  • 1. Data: 2009-09-02 12:15:01
    Temat: DNG Converter - AdobeRGB i sRGB
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Witajcie,

    Uzywam DNG Converter'a dla RAW'ow z G10, ktorych w oryginalnej postaci nie
    wola PS2. I jest tak:

    - pliki z aparatu sa w sRGB
    - konwersja daje mi AdobeRGB (i nie da sie tego zmienic ... ja nie umiem)

    Tak wiec jak juz plik obrobiony to dla wersji jpg na www trzeba go spowrotem
    do sRGB przekonwertowac. W zasadzie AdobeRGB po drodze to sie pojawia bo nie
    potrafie tego uniknac.

    Czy takie konwertowanie w te i spowrotem ma niekorzystny wplyw na fotke? No
    i czy da sie to jakos obejsc?

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 2. Data: 2009-09-02 12:18:39
    Temat: Re: DNG Converter - AdobeRGB i sRGB
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 2 Wrz, 14:15, "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote:
> [...]
    > potrafie tego uniknac.
    >
    > Czy takie konwertowanie w te i spowrotem ma niekorzystny wplyw na fotke? No

    Zmień sobie w ACR klikając na dole w napis przestrzeń do której
    renderujesz zdjęcia z AdobeRGB na sRGB i po problemie.

  • 3. Data: 2009-09-02 12:29:04
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Ptas wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Uzywam DNG Converter'a dla RAW'ow z G10, ktorych w oryginalnej
    > postaci nie wola PS2. I jest tak:
    >
    > - pliki z aparatu sa w sRGB

    skad to wiesz?

    > - konwersja daje mi AdobeRGB (i nie da sie tego zmienic ... ja nie
    > umiem)

    da sie - ale juz wytlumaczono..

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk