eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308786095 8771 172.20.26.235 (22 Jun 2011 23:41:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.113.236.114
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378511
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):

    > On 2011-06-22, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
    >
    > >> A czemu zaraz jaja? Skoro Citroen AX 22 lata temu stareńkim żeliwnym
    > >> dieslem XUD z wtryskiem pośrednim zrobił oficjalnie 2.7, to co za
    > >> problem zejść jeszcze niżej?
    > >
    > > To ciekawe gdzie jest granica tego problemu :D
    >
    > Gdzieś w okolicach fizyki ;-P
    >
    Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla. Poradzi sobie
    również z silnikiem tłokowym zasilanym benzyną o sprawności 90%. Daje się to
    policzyć że jest możliwe. Nie ma jednak tanich materiałów które by wytrzymały
    przez kilka tysięcy godzin podniesienie średniej temperatury w cylindrze o 100
    stopni. W teście poradzili sobie z tym podnosząc średnią temperaturę w
    cylindrze o kilka kilkanaście stopni. Bardzo prosto się to robi. Zubaża się
    mieszankę. To wystarczyło że silnik diesla w wąskim zakresie obrotów miał
    sprawność 50%. Olej w skrzyni na pewno wymienili na jakiś rzadki maszynowy.
    Koła napompowali na maksa ile wytrzymają. Jak bym miał przygotować samochód do
    takiego testu to elektrykę zasilił bym z akumulatora. Tak żeby alternator był
    elektrycznie, a może i mechanicznie jeśli by sie to dalo zrobić, odłączony.
    Niby niewiele takich odbiorników bo na jakieś 200W ale to przy sprawności
    silnika i alternatora może być z cwiartka paliwa na 100 kilometrów.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: