-
11. Data: 2010-04-29 08:34:48
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Doby" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
news:hr9shb$kna$1@atena.e-wro.net...
> Użytkownik "Janina Kolina" <k...@y...com> napisał w wiadomości
> news:hr9s2b$j0t$1@news.onet.pl...
>>> "w dizlu" ;)
>>
>> odpowiem tak:
>> nie znam 5latka, który by przetrwał...
>
> ja mam 1.9 TDI 130KM i moj "przetrwal" juz ponad 6 lat -a nawet oleju
> nie chce brac - tylko jezdzic i jezdzic
>
ale rozumiesz, ze pytanie jest o 2,0tdi a nie 1,9
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
12. Data: 2010-04-29 13:37:41
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Irokez pisze:
[cut]
5 letni to jest duza szansa trafic parcha z tym silnikiem. Jesli
niekoniecznie musi byc diesel wez benzyne 1.8T tak jak pisal Jurand.
Jesli jednak wolisz diesla to 1.9TDI 115KM, potwor to nie bedzie ale
chiptuning troche da mu koksu (tak na 140-150KM) i bedziesz sie cieszyl
niskim spalaniem i silnikiem, ktorego osiagi w trasie beda sprawialy Ci
przyjemnosc ;) (w miescie tez ale tdi sie jezdzi najfajniej w trasie).
Moge dodac od siebie, ze mam B6 Avant 1.9TDI, "cipnalem" sobie na 170KM
i jak na dole jest to samo (spalanie, dynamika, mozna sie oszczednie
turlac jak trzeba) tak od 2.5k rpm auto jest nie do poznania. Zawsze
ciagnalem do 3k rpm, bo wyzej to tylko wycie, teraz tak sie wkreca na 4k
rpm i rzeczywiscie "to to idzie" :) nie pisze juz nic o trasie, bo sie
polepszylo znacznie.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
13. Data: 2010-04-29 15:08:40
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: "Bartek" <N...@p...fm>
Użytkownik "Janina Kolina" <k...@y...com> napisał w wiadomości
news:hr9s2b$j0t$1@news.onet.pl...
>> "w dizlu" ;)
>
> odpowiem tak:
> nie znam 5latka, który by przetrwał...
zajebisty jesteś,
na lotnictwie sie znasz,
motoryzacji,
na czym jescze?:)
--
Pozdrawiam, Bartek
-
14. Data: 2010-04-29 15:09:47
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message
news:hra2cp$5pl$1@news.onet.pl...
> Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i
> że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)
Ten 2.5 to naprawde az taka tragedia? Szukam jakiegos ekonomicznego AWD i A4
Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym bardziej
mi przechodzi..
Pozdrawiam
kamil
-
15. Data: 2010-04-29 18:18:21
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
wiadomości news:hrbqgf$4u3$1@node1.news.atman.pl...
> Irokez pisze:
>
> [cut]
>
> 5 letni to jest duza szansa trafic parcha z tym silnikiem. Jesli
> niekoniecznie musi byc diesel wez benzyne 1.8T tak jak pisal Jurand. Jesli
> jednak wolisz diesla to 1.9TDI 115KM, potwor to nie bedzie ale chiptuning
> troche da mu koksu (tak na 140-150KM) i bedziesz sie cieszyl niskim
> spalaniem i silnikiem, ktorego osiagi w trasie beda sprawialy Ci
> przyjemnosc ;) (w miescie tez ale tdi sie jezdzi najfajniej w trasie).
Nie zależy mi na TDI ale po prostu nie ma wyboru w benzynie.
Sam mam teraz alfę 156 2.4JTD i fajnie to jeździ, ale ile dupereli przy tym
jest z osprzetu. Fakt że te JTD są zarabiście dobre.
Dzięki za opinie.
Przejechałem sie A6 ale też 2.0TDI. Jedzie fajnie, gorzej zbiera się od
mojej alfy. Na koniec doliczyłem sobie do silnika 25k PLN na
wysoceprawdopodobną naprawę i cena przestała być atrakcyjna.
Będę więc szukał 1.8T oraz 1.9TDI. A4 ewentualnie Passat
Pozdrawiam.
--
Irokez
-
16. Data: 2010-04-29 18:48:29
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:hrc0es$emo$1@inews.gazeta.pl...
"Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message
news:hra2cp$5pl$1@news.onet.pl...
> Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i
> że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)
>Ten 2.5 to naprawde az taka tragedia? Szukam jakiegos ekonomicznego AWD i
>A4 Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym
>bardziej mi przechodzi..
Może nie aż taka... ale... realne spalanie wersji quattro z silnikiem 2.5
TDI i automatem to okolice 12/100 w mieście, przy manualu masz 9-10/100 w
mieście. Wymiana rozrządu to minimum 2500 PLN. Ingerencja w hydraulikę
zaworową potrafi ten koszt zwiększyć o kolejne 2000 PLN. I trochę jeszcze
"detali" bym znalazł ;)
Pozdrawiam
kamil
-
17. Data: 2010-04-29 18:49:31
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
news:hrcbgg$njm$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
> wiadomości news:hrbqgf$4u3$1@node1.news.atman.pl...
>> Irokez pisze:
>>
>> [cut]
>>
>> 5 letni to jest duza szansa trafic parcha z tym silnikiem. Jesli
>> niekoniecznie musi byc diesel wez benzyne 1.8T tak jak pisal Jurand.
>> Jesli jednak wolisz diesla to 1.9TDI 115KM, potwor to nie bedzie ale
>> chiptuning troche da mu koksu (tak na 140-150KM) i bedziesz sie cieszyl
>> niskim spalaniem i silnikiem, ktorego osiagi w trasie beda sprawialy Ci
>> przyjemnosc ;) (w miescie tez ale tdi sie jezdzi najfajniej w trasie).
>
> Nie zależy mi na TDI ale po prostu nie ma wyboru w benzynie.
> Sam mam teraz alfę 156 2.4JTD i fajnie to jeździ, ale ile dupereli przy
> tym jest z osprzetu. Fakt że te JTD są zarabiście dobre.
>
> Dzięki za opinie.
> Przejechałem sie A6 ale też 2.0TDI. Jedzie fajnie, gorzej zbiera się od
> mojej alfy. Na koniec doliczyłem sobie do silnika 25k PLN na
> wysoceprawdopodobną naprawę i cena przestała być atrakcyjna.
>
> Będę więc szukał 1.8T oraz 1.9TDI. A4 ewentualnie Passat
A to weź piknij na priva... ;)
Jurand.
-
18. Data: 2010-04-29 19:56:51
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: Karthoon <k...@g...com>
On 29 Kwi, 15:09, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> "Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message
>
> news:hra2cp$5pl$1@news.onet.pl...
>
> > Koledzy którzy robią VAG ostatnio stwierdzili że 2,0 to straszny parch i
> > że pomału robi się z tego takie drugie 2,5 V6 TDI :)
>
> Ten 2.5 to naprawde az taka tragedia? Szukam jakiegos ekonomicznego AWD i A4
> Quattro z tym silnikiem biore pod uwage, tylko im wiecej czytam tym bardziej
> mi przechodzi..
>
BAU / BCZ (od końca 2003r.) w zasadzie możesz szukać.
-
19. Data: 2010-04-30 00:17:40
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Irokez pisze:
> Witam.
>
> Mam ochotę na zakup Audi A4 około 5 letniego (B7). W większości to kombi
> TDI "w dizlu" ;)
> Benzyn i jeszcze sedan jak palców u drwala po wypadku z piła tarczową.
> O ile w tak malutkim autku kombi nie przeszkadza to pytanie o ten
> nieszczesny silnik
> Większość to te nieszczęsne pękające 2.0TDI z mielącymi się zębatkami
> pompy oleju za w sumie kompletnie ponad 20 tyś za naprawę.
A tego się nie da jakoś prewencyjnie wymieniać? Choćby co 100kkm, bo
tyle to jeszcze podobno przeżywa.
Ile może kosztować taka pompa oleju?
-
20. Data: 2010-04-30 09:06:05
Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
Od: Adam Franik <n...@p...pl>
Dnia Fri, 30 Apr 2010 00:17:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> A tego się nie da jakoś prewencyjnie wymieniać? Choćby co 100kkm, bo
> tyle to jeszcze podobno przeżywa.
> Ile może kosztować taka pompa oleju?
Jeżeli dobrze patrze to sama pompa (oryginalna VW) kosztuje ~620zł. Nie
wiem tylko, czy nie trzeba tam jakichś dodatków jeszcze.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
GG#4423822