-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 29
Message-ID: <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308786095 8771 172.20.26.235 (22 Jun 2011 23:41:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.113.236.114
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378511
[ ukryj nagłówki ]Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):
> On 2011-06-22, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
>
> >> A czemu zaraz jaja? Skoro Citroen AX 22 lata temu stareńkim żeliwnym
> >> dieslem XUD z wtryskiem pośrednim zrobił oficjalnie 2.7, to co za
> >> problem zejść jeszcze niżej?
> >
> > To ciekawe gdzie jest granica tego problemu :D
>
> Gdzieś w okolicach fizyki ;-P
>
Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla. Poradzi sobie
również z silnikiem tłokowym zasilanym benzyną o sprawności 90%. Daje się to
policzyć że jest możliwe. Nie ma jednak tanich materiałów które by wytrzymały
przez kilka tysięcy godzin podniesienie średniej temperatury w cylindrze o 100
stopni. W teście poradzili sobie z tym podnosząc średnią temperaturę w
cylindrze o kilka kilkanaście stopni. Bardzo prosto się to robi. Zubaża się
mieszankę. To wystarczyło że silnik diesla w wąskim zakresie obrotów miał
sprawność 50%. Olej w skrzyni na pewno wymienili na jakiś rzadki maszynowy.
Koła napompowali na maksa ile wytrzymają. Jak bym miał przygotować samochód do
takiego testu to elektrykę zasilił bym z akumulatora. Tak żeby alternator był
elektrycznie, a może i mechanicznie jeśli by sie to dalo zrobić, odłączony.
Niby niewiele takich odbiorników bo na jakieś 200W ale to przy sprawności
silnika i alternatora może być z cwiartka paliwa na 100 kilometrów.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.11 06:13 fuen
- 23.06.11 09:12 Waldek Godel
- 23.06.11 11:14 Rutny
- 23.06.11 11:22 venioo
- 23.06.11 11:25 Waldek Godel
- 23.06.11 12:46 Czarek Daniluk
- 23.06.11 12:55 kamil d
- 23.06.11 13:22 Arek
- 23.06.11 13:42 kogutek
- 23.06.11 13:47 kogutek
- 23.06.11 13:59 MarcinJM
- 23.06.11 14:09 Robert Rędziak
- 23.06.11 14:32 kogutek
- 23.06.11 14:44 J.F.
- 23.06.11 14:49 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=