  • 21. Data: 2010-04-30 11:48:32
    Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Karthoon" <k...@g...com> wrote in message
    news:cdaad087-4fb1-40c7-9f03-b88a47e9c7fc@q32g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > BAU / BCZ (od końca 2003r.) w zasadzie możesz szukać.

    Czyli wersja 180KM z 2004 roku nie powinna rozpadac sie co dwa miesiace?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2010-04-30 11:50:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Czyli wersja 180KM z 2004 roku nie powinna rozpadac sie co dwa miesiace?

    I jeszcze jedno pytanie - jak z chipowaniem slabszych na te 170-180KM?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-04-30 21:56:03
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Franik" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli dobrze patrze to sama pompa (oryginalna VW) kosztuje ~620zł. Nie
    > wiem tylko, czy nie trzeba tam jakichś dodatków jeszcze.

    Znalazłem coś interesującego na forum. Wybaczcie za linka ale inaczej nie za
    bardzo da się przekazać
    http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#
    msg140114

    Wynika z niego, że Audi zaprzestało produkcji zębatek zaraz po zakończeniu
    okresu gwarancyjnego na te silniki.
    Została opcja wymiany skrzynki ze zmienionym rozwiązaniem technicznym na
    koła zębate zamiast łańcuszka
    Cena tej skrzyneczki to tyle ile silnik, duzo młodszy bo po 2007 roku,
    mocniejszy, bez tego gównianego rozwiazania i z nie pekającą głowicą.
    Wnioski po przeczytaniu tego wątku - kupując jakiekolwiek auto z tym
    nieszczesnym silnikiem należy w jak najszybszym tempie wymienić silnik na
    model po 2007 a stary sprzedać puki jest warty wiecej niż kupa złomu.
    Oczywiście do kosztu zakupu auta koniecznie od razu doliczyć te pare
    tysięcy.

    A więc kupując auto za 50k od razu przeliczyć że kosztuje 58k PLN

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2010-04-30 23:07:12
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

    > uzasadnij

    Silnik montowany od lat, sprawdzony, ekonomiczny, brak praktycznie
    jakichkolwiek upierdliwych lub drogich w naprawie usterek. Bardzo żywotna
    turbina, bardzo dobra dynamika samochodów z tą jednostką, podatność na
    chiptuning.

    Jurand.

  • 25. Data: 2010-04-30 23:08:12
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie jesteśmy w stanie stwierdzić na szybko nawet jak sprzedawca
    > na stronie wpisze VIN co jest za silnik pod maską, czy BLB który wynika z
    > tego że jest kupą złomu czy poprawione konstrukcje. Mam okazję wcziąść
    > piekny A6 z 2.0TDI rok modelowy 2006 ale jadąc nim nawet nie myślałem żeby
    > sprawdzić co tam siedzi. Może na dniach sprawdzę.
    > Gdzie jest wpisany typ silnika??

    Dlaczego nie ma możliwości sprawdzić? Dzwonisz z numerem VIN do serwisu Audi
    i Ci podadzą, jaki masz rodzaj napędu pompy olejowej.
    Typ silnika jest na tabliczce znamionowej.

    Jurand.

  • 26. Data: 2010-05-01 03:09:37
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

  • 27. Data: 2010-05-01 10:05:42
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]

    z 2.0TDI rok modelowy 2006 ale jadąc nim nawet nie myślałem żeby sprawdzić

    Są wprawdzie programy które wylistują dokładnie co siedzi ale nie jest to
    tak dostepne jak netowe proste dekodery VIN.
    W praktyce więc lepiej dołożyć do rocznika 2007 ewentualnie jak auto
    niedaleko od domu stoi podjechać. Na drugi koniec polski nie opłaca się bo
    90% sprzedawców ściemnia. Ewentualnie brać słabszy 1.9TDI lub mocniejszy
    3.0V6 TDI :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2010-05-01 10:19:52
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-28 22:33, Jurand wrote:

    > Benzyna to tylko 1.8T.
    >
    > Jurand.

    uzasadnij

  • 29. Data: 2010-05-01 14:33:56
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Dlaczego nie ma możliwości sprawdzić? Dzwonisz z numerem VIN do serwisu
    > Audi i Ci podadzą, jaki masz rodzaj napędu pompy olejowej.
    > Typ silnika jest na tabliczce znamionowej.

    BRE.. chyba taki sam napęd jak BLB choć nie jestem pewien bo mało o tym
    piszą.

    Ogólnie odpuszczam jakiekolwiek 2.0TDI. Silnik dla bogaczy lub lubiących
    ryzyko. To już chyba te 2.2dCI w Lagunie jest dużo pewniejsze.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2010-05-01 14:50:02
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-30 23:07, Jurand wrote:

> [...]
    > jakichkolwiek upierdliwych lub drogich w naprawie usterek. Bardzo
    > żywotna turbina, bardzo dobra dynamika samochodów z tą jednostką,

    spoko tylko dlaczego "tylko"
    jest więcej fajnych silników np. 2.6 i 2.8 z vałek