  • Data: 2009-01-05 14:41:34
    Temat: Re: 60mm czy 105mm do do D300?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał:

    > Najczęściej taka, że ten pierwszy zostawia daleko w tyle ten drugi.

    Może jakiś dowód? Bo z tego co wiem, najczęściej jest trochę inaczej.

    > Przepraszam, że co? Toż bez problemu kupię szitki Provii, Velvii, czy
    > innego materiału pozytywowego, tak samo jak formaty większe, np.
    18x24mm...

    Zaraz... jakie 18x24mm? Przecież to jest mniejsze niż 24x36mm - chyba, że
    miałeś na myśli 24x36cm. Jeśli faktycznie slajd o takich rozmiarach można
    bez problemu kupić, to przyznaję, że o tym nie wiedziałem. Aczkolwiek chyba
    nadal pozostaje problem znalezienia rzutnika akceptującego takie formaty.
    Bo... powiększalnik chyba nie bardzo się do tego nadaje - choćby ze względu
    na jasnosć wyświetlanego obrazu...

    > No mniej więcej tak, że walą je na głowę.

    Naprawdę? 14Mpix matryca APSC to ok. 190 pixeli na milimetr. Przy
    8-megabajtowej matrycy kompakta gęstość upakowania pixeli na matrycy będzie
    jeszcze znacznie większa. Jakoś tego walenia na głowę nie widzę - chyba że
    myślisz o jakichś specjalnych materiałach do prac graficznych (wiem, wiem,
    filmy holograficzne Agfy - ale kto ich używa do zwykłych zastosowań
    fotograficznych?). Proponuję przyjrzeć się choćby danym ze strony
    http://www.normankoren.com/Tutorials/MTF1A.html...

    > Zostanie tyle samo, co w wypadku małej matrycy - czyli wystarczająco dużo.

    Aha... czyli z 'walenia na głowę' zrobiło się już 'tyle samo-czyli
    wystarczająco dużo'... A ja twierdzę, ze jednak zazwyczaj zostanie dużo
    mniej.

    > Inna sprawa, że złapanie robala w GO jest praktycznie w LF niewykonalne,
    > więc dlatego do makrofotografii przyrodniczej cyfra zdecydowanie przebija
    > wszystkie wcześniejsze techniki.
    >[...]

    Dobrze, ze chociaż ten argument dostrzegasz...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)