  • 21. Data: 2009-09-03 14:51:55
    Temat: Re: 50d czy 7D
    Od: " konsew" <k...@N...gazeta.pl>

    zdaje sie ze nieprawda http://jasonography.blogspot.com/search?q=sraw

  • 22. Data: 2009-09-03 16:08:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > zdaje sie ze nieprawdahttp://jasonography.blogspot.com/search?q=s
    raw

    > --

    to sa bledne teorie

    jest to wynik rachunkowy-pracy algorytmu

    mierzylem kiedys rozdzielczosc MTF
    wynik byl taki iz na sraw2 ( 3,75 mpx) rozdzielczosc jest wyzsza niz
    na sraw 7 mpx .
    to wynik podbijania rachunkowo kontrastu.
    na sraw2 obraz jest poddany najtwardszej z pozostalych rawow obrobce.

    poniewaz nie da sie z zapisanego przez pixel napiecia rozdzielic szumu
    od sygnalu nie mozna pozniej na drodze rachunkowej obnizyc szumow.
    to byloby mozliwe gdyby laczyc rownolegle fizycznie ( elektrycznie)
    dwa lub wiecej pixele , wowczas odstep sygnalu od szumu bylby
    zdecydowanie wiekszy - co prowadziloby do mniejszych szumow . ( szumy
    nie zaleza od wielkosci pixela , od wielkosci pix zalezy jedynie
    wielkosc sygnalu)
    c50d nie laczy fizycznie pixeli a jedynie pozniej na drodze
    rachunkowej przelicza rozdzielczosc.
    Laczenie fizyczne pixeli daja niektore aparaty o ile pamietam , ktorys
    fuji.

    taki sam wynik osiagniesz robiac przeliczeni w komputerze - wynik
    zalezy od stosowanego algorytmu.

    przez resampling w dol nie obniza sie szumow , ogranicza sie jedynie
    mozliwosc ich obserwacji w skali 100 %-gdyz powiekszenie bedzie
    mniejsze.

    ogladajac zdejcia na komputerze w wielkosci monitora niezaleznie od
    rozdzielczosci bezwzgl . zdjecia zawsze program ( przegladarka )
    dokonuje resizingu ( bez naszego udzialu ) do rozdzielczosci
    bezwzglednej monitora.

    mozesz miec plik wyjsciowy 15 mpx albo 6 mpx zawsze je ogladasz w ok
    1 mpx na monitorze.

    z tym ze przegladarki systemowe na ogol pracuja na szybkich
    algorytmach nie najlepszych jakosciowo , stad jest sens dokonania
    resamplingu ( resizingu) w dol jakim lepszym programem / algorytmem.
    Ale sa przegladarki jak np irfanview , ktory daje molzliwosc
    nastwienia parametrow przegladarki - ogladasz wolniej , ale obraz
    zostaje poddany takiej samej obrobce jakbys to robil w trakcie obrobki
    zewnetrznej.

    nie zawsze potrzeba 15 MPX ,
    wzrost rozdzielczosc bezwzglednej pozwala na robienie wiekszych
    odbitek o zadanej rozdzielczosci wzglednej.

    jesli nie przekraczamy pewnej wilkosci odbitek - wzrost liczby MPX nie
    przynosi poprawy obrazu , tzn mozna obnizac rozdzielczosc bezwzgledna
    obrazu bez ryzyka spadku jakosci do pewnego momentu.

    ta oferowana przez sraw lub sraw2 rozdzielczosc 7,5 albo 3,75 jest
    wystrczajaca do formatu a4 - nie daje ona poprawienia jakosci , ale
    dla malych powiekszen lub wielkosc monitora nie daje tez pogorszenia w
    stusunku do obrazu robionego wyjsciowo z 15mpx

    Zysk - mniejsze zapotrzebowanie pamieci , szybsza obrobka.
    Wada - bezpowrotna utrata informacji - co mialoby znaczenie gdybys
    kiedys potrzebowal wieksze powikszenia.

  • 23. Data: 2009-09-03 17:40:55
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    >[ciach]
    >poniewaz nie da sie z zapisanego przez pixel napiecia rozdzielic szumu
    >od sygnalu nie mozna pozniej na drodze rachunkowej obnizyc szumow.
    >[ciach]

    Przez sumowanie/uśrednianie sygnałów składających się z sygnału użytecznego
    oraz szumu o charakterze losowym można zwiększyć odstęp sygnału od szumu.
    Tak więc na "drodze rachunkowej" (jak to nazywasz) można jak najbardziej
    poprawić odstęp sygnału od szumu.

    --
    Lol

  • 24. Data: 2009-09-03 18:13:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > to sa bledne teorie

    No i wrócił z wakacji nasz grupowy polityk - naukowiec w jednym...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2009-09-04 12:36:37
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    50D
    jest cos czym ten aparat bije na glowe inne..-odpornosc na uderzenia
    spadł z wys ok 1m na posadzke.., po chwilowym zatrzymaniu akcji serca
    (mojego) i ogledzinach okazalo sie ze dziala wysmienicie znikly szumy,
    aberacja, lag, focus jeszcze lepszy niz byl i kadry duuuzo lepsze, o
    kolorach nie wspomne- miodzio.
    Wniosek oczywisty, aparat i do obrony i do fotografii wysmienity
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-09-04 13:14:32
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 4 Wrz, 14:36, "janek" <n...@a...pl> wrote:
> [...]
    > kolorach nie wspomne- miodzio.
    > Wniosek oczywisty, aparat i do obrony i do fotografii wysmienity

    bachnij go jeszcze z 10 piętra wierzowca na chodnik. Podobno zwiększa
    się wtedy ilość szczegółów na fotach i się robią ostre jak żyleta
    nawet te robione kitem.

  • 27. Data: 2009-09-04 13:35:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Sep., 19:40, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > Tak więc na "drodze rachunkowej" (jak to nazywasz) można jak najbardziej

    alez oczywiscie ze tak mozna i to znajduje praktyczne zastosowanie w
    fotografii cyfrowej
    robiac np 3 identyczne zdjecia mozna je zlozyc dodac sygnaly i
    usrednic.
    poniewaz sygnal obrazowy jest taki sam , a szum losowo zmienny udaje
    sie w ten sposob uzyskac wiekszy odstep sygnalu od szumu czyli
    mniejsze widoczne szumy.

    ale cos takiego nie zachodzi w trakcie resamplingu czy tez resizingu w
    dol.

    XXX

  • 28. Data: 2009-09-04 14:26:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    janek pisze:
> [...]
    > (mojego) i ogledzinach okazalo sie ze dziala wysmienicie znikly szumy,
    > aberacja, lag, focus jeszcze lepszy niz byl i kadry duuuzo lepsze, o

    Myślisz, że jak rzucę portfelem o ziemię, to się dychy w setki pozamieniają?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pokaż mi swe zdjęcia, a powiem ci, czy możemy pogadać o aparatach/

  • 29. Data: 2009-09-04 16:43:53
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Myślisz, że jak rzucę portfelem o ziemię, to się dychy w setki
    > pozamieniają?

    Odwrotnie.
    Stówa się na pięćdziesiątki rozbije.
    Wraz z wzrostem wysokości spada nominał ; )))))
    Czyli jak dobrze jebnąć to na dychy rozbijesz.
    Dalej jest gorzej bo do zamiany papieru w metal trzeba conajmniej wiedzy dra
    Pająka.

    adam

  • 30. Data: 2009-09-04 17:02:39
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    > Myślisz, że jak rzucę portfelem o ziemię, to się dychy w setki
    > pozamieniają?

    podobno jakis ksiadz z Torunia to umie
    pozdr