  • 31. Data: 2010-11-04 10:41:35
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ja podobnież. Nie wiem skąd ta średnia i jak była liczona.

    Pewnie w ogóle nie była liczona, tylko ktoś ją wymyślił bo
    takie było zapotrzebowanie pismaków ;-). Jakoś czasem zdarza
    mi się pojechać autostradą ;-), jadę spokojnie tak ok.
    licznikowego 140-150 (czyli zapewne w rzeczywistości mniej)
    i naprawdę mało kto jedzie szybciej :-).

  • 32. Data: 2010-11-04 10:43:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    > Czyli po prostu sa glupi, skoro nie potrafia dostosowac predkosci do
    > wlasnych umiejetnosci i stanu samochodu.

    Niekoniecznie, zwróć uwagę, że mowa tu o liczbie wypadków ŚMIERTELNYCH, a
    na to ma bardzo duży wpływ bezpieczeństwo bierne. W dobrym aucie naprawdę
    trudno zabić się na autostradzie.

    --
    ignorance is bliss

  • 33. Data: 2010-11-04 10:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rzymo" <r...@g...com> napisał w
    >Zastanawiałem się ostatnio dlaczego jeszcze nie ma systemu pomiaru
    >średniej prędkości na autostradach - technicznie to przecież łatwa
    >rzecz.

    Wydaje ci sie - zegarki z atestem, badania w GUM itp .

    Co prawda policja jest o pol kroku do przodu
    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8604080,P
    olicja_wygrala_proces_o_zapalniczke_w_radiowozie.htm

    >Czyżby obsługujący autostrady bali się, że jakaś część kierowców
    >(=dochodów) im odjedzie na drogi lokalne... ;)

    Przede wszystkim system sie chyba nie zwroci.
    Tankowania, postoje, wyprzedzajace ciezarowki - i sie okaze ze
    nieliczni dostaja mandaty po 200zl ..

    To juz lepiej fotoradary przy rozjazdach

    J.

  • 34. Data: 2010-11-04 10:48:05
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 10:41:35 +0100, Robert_J napisal(a):
> [...]
    > licznikowego 140-150 (czyli zapewne w rzeczywistości mniej)
    > i naprawdę mało kto jedzie szybciej :-).

    Fakt, z tą średnią=160km/h to jakaś makabryczna bzdura. Jadąc 140-150km/h
    na odcinku 200km można policzyć szybsze samochody na palcach jednej ręki.

    pozdrawiam,
    --
    scypio

  • 35. Data: 2010-11-04 10:52:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arek.pp" <a...@o...pl> napisał w
    On 4 Lis, 00:18, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:
    > Chyba jednak masz ten problem z rozumieniem tekstu. Futrzak
    > zacytował fragment, z którego wynika, że 70-80km/h zapewnia
    > największą przepustowość drogi. Z powyższego nie wynika, że taka
    > prędkość podróżna zapewnia najkrótszy czas przejazdu.
    > Właściwe wnioski wyciągnij sobie sam.

    >Własciwy wniosek to to, ze ta porada "eksperta" to kompletna
    >bzdura.
    >Wyjedz na A4 albo A2 i jedz z predkoscia 70 km/h przez 200-300 km.
    >Zobaczysz, jaką stworzysz przepustowosc. Sobie i innym.

    Obawiam sie ze nie nadal nie rozumiesz o co chodzi.
    Eksperyment warty przeprowadzenia, a wynik ..niektorzy wyliczaja ze
    najwieksza przepustowosc jest przy 30-40 km/h.
    Wszystko zalezy od przyjetych zalozen oczywiscie :-)

    Doswiadczenie pokazuje ze w piatkowe popoludnie z uwagi na
    zakorkowanie predkosc na niemieckich autostradach spada do okolo
    90km/h. Podobnie w polskich miastach - jak jest gesty ruch ale bez
    powodow do zatrzymania korka - ludzie nadal jada 60-70.

    Choc z tego raczej nie da sie wyciagnac wniosku ze to optymalne
    predkosci :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-11-04 10:55:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > Co za brednie, skoro przyczyną jest prędkość, to znaczyłoby, że u
    > nas
    > jeżdżą szybciej niż w Niemczech. Kompletna bzdura.

    Nie taka znow bzdura. Takie subiektywne wrazenie ze u nas czesciej
    da sie pojechac szybciej niz Niemczech.

    Oczywiscie jeszcze trzeba miec czym i chciec - i tu juz znacznie
    gorzej.

    > Jest więcej wypadków
    > śmiertelnych bo u nas autostrady są od niedawna i ludzie nie
    > potrafią
    > jeszcze po nich jeździć, a przede wszystkim mają dużo gorsze
    > samochody.

    Ale pod jakim wzgledem gorsze ? Kola im raczej nie odpadaja, na
    wypadkowosc nie maja wplywu ..

    J.

  • 37. Data: 2010-11-04 11:02:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Ale pod jakim wzgledem gorsze ?

    Mowa o śmiertelnych wypadkach, a na śmiertelność ma ogromny wpływ
    bezpieczeństwo bierne samochodu.

    > Kola im raczej nie odpadaja, na
    > wypadkowosc nie maja wplywu ..

    Na samą wypadkowość też mają. Kiepskie opony, kiepskie hamulce, ogólnie
    kiepski stan techniczny i przestarzała konstrukcja.

    --
    ignorance is bliss

  • 38. Data: 2010-11-04 11:08:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > na to ma bardzo duży wpływ bezpieczeństwo bierne. W dobrym aucie naprawdę

    Trzeba poszukac ilosc zgonow / liczbe wypadkow / liczbe samochodow, jak
    znajde chwile to odkopie. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 39. Data: 2010-11-04 11:10:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Jakoś w powyższych słowach brak jest potępienia.

    Ty masz jakąś traumę związaną z prędkością? Pytam poważnie.

    > Tego nie wiesz. Napisał wyraźnie, że wypadki biorą się z
    > nieodpowiedzialnych zachowań.

    To odkrycie poczynił niecodzienne! Nobel się za to należy.

    --
    ignorance is bliss

  • 40. Data: 2010-11-04 11:18:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    to wrote:
    > begin Agent

    > Ta średnia 160 km/h na autostradzie mogła wyjść chyba tylko po wszamaniu
    > produktu kolekcjonerskiego. Tak jak piszesz to by oznaczało, że
    > przeciętny Polak utrzymuje na autostradzie jakieś 180 km/h

    Żeby tyle :)

    Tylko jak by ta "statystyka" dotyczyła tylko samochodów osobowych. Bo są
    jeszcze liczni użytkownicy drogi z ogranicznikami prędkości (Zwykle ok.
    95km/h i 115km/h)

    > czyli pewnie
    > okolice 190-200 km/h wg. licznika. Kompletna bzdura.

    Pan dr. inż. z fundacji jakiejśtam jest albo debilem albo kłamcą albo
    jedno i drugie (co najbardziej prawdopodobe) :) Jako inżynier się
    kompromituje, bo zabrakło mu umiejętości szybkiej zgrubnej weryfikacji
    tego czy to co chce przedstawić jako prawdę ma jakikolwiek sens. W
    przypadku inżyniera to grzech ciężki (rąbnie się taki w obliczeniach i
    nie zauważy, że wynik jest bez sensu -- takich inżynierów co to coś
    rachują wg wzorów ale nie rozumieją czemu nazywało się kiedyś "rachuje":) )

    pzdr
    \SK