-
1. Data: 2014-12-12 16:57:12
Temat: pomiar prądu w aucie
Od: dddddddd <f...@e...com>
Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel, pełny stan
spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
jego przypadku normalne)
Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w błędach nic
nie ma, alternator napięcie daje poprawne.
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
2. Data: 2014-12-12 17:17:56
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>
>Witam,
>Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
>sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
>Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna"
>klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.
Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach elektrycznych i
do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Jak przez obwód płynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na
przekładniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widząc
3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykład i nawet nie wiem czy są 1:100
ale tak to się robi/można zrobić. Najprostsze to forma cewki. Do prądu
stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego.
Buniek
-
3. Data: 2014-12-12 18:28:30
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze:
>> Witam,
>> Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
>> sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
>> Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona
>> "inteligentna" klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje
>> poprawne.
>
> Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach
> elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
> Jak przez obwód płynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na
> przekładniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany
> widząc 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykład i nawet nie wiem
> czy są 1:100 ale tak to się robi/można zrobić. Najprostsze to forma
> cewki. Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do
> zmiennego.
>
> Buniek
>
>
>
>
>
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z
dokładnością do 100mA? :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
4. Data: 2014-12-12 19:02:54
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a):
> no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie
Jeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1%
to pokażą z dokł. ok. 1%
> czy z dokładnością do 100mA? :)
To zależy od zakresu pomiarowego i klasy, jak już powiedziałem wyżej.
--
Jacek
-
5. Data: 2014-12-12 19:07:58
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
> no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z
> dokładnością do 100mA? :)
a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu?
z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
(lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie)
teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest
cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę
(ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie
strony
dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokładność odczytu
~0.5A - szału nie ma ale można oszacować czy coś ssa więcej na postoju czy
pojedyncze mA
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
6. Data: 2014-12-12 19:21:34
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):
> Witam,
> Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
> sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Nie mierz prądu podczas odpalania.
Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.
Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą
stronę - tzn. że będzie ładował akumulator.
A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.
Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to
czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.
> Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel,
A co w nim takiego prądożernego?
Ogrzewanie elektryczne?
Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)
> pełny stan
> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
> jego przypadku normalne)
Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
wsiądziesz.
Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.
A może jakiś problem z rozrusznikiem?
Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
silnika.
-
7. Data: 2014-12-12 19:32:43
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: Marvin <n...@s...com>
W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:
> Witam,
> Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
> sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
> Da się jakoś to zrobić?
Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?
M
-
8. Data: 2014-12-12 19:41:13
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:
> Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach
> elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Kolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego??
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się
i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jacek
-
9. Data: 2014-12-12 20:27:02
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello p0li,
Friday, December 12, 2014, 7:07:58 PM, you wrote:
[...]
> teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest
> cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę
> (ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie
> strony
Że jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany...
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
10. Data: 2014-12-12 20:29:25
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Jacek,
Friday, December 12, 2014, 7:41:13 PM, you wrote:
> W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:
>> Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach
>> elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
> Kolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego??
A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la1
00-p.pdf
> Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się
> i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Ano właśnie...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)