem
    > jest przyuważona linia torebek (a nie pani Zosia czy pan Zdzisiu).
    > Uzycie szerszego kadru zmniejszyłoby siłę tego zdjęcia.
    Ten kadr trzeba było zdecydowanie ciąć na linii pod brodą pani bez
    torebki i linii pod torebką trzymaną przez pana.

    > jecie/artykuly/142923/zdjecia-slubne-whit...
    > przecież te obrazki pięknie równoważą tańczące pary... nie wi
    > erzę że
    > Tobie muszę coś takiego tłumaczyć..
    Nic nie równoważą. Po prostu tam są.

    > lubne-whit...
    > to linia pionowa przełamująca dominację linii poziomej utworzonej
    > przez ciąg ludzi w kolejce, dzięki czemu zdjecie zyskuje dynamikę.
    A gdyby kadr był w planie amerykańskim, czyli górna krawędź tuż nad
    głowami to upadła by Twoja teoria o tłumie pełnym porządku, gdzie nikt
    nikogo nie zasłania, z pierwszej omawianej tu fotografii.

    > Ani
    > kompletnie się nie zgadzam. W tych zdjęciach widać doskonałe
    > opanowanie kadrowania i techniki, wyrobienie fotograficzne. Jest to
    > zdecydowanie świadomy wybór pewnego stylu fotografowania.
    Bałagan, niechlujstwo i przypadkowość. Estetyka bez estetyki, z
    ignorancji cnota, kontrast jak w dziennikach z lat pięćdziesiątych. To
    widać na tych zdjęciach.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam