  • Data: 2009-01-05 18:07:44
    Temat: Re: 60mm czy 105mm do do D300?
    Od: syriusz <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Valwit wrote:
    >wspomniane nikkory daja 1:1 dlatego sa nazwane micro a
    > nie macro.

    Hehehehe :D

    Jaja sobie robisz, czy tak na poważnie? :)

    Co powiesz na Sigmę 18-50/2.8, która ma w nazwie "Macro", a w
    specyfikacji mamy "max. magnification ratio 1:3" :-D

    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/315-sigma-af-18-50mm-f28-dc-ex-macro-review--lab-
    test-report

    Dobra, żeby nie było, że złośliwy jestem... ;)

    Według mnie "Micro" w przypadku Nikkora oznacza po prostu obiektyw o
    dużej skali odwzorowania - dla starych nikkorów było to, z tego co
    pamiętam, 1:2 - obecnie co najmniej 1:1.
    Ot tak sobie Nikon wymyślił, że będzie to "Micro", a nie "Macro", aby
    się odróżnić od konkurencji - nie po raz pierwszy... ;)

    Jeśli jednak się mylę, a więc teraz wykazałem się nieznajomością genezy
    pochodzenia "micro" w nazwach obiektywów Nikona, to daj proszę jakieś
    źródła, jako dowód Twojego twierdzenia powyżej - wtedy okażę skruchę... ;)

    Pozdrawiam,
    syriusz