eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 251. Data: 2011-06-26 02:31:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:

    > Jak by ich fizycznie nie było to też by pracował.
    > Ale by nie miał mocy, mógłby pracować niestabilnie, może głośniej. Na
    > pewno by
    > miał niższą żywotność.

    Jakby ich nie było i byś zostawił otwarte gniazdo po świecy to też by ci
    zapalił ... proszę cię...;-(

    > Tłumaczenie idiotów że jakiś traktor nie ma świecy i
    > jeździ świadczy o ich odmóżdżeniu.

    Wiesz co to *pycha* ?

    > To samo widać na
    > ulicach przy prawie współczesnych samochodach z uszkodzonymi świecami
    > żarowymi. Postoi na światłąch i jak rusza to czarny dym z rury. A za
    > chwilę
    > nie dymi. To może być objaw niesprawnych świec, chociaż wcale nie musi.

    Gdy auto nie jest w ruchu i silnik jest już odpalony od ładnych paru minut
    (temp. cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 20*C lub 35*C (jak
    napisałem we wcześniejszym poście dot. TDI) lub obroty silnika przekroczą
    2500 obr/min to przekaźnik wyłącza całkiem świece. Tak więc dymienie na
    _czarno_ (jak napisałeś) NIE jest wynikiem niesprawnych świec lecz np.
    lejących wtryskiwaczy lub turbo-laga (wynikającego z naprościej mówiać -
    zużycia).
    Przeczytaj jakąś książkę albo zatrudnij się w ASO (tam zatrudniają ludzi z
    ulicy). Proszę nie siej na pms przekleństw - łagodnie cię o to proszę.

    Pozdr.

    --
    Bugatti


  • 252. Data: 2011-06-26 08:11:57
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-06-26 01:45, Bugatti pisze:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości:
    >
    >> A ja miałem starego Golfa z TDI - w którym powyżej 5 stopni świece się
    >> nie uruchamiały wcale, i jeździł :D
    >
    > W 1.9 TDI i 3.3 TDI pogrzewanie świec ECU załącza gdy czujnik
    > temp.silnika (cieczy) wskaże poniżej +9*C. I od momentu włożenia
    > kluczyka i przekręcenia na 1 pozycję (przed uruchomieniem) przekaźnik
    > świec podgrzewa je do temp. ok. 1000 *C w ciagu 2 sec.

    Ty się nie machnąłeś o jedno zero?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi


  • 253. Data: 2011-06-26 10:10:54
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kogutek pisze:

    >>> a ja mam xsare z silnikiem hdi, która świece żarowe odpala poniżej 15
    >> A ja miałem starego Golfa z TDI - w którym powyżej 5 stopni świece się
    >> nie uruchamiały wcale, i jeździł :D
    >>
    >> Pozdrawiam !
    > I co z tego. Nie chcem ale muszem
    ale powinieneś używać słownika
    > odpisać Tobie i innym co mają ograniczoną
    > wiedzę. Odpali z wyłączonymi świecami.
    tak, tak jak tysiące Diesli ktore świec nie mają.
    > Ale zanim ruszysz to one rozgrzane są
    > do prawie tysiąca stopni.
    nic nie jest w sliniku rozgrzane trwale do prawie 1000 stopni. okolice
    kolektora wydechowego będą najcieplejsze, bo przyjmują energie cieplną
    wszystkich cylindrów.

    > Jak by ich fizycznie nie było to też by pracował.
    z otworami w głowicy?
    > Ale by nie miał mocy, mógłby pracować niestabilnie, może głośniej. Na pewno by
    (...)
    sraty pierdaty. rozrusznik + akumulator, mają taką moc(masę cene) aby
    zapewnić uruchomienie silnika na mrozie. kropka. jak uzyskasz drastyczną
    redukcje wagi i ceny - wstawiasz świece żarowe. ich ciepło pozwoli
    zainicjować zapłon. Mogą pracować po uruchomieniu silnika, ale dlatego,
    aby pani Krysia nie musiała silnika "grzac" i nie zadusiła go przy starcie.

    Wycieczki osobiste.
    nie wiem ile Ty silników otwierałeś, może jesteś byłym projektantem,
    czegośt am, ale napewno nie Diesli. ja sie za eksperta nie uważam, ale
    na portach lotniczych serwisowałęm Diesle bez świec, dwusuwy!. Na
    polskich platformach wiertniczych jest masa diesli bez świec. W
    wiekszości supermarkteów i fabrych jest instalacja przeciwpożarowa, z
    główną pompą napędzaną przez Diesla. często ma specjalny system
    podawania oleju (zwiekszenia ciśnienia oleju w silniku ułamek sekundy
    przed startem) i niema świec. ciekawe czy silniki okrętowe mają świece
    żarowe. chcesz powiedzieć ze to stare konstrukcje, nieodpowiedzialne,
    albo pracujące od chwili produkcji nieoptymalnie?


  • 254. Data: 2011-06-26 10:19:59
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 17:30:43 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 25.06.2011 15:50, J.F. pisze:
    >>> Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    >>> już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    >>> rozpędzić pociągiem.
    >> Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
    >> :-)
    >Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.

    A ile tego manewrowania - 5 minut, a nastepna stacja za 5h :-)

    >>>> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    >>>> czolgi sa na turbiny.
    >>> I większość elektrowni.
    >>
    >> W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    >> wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).
    >
    >Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
    >tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
    >elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
    >turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?

    Nie pisalem ze tloki, tylko ze diesle.
    Z powszechnosci uzycia moge sie domyslac ze turbiny parowe sa lepsze
    niz tlokowe parowe - niekoniecznie w kwestii sprawnosci.
    Zas diesle chyba lepsze niz turbiny gazowe - za wyjatkiem samolotow
    :-)


    >> natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
    >> tez sa stosowane, np:
    >> http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
    alinationprojects/cliftonpier/
    >> W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
    >> przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.
    >> No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
    >> czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?
    >
    >Problemy z turbinami:
    >-bardzo wysoki koszt

    Taki diesel tez nie jest tani,

    >-fatalna wydajność na "biegu jałowym"
    >-dłuższy rozruch
    >-kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc

    A tu http://en.wikiversity.org/wiki/Power_Generation-gast
    urbine_Power
    dodaja jeszcze "kiepska sprawnosc".
    Chyba ze w konfiguracji gazowo-parowej.

    I tak jak pisalem - Siemens sie chwali 60% sprawnosci, to jest wiecej
    niz najlepsze diesle (52%).

    J.


  • 255. Data: 2011-06-26 10:29:46
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 15:50:43 +0200, J.F. napisał(a):

    > W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    > wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).

    Wtrysniesz :) Gdzies czytalem opis diesla przerobionego na mial weglowy. No
    dobra, z 10% ropy bylo w tej mieszance, zeby podtrzymac zaplony. Ale
    zasadniczym paliwem byl wungiel.
    Nawet chyba film byl na Youtube.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 256. Data: 2011-06-26 10:33:08
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 21:27:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >>>Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
    >>>litry, to kłam jak inni."?
    >> Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
    >
    >Chyba za TIRem na Gierkówce.

    wszedzie. tiry wtedy byly troche wolniejsze, to jakos dawalo sie przed
    nimi uciec.

    J.






  • 257. Data: 2011-06-26 10:40:43
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, June 26, 2011, 10:33:08 AM, you wrote:

    >>>>Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
    >>>>litry, to kłam jak inni."?
    >>> Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
    >>Chyba za TIRem na Gierkówce.
    > wszedzie. tiry wtedy byly troche wolniejsze, to jakos dawalo sie przed
    > nimi uciec.

    Jarku, moja żona miała kaszlaka. Wiem, ile palił w trasie - trochę
    mniej od Lanosa. W mieście - trochę więcej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 258. Data: 2011-06-26 10:42:15
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "kogutek"

    Ktoś ma w podpisie że chyba Lem stwierdził że
    > dokąd nie skorzystał z internetu to nawet nie przypuszczał że na
    > Świecie jest
    > aż tylu idiotów. Jak na razie w tym wątku jestem w mniejszości. Nie o
    > mnie to
    > powiedział.

    Masz co chciałeś

    PLONK


  • 259. Data: 2011-06-26 10:50:26
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Maciek"
    >
    > Bywaly, ale jesli nie mialy swiec zarowych, to nmialy plomieniowe albo
    > inne
    > wspomagacze zaplonu. Bez tego diesla jest baaardzo trudno zapalic.

    Było trudno odpalić gdy miały komory wstępne - w nowych konstrukcjach w
    dodatnich temperaturach świece nie są potrzebne nawet do uruchomienia
    silnika


  • 260. Data: 2011-06-26 10:55:45
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-06-2011 00:13, kogutek pisze:

    > Dlatego nie chce mi się z tobą pisać. Oczywiście tego nie zrozumiesz. Ale to
    > Twój problem a nie mój.

    Tak, wszyscy dookoła to debile tylko ty jeden pozjadałeś wszystkie
    rozumy. Chowasz łeb w piasek po pieprznąłeś głupotę, a na proste pytanie
    nie znasz odpowiedzi - lub domyślasz się ale nie pasuje do twojej teorii.


strony : 1 ... 10 ... 20 ... 25 . [ 26 ] . 27 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: