  • 321. Data: 2011-06-27 23:01:56
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2011 21:53, DoQ pisze:

    > Ja to widzę tak. Wsiadasz do jakiegoś ekono 1.3-1.6, odpalasz silnik i
    > zostawiasz samochód na luzie. Dystans 100km pokonujesz holowany przez
    > "pudzianów", powiedzmy że zajmuje im to jakieś 7 godzin. Przy założeniu
    > 0,75l/h spalisz 5,25litra nawet nie dotykając gazu. To dużo więcej niż
    > obiecywane 3-3,5l/100km ;)

    1. skąd takie założenie?
    2. skąd takie dziwne warunki zadania?
    3. ile spali silnik 3x większy i ilu pudzianów więcej będzie trzeba do
    jego ciągnięcia?

  • 322. Data: 2011-06-27 23:02:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2011 22:51, DoQ pisze:

    > Możesz mi wyjaśnić, jak to jest że producenci małych, lekkich,
    > ekonomicznych diesli na wąskich oponkach chwalą się uzyskaniem spalania
    > 3-3,5l/100km (i to pewnie w specyficznych warunkach) a ty bez problemu
    > osiągnaleś coś takiego w ciężkim 3 litrowym klocku?

    Czy przypadkiem nie pisał o jechaniu z górki?

  • 323. Data: 2011-06-27 23:03:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-24 12:46, kamil pisze:

    > Miałeś jakiś wyjątkowy egzemplarz najwyraźniej, na spritmonitor.de jakoś
    > nikomu się ta sztuka nie udała.

    Jak odniesiesz się do wpisu z linka
    (http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/126084.
    html):

    07.05.2011 Distanz 248,0 Menge 29,65
    Ganzjahresreifen
    Stadt Landstraße Normal 11,96 Anhänger

    Jest to 3.0 V6 z automatyczną skrzynią biegów, który spalił (z
    przyczepą) ~12 litrów na 100km.

    Da się? Da.

    Kolejny ciekawy wpis:

    28.12.2008 321,0 33,77
    Ganzjahresreifen
    Stadt Landstraße Normal 10,52

    > Nie pierdziel, bo w mieście 12 palił mi 2.5 V6 w małym coupe z manualna
    > skrzynią.

    Jak widzisz 3.0 V6 z przyczepą i automatem potrafi spalić tyle samo co
    Twój 2.5 V6 w małym coupe z manualną skrzynią... Z automatem trzeba
    umieć jeździć, jak jeszcze ustawisz tempomat, to uwierz mi, można zejść
    do 8-9 litrów w pustym samochodzie poza miastem (na trasie).

    Pozdrawiam

  • 324. Data: 2011-06-27 23:08:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-06-2011 23:01, Andrzej Lawa pisze:

    > 1. skąd takie założenie?
    > 2. skąd takie dziwne warunki zadania?

    Tak sobie założyłem. A co? Nie mogę?:)

    > 3. ile spali silnik 3x większy i ilu pudzianów więcej będzie trzeba do
    > jego ciągnięcia?

    3x większy spali jakieś 120% więcej/h - ilość pudzianów nieistotna
    akurat w tym założeniu.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 325. Data: 2011-06-27 23:09:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-06-2011 23:02, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy przypadkiem nie pisał o jechaniu z górki?

    I z zamkniętymi oczami :P

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 326. Data: 2011-06-27 23:14:16
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-27 22:51, DoQ pisze:

> [...]
    > 3-3,5l/100km (i to pewnie w specyficznych warunkach) a ty bez problemu
    > osiągnaleś coś takiego w ciężkim 3 litrowym klocku?

    Ja nie napisałem, że bez problemu... Po prostu jechałem z tempomatem ze
    stałą prędkością i starałem się jak najmniej hamować. Nie wiem jak to
    jest możliwe, niech się wypowiadają lepsi ode mnie w obliczaniu aspektów
    praw fizyki. Ciekawym jest, że jadąc w długiej trasie z prędkościami
    180-240 km/h mam spalanie średnie w granicach ~8 litrów, tego nie rozumiem.

  • 327. Data: 2011-06-27 23:17:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-06-2011 23:03, Filip KK pisze:

    > Jak widzisz 3.0 V6 z przyczepą i automatem potrafi spalić tyle samo co
    > Twój 2.5 V6 w małym coupe z manualną skrzynią... Z automatem trzeba

    I pewnie w/w 3.0V6 z przyczepą przejeździło te 248km tylko po mieście,
    stojąc od czasu do czasu w korkach?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 328. Data: 2011-06-27 23:17:42
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kogutek pisze:

    > (...)One dalej mają tysiąc
    > stopni bo prawie przez dwa cykle są w żywym ogniu i tylko jeden cykl je
    > studzi. A może też uważasz że to co teraz napisałem to nieprawda.

    TAM NIEMA ŚWIEC ŻAROWYCH. NIEMA. NIE ISTNIEJĄ. PROJEKTANT NIE
    ZAPROJEKTOWAŁ. PRODUCENT NIE ZAMONTOWAŁ. W SKLEPIE NIE KUPISZ NA
    WYMIANĘ. NIEMA NICZEGO CO JEST SUBSTYTUTEM ŚWIEC!

    ToMasz

    PS
    DOTARŁO?!

  • 329. Data: 2011-06-27 23:18:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-06-2011 23:17, ToMasz pisze:

    > TAM NIEMA ŚWIEC ŻAROWYCH. NIEMA. NIE ISTNIEJĄ. PROJEKTANT NIE
    > ZAPROJEKTOWAŁ. PRODUCENT NIE ZAMONTOWAŁ. W SKLEPIE NIE KUPISZ NA
    > WYMIANĘ. NIEMA NICZEGO CO JEST SUBSTYTUTEM ŚWIEC!

    ROTFL :))
    Przecież ta fujara nie jest w stanie tego przetrawić ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 330. Data: 2011-06-27 23:25:17
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-24 12:47, DoQ pisze:

> [...]
    > 3-3,5l/100km (i to pewnie w specyficznych warunkach) a ty bez problemu
    > osiągnaleś coś takiego w ciężkim 3 litrowym klocku?

    Wiesz co? Podam Ci przykład z tej fajnej stronki którą ktoś tutaj
    podrzucił, że większe i dużo cięższe auta z dużo większymi silnikami
    potrafią spalać mniej paliwa, np.:

    BMW 530dA Touring 3.0D 194PS Masa ~1800kg
    min 5,85 ? 7,25 max 8,37
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/297207.html

    Ford Focus 1.8 TDCI 101PS Masa ~1200kg
    min 6,59 ? 8,39 max 9,51