  • 71. Data: 2015-12-17 17:04:04
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n4uhu7$vei$...@n...news.atman.pl...
    RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Pomijając absurdalność sytuacji, by robić to *celowo*
    >(sprawdzić, czy nie ksi^H^H^Hkurnik), to prądowi jest
    >bez znaczenia, na czym wytraci energię, więc można to
    >ciepło odpadowe wykorzystać. A sporo osób grzeje
    >mieszkania prądem -- czemu więc żarówka zła, a grzejnik dobry?

    Zima wsio rawno, ale latem - absurd wraca.

    No i ewentualnie kwestia ekonomiczna - lepiej 300W grzejnika w tanszej
    taryfie, niz 300W zarowek w szczycie.

    J.

  • 72. Data: 2015-12-17 18:31:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

> [...]
    > ciepło odpadowe wykorzystać. A sporo osób grzeje
    > mieszkania prądem -- czemu więc żarówka zła, a grzejnik dobry?

    Grzejnik też jest zły. Dobra jest pompa ciepła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2015-12-17 19:27:22
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    wiadomości news:2975546835$20151217183121@squadack.com...

    > Grzejnik też jest zły. Dobra jest pompa ciepła.

    Ale pompa nie kosztuje 100 czy 200zł tylko coś ok 10-20kzł jesli dobrze
    kojarzę...
    --
    pzdr, j.r.

  • 74. Data: 2015-12-17 19:51:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    > Ale pompa nie kosztuje 100 czy 200zł tylko coś ok 10-20kzł jesli dobrze
    > kojarzę...

    Klimatyzator z odpowiednim zaworem kosztuje mniej niż 2kPLN i działa
    do -5 stopni na zewnątrz... Z 1kW z sieci i energii przepompowanej z
    zewnątrz masz 3kW w domu. Na ostrą zimę nie starczy ale na okres
    wiosenny i jesienny - spokojnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2015-12-18 00:09:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:4286297632$20151217195122@squadack.com...

> [...]
    > do -5 stopni na zewnątrz... Z 1kW z sieci i energii przepompowanej z
    > zewnątrz masz 3kW w domu. Na ostrą zimę nie starczy ale na okres

    Ogrzewa powietrze w domu czy można to jakoś podpiąć do CO?
    Możesz podrzucić jakiś przykład takiego klimatyzatora?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 76. Data: 2015-12-18 01:12:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Friday, December 18, 2015, 12:09:14 AM, you wrote:

    > Ogrzewa powietrze w domu czy można to jakoś podpiąć do CO?

    Ogrzewa powietrze.

    > Możesz podrzucić jakiś przykład takiego klimatyzatora?

    Praktycznie każdy współczesny split. Trzeba uważać na starsze, bo te
    miewały grzałki zamiast odwrócenia obiegu.

    W domu mam już od 2.5 roku castoramowy Blyss z pierwszej serii pod tą
    marką. Chłodzi, grzeje i kosztował 999PLN wtedy. Montaż prawie drugie
    tyle :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2015-12-18 02:20:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-17 o 12:34, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 17 Dec 2015 11:58:07 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <n4u4fv$hdi$1@node1.news.atman.pl>
    > od Piotr Wyderski <p...@n...mil> :

    Hm, a to, że przez CPU leci WCz. - nie powoduje strat? Ja się nie znam,
    więc pytam poważnie! No bo przecież te gigaherce coś tam jeszcze prócz
    ciepła chyba generują...

    > Można się dogrzewać koparką Bitcoinów, pobiera taka jakieś 550W, a i
    > Bitcoin czasami wleci.

    A na tym to znam się jeszcze mniej, a chyba warto się zainteresować, bo
    coraz to więcej jest firm, które kryptowaluty akceptują. Czy ktoś mógłby
    podać jakąś dobrą linkę z kompendium wiedzy na ten temat?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 78. Data: 2015-12-18 02:34:51
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Teorię weryfikuje praktyka. Mój wujo założył sobie instalację opartą na
    takiej cieplnej pompie: system polegał na tym, że pobierał wodę z dość
    dużej głębokości, po czym odbierał jej ciepło, i wtłaczał z powrotem, na
    głębokość mniejszą. Nie znam szczegółów, ile gradusów miała ta
    "cieplejsza", ale niewiele. Jednak fachowcy zapewniali, że wystarczająco
    dużo, aby zimą dość zadowalająco ogrzewać powietrze w domu.

    Wujo jedną tylko zimę z tego korzystał, po czym wziął kalkulator,
    policzył, i potem przez wszystkie następne owej pompy cieplnej już nie
    włączał, bo grzanie prądem (wtedy był jednak zauważalnie tańszy!)
    bardziej się wg niego opłacało...

    Wydatku na ową cud-instalację nie opłakiwał, bo znaczną ich część miał
    refundowaną (nie pomnę już jakie było owo dopłacające źródło).

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 79. Data: 2015-12-18 07:40:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2015 02:34:51 +0100, JaNus napisał(a):
> [...]
    > policzył, i potem przez wszystkie następne owej pompy cieplnej już nie
    > włączał, bo grzanie prądem (wtedy był jednak zauważalnie tańszy!)

    Dziwne troche. Czyzby to nie byla poompa ciepla ? Czy jakies inne
    skladniki dochodzily do oplat ?

    Znajomi maja. Dziala, ale:
    -jak zima jest ciezka to nie wyrabia, trzeba dogrzewac ... a jak sie
    nie ma pieca, to dogrzewanie pradem drogo kosztuje.
    -jak zima lekka, to sasiedzi mniej placa za wegiel niz oni raty
    kredytu,
    -z zalet to wygoda - jest zawsze i jak na na razie dziala

    J.

  • 80. Data: 2015-12-18 07:47:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2015 01:12:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > W domu mam już od 2.5 roku castoramowy Blyss z pierwszej serii pod tą
    > marką. Chłodzi, grzeje i kosztował 999PLN wtedy. Montaż prawie drugie
    > tyle :(

    A wymiennik ma jaki ?

    Bo o ile wiem to problemem jest jego odladzanie przy zbyt niskiej
    temperaturze na zewnatrz.
    Przy +5 stopniach ma szanse odebrac od powietrza troche ciepla i
    wykroplic wode, ponizej to juz wyszronic ...

    J.