eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mityRe: 4x4 fakty i mity
  • Data: 2012-01-24 15:21:21
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-01-24 11:18, lux pisze:
    > Witam,
    > na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
    >
    pomijajac fakt, ze podzial jest bezsensowny:
    SUW [rekreacyjno - sportowe] (np. Subaru Forester, Mitsubishi Outlander,
    Audi Allroad)
    - SUV [rekreacyjno - terenowe] (np. Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Honda
    CR-V, Land-Rover Freelander)

    - zwlaszcza w tym drugim: rekreacyjno-terenowe :), gdyz przytoczone w
    nawiasie marki - zwlaszcza RAV4 i CR-V, freelander maja znacznie gorszy
    naped niz auta z grupy SUW [rekreacyjno - sportowe].


    > i mała historyjka:
    > podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwować jak
    > samochody 4x4 podjeżdżają pod pewną góreczkę i jak wygląda strach w
    > oczach kierowcy.
    >

    ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i
    obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie.
    Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym
    (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy
    poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko).

    Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
    Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
    bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
    wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
    wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    jest wlasnie Rav4 i CR-V.

    Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    rowniez opcja LOCK.
    W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie
    nie myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade
    dyferencjalow ale dod. reduktor w teren.

    Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
    dyferencjalow.


    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: