  • 21. Data: 2011-06-23 01:41:35
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):

    > Gdzieś w okolicach fizyki ;-P

    Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla. Poradzi sobie
    również z silnikiem tłokowym zasilanym benzyną o sprawności 90%. Daje się to
    policzyć że jest możliwe. Nie ma jednak tanich materiałów które by wytrzymały
    przez kilka tysięcy godzin podniesienie średniej temperatury w cylindrze o 100
    stopni. W teście poradzili sobie z tym podnosząc średnią temperaturę w
    cylindrze o kilka kilkanaście stopni. Bardzo prosto się to robi. Zubaża się
    mieszankę. To wystarczyło że silnik diesla w wąskim zakresie obrotów miał
    sprawność 50%. Olej w skrzyni na pewno wymienili na jakiś rzadki maszynowy.
    Koła napompowali na maksa ile wytrzymają. Jak bym miał przygotować samochód do
    takiego testu to elektrykę zasilił bym z akumulatora. Tak żeby alternator był
    elektrycznie, a może i mechanicznie jeśli by sie to dalo zrobić, odłączony.
    Niby niewiele takich odbiorników bo na jakieś 200W ale to przy sprawności
    silnika i alternatora może być z cwiartka paliwa na 100 kilometrów.

  • 22. Data: 2011-06-23 06:13:25
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    możliwe

    na stacji mistrz jazdy na kropelce rozmawia z grubym Kaziem - kierowcą TIRA
    pyta się gdzie jedzie, prosi żeby jechał bez szaleństw,
    ustawia się na zderzaku i jedzie za nim

    jeszcze ja bym napompował oponki do 3 bar

    ogólnie to jest możliwe - spalił tylko tyle - bo tyle energii kosztują opory
    własne toczenia

  • 23. Data: 2011-06-23 09:12:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 00:40:40 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Gdzieś w okolicach fizyki ;-P

    czyli zero?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 24. Data: 2011-06-23 11:14:02
    Od: "Rutny" <r...@m...com>

    Użytkownik "Mirosław" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > cześć,
    > jaja sobie robią?
    > http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-
    czy-to-mozliwe.html

    Nie, nie robią, na tym polega ta zabawa, bo to tylko taka zabawa.
    Tu masz bliższe prawdy zużycie paliwa:
    "Škoda Octavia GreenLine jest dostępna w wersji nadwozia liftback i kombi.
    Jako liftback, średnio zużywa 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje
    99g/km CO2; z kolei kombi pokona odcinek 100 km zużywając jedynie 4,2 l
    paliwa i emitując 109g/km CO2. W ten sposób Octavia GreenLine staje się
    najbardziej przyjaznym środowisku modelem w swoim segmencie. "
    A jak jest naprawdę przekonasz się jak kupisz. Podejrzewam że jeżdżąc po
    mieście wyjdzie około 6 litrów.

  • 25. Data: 2011-06-23 11:22:27
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-22 23:05, Waldek Godel pisze:

    > Próbują? Nieee.. jakoś nie mogę sobie przypomnieć, żeby kiedykolwiek
    > próbowali... Zawsze kupowali gotowe rozwiązania od innych. A przynajmniej
    > od wielu, wielu lat.

    To probuja, czy nie? Bo zaciekawiles nas swoja wypowiedzia poprzednia.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 26. Data: 2011-06-23 11:25:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 11:22:27 +0200, venioo napisał(a):

    > To probuja, czy nie? Bo zaciekawiles nas swoja wypowiedzia poprzednia.

    Sugeruję tak - pięć głębokich wdechów, 10 minut spaceru, popatrzeć trochę
    na zieleń, żeby oczy odpoczęły, z trzy przysiady i pięć skłonów.
    Wtedy znów z pięć głębokich wdechów, i powoli, bardzo powoli, tym razem ze
    zrozumieniem przeczytać ten fragment wątku jeszcze raz. Dla ułatwienia
    zostawiłem wszystkie istotne kawałki cytatów powyżej, już nawet nie musisz
    szukać - więc jedno potencjalne źródło problemów odpada :-P

  • 27. Data: 2011-06-23 12:46:47
    Od: Czarek Daniluk <"czarek#$#"@nospamcedaniluknospam.com>

    > Ale 1.2TDI to trzy cylindry. No i średnia autostradowa 83km/h oznacza
    > tyle, że 90-tki ten gość nie przekroczył.

    I która Skoda miała 1,2 TDI - z moich wiadomości to miało tylko Audi to
    aluminiowe i Lupo.
    Jeśli Skoda to ewentualnie 1,4 TDI.

    Pozdrawiam !

  • 28. Data: 2011-06-23 12:55:26
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    http://tiny.pl/hf4sj

    --
    kamil d

  • 29. Data: 2011-06-23 13:22:53
    Od: "Arek" <b...@W...gazeta.pl>

    > jaja sobie robią?
    > http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-
    czy-to-mozliwe.html

    Też to czytałem i też mnie to zdziwiło ale wg mnie to też jakiś totalny wałek.
    Jakby normalnie jechał to przy 90 km/h żadne auto nie zejdzie poniżej 3
    litrów. Pewnie dusił 30 - 40 km/h na piątce, albo nawet 20 - 30 km/h na czwórce.

  • 30. Data: 2011-06-23 13:42:57
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Arek <b...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > litrów. Pewnie dusił 30 - 40 km/h na piątce, albo nawet 20 - 30 km/h na czwórce

    To nie był wałek. A tak przy okazji. Zużycie paliwa w litrach na 100
    kilometrów fabryki podają dla ciołków. Zużycie paliwa nie ma nic wspólnego na
    którym biegu samochód jedzie tylko z tym ile potrzebuje energii żeby jechał i
    jakiego typy silnik jest zamontowany, liczy się również czas. Przy turbinie
    gazowej zużyłby około litra na 100km jeśli przejechał by je w czasie krótszym
    niż godzina. W warunkach jakie podałeś na 5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak
    by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu.