eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 31. Data: 2011-06-23 13:47:07
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Arek <b...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > > jaja sobie robią?
    > > http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-
    czy-to-mozliwe.html
    > >
    >
    > Też to czytałem i też mnie to zdziwiło ale wg mnie to też jakiś totalny wałek.
    > Jakby normalnie jechał to przy 90 km/h żadne auto nie zejdzie poniżej 3
    > litrów. Pewnie dusił 30 - 40 km/h na piątce, albo nawet 20 - 30 km/h na czwórce
    > .
    >
    To nie był wałek. A tak przy okazji. Zużycie paliwa w litrach na 100
    kilometrów fabryki podają dla ciołków. Zużycie paliwa nie ma nic wspólnego na
    którym biegu samochód jedzie tylko z tym ile potrzebuje energii żeby jechał i
    jakiego typy silnik jest zamontowany, liczy się również czas. Przy turbinie
    gazowej zużyłby równowartość około litra na 100km jeśli przejechał by je w
    czasie krótszym niż godzina ( zakładając że paliwem nie byłby wodór a
    utleniaczem sam tlen, wtedy prawie 4 razy mniej). W warunkach jakie podałeś na
    5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 32. Data: 2011-06-23 13:59:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-23 00:46, kogutek pisze:
    > takich odcinków nie napisali. Jechał na maksymalnie zubożonej mieszance. To

    Taaaa, diesel na zubozonej mieszance.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 33. Data: 2011-06-23 14:09:42
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
    <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.

    Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
    ten silnik?

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 34. Data: 2011-06-23 14:32:28
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):

    > On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
    > <s...@W...gazeta.pl> wrote:
    >
    > > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    > > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.
    >
    > Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
    > ten silnik?
    >
    > r.
    Turbina gazowa. Ma spalanie wewnętrzne, ma. Że nie ma tłoków. A wszystko musi
    mieć tłoki. Nie musi. Sprawność wynika ze średniej temperatury źródła górnego
    i dolnego. Tyle ma fizyka na ten temat do powiedzenia. Resztę sprawdź sobie w
    wyszukiwarce.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 35. Data: 2011-06-23 14:44:23
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 12:32:28 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
    >> On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
    >> > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    >> > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.
    >> Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
    >> ten silnik?
    >Turbina gazowa. Ma spalanie wewnętrzne, ma. Że nie ma tłoków. A wszystko musi
    >mieć tłoki. Nie musi. Sprawność wynika ze średniej temperatury źródła górnego
    >i dolnego. Tyle ma fizyka na ten temat do powiedzenia. Resztę sprawdź sobie w
    >wyszukiwarce.

    Ale piszesz o teorii czy praktyce ?

    bo na ile sie orientuje to najsprawniejszymi turbinami chwali sie
    Siemens. I jest to zaledwie 60%. Przy czym sa to duze turbiny do
    elektrowni, a raczej caly system - turbina gazowa, a jej spaliny
    podgrzewaja kociol parowy i dodatkowo mamy turbine parowa.
    Co przy okazji znaczy ze sprawnosc turbiny gazowej jest mierna - nie
    udalo sie wychlodzic spalin dostatecznie.

    Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
    adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
    temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
    konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
    dawkach.

    J.



  • 36. Data: 2011-06-23 14:49:19
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):

    > Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
    > adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
    > temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
    > konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
    > dawkach.

    kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
    zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
    trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 37. Data: 2011-06-23 15:00:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-23 11:25, Waldek Godel pisze:
    > Sugeruję tak - pięć głębokich wdechów, 10 minut spaceru, popatrzeć trochę
    > na zieleń, żeby oczy odpoczęły, z trzy przysiady i pięć skłonów.
    > Wtedy znów z pięć głębokich wdechów, i powoli, bardzo powoli, tym razem ze
    > zrozumieniem przeczytać ten fragment wątku jeszcze raz. Dla ułatwienia
    > zostawiłem wszystkie istotne kawałki cytatów powyżej, już nawet nie musisz
    > szukać - więc jedno potencjalne źródło problemów odpada :-P
    >

    Rada zadzialala ;) Poprzednio za bardzo zaspany jeszcze bylem ;)

    pzdr

    --
    venioo
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086


  • 38. Data: 2011-06-23 15:02:33
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):
    >
    > > Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
    > > adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
    > > temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
    > > konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
    > > dawkach.
    >
    > kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
    > zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
    > trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.
    >
    Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
    To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
    był włączony.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 39. Data: 2011-06-23 15:05:16
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 14:02, kogutek wrote:
    > Waldek Godel<n...@o...info> napisał(a):
    >
    >> Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):
    >>
    >>> Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
    >>> adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
    >>> temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
    >>> konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
    >>> dawkach.
    >>
    >> kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
    >> zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
    >> trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.
    >>
    > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
    > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
    > był włączony.

    Piłeś coś dzisiaj?


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 40. Data: 2011-06-23 15:18:35
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek napisał(a)/has written:
    [...]
    > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
    > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
    > był włączony.
    Myślałem, że się tylko pomyliłeś odpisując Arkowi, ale po tym poście
    widzę, że jednak chyba nie za dużo wiesz o pracy silników i spalania
    jako takiego (a przynajmniej takiego "rzeczywistego" spalania, a nie
    wyidealizowanego)...

    Pozdrawiam!
    /Ramok

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: