eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mity › Re: 4x4 fakty i mity
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 4x4 fakty i mity
    Date: Tue, 24 Jan 2012 12:19:39 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 63
    Message-ID: <jfm449$3je$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f1e856f$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat-goc2-125.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1327403978 3694 178.73.50.125 (24 Jan 2012 11:19:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2012 11:19:38 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: samsung_1
    X-Antivirus: avast! (VPS 120123-0, 23.01.2012), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428671
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "lux" <b...@b...de> napisał w wiadomości
    news:4f1e856f$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    > na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
    >
    > i mała historyjka:
    > podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwować jak
    > samochody 4x4 podjeżdżają pod pewną góreczkę i jak wygląda strach w oczach
    > kierowcy.
    >
    > Otóż niejaki Lexus RX300 nie wyjechał po śniegu pod góreczkę. Staczał się
    > tyłem na zablokowanych kołach i cudem przed spadnięciem ze skarpy się
    > zatrzymał.

    Jeśli się staczał na zablokowanych kołach, to raczej opony miały za słabą
    przyczepność. Napęd nie miał tu znaczenia.



    > Za nim stało Audi Q7, którego kierowca z uśmieszkiem politowania
    > postanowił pokazać Lexusowi jak to się robi. Także został ściągnięty na
    > dół z połowy górki.
    >
    > Co ciekawe wszystkie auta podczas podjazdu mieliły kołami ale z różnym
    > prędkościami, czasem nawet jedno z kół stawało. W każdym razie nie było
    > takiej sytuacji, że wszystkie 4 ciągnęły równo.

    4 koła równo ciągnące to rzadkość. Nawet w samochodach terenowych często nie
    ma fabrycznie blokady wszystkich mechanizmów różnicowych.

    >
    > Rozczytując temat stwierdzam, ze to quattro to jest ściema bo przy małych
    > prędkościach mamy normalny napęd na 2 koła i co najwyżej blokuje się
    > centralny dyfer (ale muszą być obroty), do tego elektroniczna blokada
    > przedniego i tylnego co najmniej się nie sprawdza.
    >
    > Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem na
    > osi)

    Czy H2 ma blokady mechanizmów różnicowych?

    > oraz Merc G i tu ładnie się sprawował, bo równo cztery koła się obracały
    > od najmniejszych prędkości.(ale tu wiadomo pełne blokady przyciskami na
    > desce można załączyć)
    >

    Sam sobie odpowiedziałeś. Samochód musi być przystosowany na ekstremalne
    warunki, żeby je pokonać.

    > Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny jak
    > quattro?
    > Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.

    Na YT jest film z BMW x5 jak wszystkie koła równo ciągną, ale opony szosowe
    na trawie nie dają rady i efekt jest podobny do opisanego przez Ciebie
    Lexusa.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: