  • 261. Data: 2014-12-21 02:24:16
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    news:adb97db1-020b-433e-a132-62bd7a464a52@googlegrou
    ps.com...
> [...]
    ps.com...

    > Dałem minimum dwa przykłady wskazujące ze nie masz do końca racji.

    Nie, nie dałeś przykładów na to że nie mam racji bo moją "racją"
    nie jest to, że policja jadąc zawsze i wszędzie powinna włączać sygnały.
    To nie moja teza - stawiasz sobie chochoła i z nim walczysz...

    > Ty brandzlujesz się tym że mają szybko przyjechać.

    Jak jadą do wezwania wymagającego szybkiej jazdy to właśnie
    wtedy włączają światła i syreny aby ostrzegać innych użytkowników
    droi o swoim *należnym* uprzywilejowaniu...

    > Mają przyjechać najszybciej jak to jest możliwe,
    > pod warunkiem że nie wyrządzą żadnej szkody.

    Gdzie to wyczytałeś o tym warunku?
    I co na to artykuł 53?

  • 262. Data: 2014-12-21 02:25:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message

    > Niczego nie wyjasniles w opisanej przeze mnie sytuacji
    > i nie jestes w stanie tego zrobic.

    Ja wyjaśniłem, ale nie daję gwarancji że Tobie się coś rozjaśniło :-)

  • 263. Data: 2014-12-21 02:28:00
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Pan policjant ma założyć mundur abym łączył jego poglądy ze stanowiskiem
    > Policji. Bez munduru jego opinia jest taka sama dobra jak moja...

    Nie, wypowiedz w sprawach zawodowych w czy bez nie ma zadnego znaczenia,
    zwlaszcza wypowiedz publiczna i tak bedzie oceniana przez opinie. Byc moze
    ty sie do niej nie zaliczasz, no ale troche cie rozumiem, musisz za wszelka
    cene cos znalezc, zeby odwrocic uwage od swojej kompromitacji. Brak munduru,
    orzeczenie sądu... co tam jeszcze wymyslisz ?:)

    > Mało tego - nigdzie w filmiku który zaprezentowałeś nikt nie TWIERDZI
    > że pojazd uprzywilejowany ma przestrzegać przepisów ruchu drogowego.

    To ty chyba głuchy jesteś. Od 4 do 8 sekundy. Tu sądem się nie wybronisz :)

    > Nie, wtedy przyznam Ci rację. Więc gdzie to orzeczenie?

    Buhahahaha, sadzac po tym jakie brednie do tej pory wypisales to watpie.
    Sprawa jest swieza, ale bede trzymal reke na pulsie, dopiero bedzie wstyd.

  • 264. Data: 2014-12-21 02:30:28
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > kierowany innymi torami niż ruch kołowy (przejścia
    > podziemne, kładki nad drogą, obwodnice miast, itp, itd).
    >
    > Nie ma sensu gonić za pojedynczymi, sporadycznymi
    > przypadkami a raczej dążyć do poprawienia całościowego
    > bezpieczeństwa, aby nie było potem jak w przypadku
    > wprowadzenia kamer świateł czerwonych na skrzyżowaniu
    > i efekt wprowadzenia tych kamer był ZWIĘKSZENIE ilości
    > kolizji - zamiast zderzeń bocznych miałeś najechanie w tyłek
    > bo ktoś się przestraszył kamery i zatrzymał się na żółtym
    > a ten za nim chciał jeszcze zwyczajowo przejechać...

    Dobra, dobra. Czy sie sprawdza to zobaczymy, zawsze mozna zmienic. Na
    zachodzie sie sprawdzaja.

  • 265. Data: 2014-12-21 03:16:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dobra, dobra.
    > Czy sie sprawdza to zobaczymy, zawsze mozna zmienic.
    > Na zachodzie sie sprawdzaja.

    Na Zachodzie mieszkają inni ludzie, Ordnung must sein.
    A u nas, w Polsce, mieszkają inni ludzie...

    p.s. zdarzyło Ci się przechodzić po pasach na czerwonym?

  • 266. Data: 2014-12-21 03:17:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To ty chyba głuchy jesteś. Od 4 do 8 sekundy. Tu sądem się nie wybronisz
    > :)

    Przesłyszałeś się. To było PYTANIE a nie TWIERDZENIE.

    > Buhahahaha, sadzac po tym jakie brednie do tej pory wypisales to watpie.
    > Sprawa jest swieza, ale bede trzymal reke na pulsie, dopiero bedzie
    > wstyd.

    Tak, wstyd będzie jak ukarali kierowcę muzykanta w transie...

  • 267. Data: 2014-12-21 10:14:33
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Przesłyszałeś się. To było PYTANIE a nie TWIERDZENIE.

    Jakie pytanie ? Gdzie tam jest znak zapytania i co to ma do rzeczy ? Nie
    wiesz co piszesz i nie wiesz co oglądasz !
    Człowieku ogarnij się w końcu :)

    > Tak, wstyd będzie jak ukarali kierowcę muzykanta w transie...

    LOL. Ciekawe za co ? Jakie to szczęście, że jestes "Nikim". Wszystkie radia
    kazałbys pousuwac z samochodów.
    Wybacz ale zasługujesz na ten tytuł :)

  • 268. Data: 2014-12-21 10:17:02
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    ps.com...
    W dniu niedziela, 21 grudnia 2014 00:37:44 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:

    > To jak twoim zdaniem, z jaką prędkością ma jechać policyjny pojazd uprzywilejowany
    ??
    > W sytuacji :
    > 1. teren zabudowany, oświetlenie uliczne słabe.
    > 2. godzina 02:00 (noc)
    > 3. pogoda i widoczność doskonała (jezdnia sucha, itd.)
    > 4. pojazd policyjny jedzie do wypadku, gdzie są ranni i zabici,
    > karetki pogotowia jeszcze nie ma na miejscu wypadku.
    > 5. możliwość znalezienia się na jezdni niepełnosprawnego oznakowanego
    > (głuchy, ślepy, żwawy, dość szybko chodzący)
    ========================
    kog.: Z maksymalną dopuszczalną jaka obowiązuje wszystkich.
    ==================================
    Jan.: Czyli nadal wina kierowcy pojazdu uprzywilejowanego, bo
    przy tych dopuszczalnych też są wypadki.
    W terenie zabudowanym często jest max 70 km/h.
    W nocy to może być za dużo, bo : "nawaleni", niepełnosprawni oznakowani, itd.
    To w końcu ile km/h ma jechać pojazd uprzywilejowany ?
    =============
    kog.: W bonusie mogą pojechać jednokierunkową pod prąd, przejechać na czerwonym
    świetle z zachowaniem szczególnej ostrożności. Zabitym nie pomogą bo nikt im nie jest
    w stanie pomóc. Ponieważ nie mają stosownej wiedzy medycznej są w stanie pomóc lekko
    rannym, Lekko rani doczekają do przyjazdu karetki. Jeśli ranni będą uwięzieni w
    samochodach to bez straży pożarnej ich nie wyciągną. Zresztą bez specjalnych
    kołnierzy które mają strażacy i ratownicy medyczni rannych ruszać postronnym osobom
    nie wolno.
    >ciach<
    Jak bym był ranny i jakiś policjant na własną rękę chciał by mnie wyciągać z
    rozbitego samochodu to bym mu powiedział żeby sp....ł.
    =======================
    Jan.: G.....o prawda.
    Wręcz przeciwnie, poszkodowany będzie błagał, aby go wyciągnąć w pierwszej
    kolejności w sytuacji : gdy czuć zapach paliwa, wichura może przewrócić
    pobliskie drzewo, lub przenieść pobliski dach na poszkodowanego,
    albo samochód może zatonąć, kołysze się i może spaść z mostu, itd. itp.
    Właśnie m.in. w takich sytuacjach każdy pojazd uprzywilejowany jest
    potrzebny jak najprędzej, również policyjny.

  • 269. Data: 2014-12-21 10:27:32
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-21 01:02, Czesław Wiśniak wrote:

    > Nie widze, zeby sie gdzies wpychal, zmienil pas i to wszystko.
    > Wykonał cos zabronionego ? Jechal calkowicie normalnie.

    Tak - jak teza nie pasuje do faktow to tyb gorzej dla faktow. A fakty
    tutaj byly jak napisalem. Dla tego kierowcy to co robil bylo o niebo
    ponad jego umiejetnosci bo jak widac jadac zuplenie nie ogarnial
    rzeczywistosi wokol siebie. Jak napisalem - gdyby jechal normalnie a nie
    probowal jak miszcz WRC to pewnie by mu zostalo czasu i uwagi na to aby
    zobaczyc ten pojazd co mu strzal w bok zafundowal.
    Zreszta co tu tlumaczyc.
    Przy takim sposobie jazdy, jego niewprawny mozg musi ciac detale po do
    zeby sie przykolejnej zmianie pasa nie wpierdzielic w kogos. A na
    analize reszty juz neuronow nie zostaje.

    Co dobitnie pokazuje wlasnie ten filmik.

    --
    mk4

  • 270. Data: 2014-12-21 10:30:48
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-21 01:06, k...@g...com wrote:

    > Przede wszystkim do ograniczeń prędkości. Ograniczenie do 20 przed progiem
    zwalniającym ma sens i uprzywilejowanie nie powoduje zniknięcia progu.

    No ale to 20 to dla wszystkich pojazdow powinno byc bezpieczne. Jak
    policja bedzie jezdzic Hummerami to przez taki prog przeleci 100 i moze
    nie zauwazyc. To prawda, ze ani 20 ani prog nie znika. Ale decyzja jak
    to pokonac zalezy od aktualnych warunkow i kierownika pojazdu. Ta sama
    bajka co dostosowanie predkosci do warunkow jazdy. Kazdy codziennie
    podejmuje takie decyzje.

    --
    mk4