eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 261. Data: 2011-06-26 10:56:50
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "pm"

    >?> W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz
    >to
    >> jedziesz
    >
    > okropnie się mylisz
    > turbina jest baaardzo wrażliwa na jakoś paliwa

    cytuję

    " Turbina jest zdolna do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie
    rakietowym JP-1, jakiejkolwiek jakościowo benzynie i teoretycznie nawet
    na alkocholu"

    to cytat opisujący turbinę Abramsa Avco Lycoming AGT-1500C

    pozostawię bez komentarza


  • 262. Data: 2011-06-26 11:16:52
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 10:40:43 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >>>> Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
    >>>Chyba za TIRem na Gierkówce.
    >> wszedzie. tiry wtedy byly troche wolniejsze, to jakos dawalo sie przed
    >> nimi uciec.
    >
    >Jarku, moja żona miała kaszlaka. Wiem, ile palił w trasie - trochę
    >mniej od Lanosa. W mieście - trochę więcej.

    Ale ja powyzszego nie wzialem z sufitu, tylko wlasnie z kaszlaka.
    nawet 650.


    J.



  • 263. Data: 2011-06-26 11:17:49
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 10:56:50 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > " Turbina jest zdolna do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie
    > rakietowym JP-1, jakiejkolwiek jakościowo benzynie i teoretycznie nawet
    > na alkocholu"
    >

    obecność słowa "kerozyna" bardzo niedobrze świadczy o osobie piszącej ten
    tekst i znakomicie psuje wszelką wiarygodność, ale owszem, to było jednym z
    założeń konstrukcyjnych abramsa, żeby mógł użyć dowolnego paliwa
    spotykanego w armii USA. Tyle, że skoro to założenie konstrukcyjne, to
    mogli dokonać odpowiednich modyfikacji, żeby to uzyskać. Stać ich.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 264. Data: 2011-06-26 11:27:19
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 10:50:26 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Było trudno odpalić gdy miały komory wstępne - w nowych konstrukcjach w
    > dodatnich temperaturach świece nie są potrzebne nawet do uruchomienia
    > silnika

    No w sumie racja, chociaz chyba kazdy ubytek na kompresji powoduje spore
    problemy, nie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 265. Data: 2011-06-26 11:32:09
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.06.2011 10:19, J.F. pisze:

    >> Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.
    >
    > A ile tego manewrowania - 5 minut, a nastepna stacja za 5h :-)

    5 minut??? Wiesz, ile trwa głupie przetaczanie wagonów?

    [ciach]

    >> Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
    >> tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
    >> elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
    >> turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?
    >
    > Nie pisalem ze tloki, tylko ze diesle.
    > Z powszechnosci uzycia moge sie domyslac ze turbiny parowe sa lepsze
    > niz tlokowe parowe - niekoniecznie w kwestii sprawnosci.
    > Zas diesle chyba lepsze niz turbiny gazowe - za wyjatkiem samolotow
    > :-)

    Wbrew przesądom, wyjątki nie potwierdzają reguł.

    [ciach]

    >> Problemy z turbinami:
    >> -bardzo wysoki koszt
    >
    > Taki diesel tez nie jest tani,

    W porównaniu z turbiną? Tani jak barszcz.

    >> -fatalna wydajność na "biegu jałowym"
    >> -dłuższy rozruch
    >> -kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc
    >
    > A tu http://en.wikiversity.org/wiki/Power_Generation-gast
    urbine_Power
    > dodaja jeszcze "kiepska sprawnosc".
    > Chyba ze w konfiguracji gazowo-parowej.

    W konfiguracji gazowo-parowej to w ogóle nie ma konkurencji.

    Bez tego sprawność maksymalna sprawność _dużej_ turbiny jest nieco
    wyższa, niż sprawność typowego dużego diesla (ciężarówki itepe).

    Niewiele (około 1%) ale zawsze ;)

    Haczyk: diesel będzie ciężki jak cholera, a turbina jest bardzo lekka (w
    porównaniu). Czyli choć sprawność teoretyczna silnika będzie zbliżona,
    to turbina będzie miała (dużo!) mniej masy do ciągnięcia.

    Niestety - turbina tę optymalną sprawność osiąga przy pracy w okolicy
    maksymalnej mocy. A przy praktycznie każdym transporcie lądowym
    najwięcej mocy potrzeba do ruszenia, a potem silnik jest wykorzystywany
    w niewielkim ułamku (przeciętny samochód do utrzymania prędkości
    potrzebowałby jakieś 10% swojej maksymalnej mocy, pociągi mają jeszcze
    mniejsze opory toczenia).

    Trzeba by dać małą turbinę, ale turbiny poniżej 100kW mają sprawność w
    okolicy kilkunastu procent. Tylko jak wtedy ruszyć? Turbina i silnik
    elektryczny, jak ktoś proponował? Ale wtedy trzeba nazbierać energii na
    ruszenie, czyli potrzebna będzie spora bateria akumulatorów. Czyli
    powrotem dokładamy dużą masę i wracamy do punktu wyjścia, czyli diesla.

    Żeby to się sprawdziło, to jak pisałem - musiałyby to być długie trasy z
    gwarantowanym przejazdem. I coś dodatkowego na starcie musiałoby pchnąć.
    Dodatkowy koszt i w sumie znowu by wyszło na zero albo gorzej.


  • 266. Data: 2011-06-26 11:34:41
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, June 26, 2011, 11:16:52 AM, you wrote:

    >>>>> Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
    >>>>Chyba za TIRem na Gierkówce.
    >>> wszedzie. tiry wtedy byly troche wolniejsze, to jakos dawalo sie przed
    >>> nimi uciec.
    >>Jarku, moja żona miała kaszlaka. Wiem, ile palił w trasie - trochę
    >>mniej od Lanosa. W mieście - trochę więcej.
    > Ale ja powyzszego nie wzialem z sufitu, tylko wlasnie z kaszlaka.
    > nawet 650.

    Jak to szło? "Kłam jak inni"?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 267. Data: 2011-06-26 11:35:07
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Maciek"
    >
    >> Było trudno odpalić gdy miały komory wstępne - w nowych konstrukcjach
    >> w
    >> dodatnich temperaturach świece nie są potrzebne nawet do uruchomienia
    >> silnika
    >
    > No w sumie racja, chociaz chyba kazdy ubytek na kompresji powoduje
    > spore
    > problemy, nie?

    Niestety nie wiem, co w takim przypadku, mogę tylko napisać, że moje
    auto ma przebieg 190 000 km, pewnie jakieś straty kompresji już są, a
    odpala tak jak odpalało czyli bdb.


  • 268. Data: 2011-06-26 11:47:42
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-26 10:33, J.F. pisze:
    > On Sat, 25 Jun 2011 21:27:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >> Hello J.F.,
    >>>> Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
    >>>> litry, to kłam jak inni."?
    >>> Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
    >>
    >> Chyba za TIRem na Gierkówce.
    >
    > wszedzie. tiry wtedy byly troche wolniejsze, to jakos dawalo sie przed
    > nimi uciec.

    Czy ja wiem, czy takie wolniejsze? Jak się rozbujał to szedł jak
    przeciąg, kaganiec to raczej ciekawostka - w górach to już gorzej
    bywało. Teraz większość ma kaganiec, więc szybciej nie pociągną.
    Ten mój bez problemu je wyprzedzał (trzeba było tylko na wiatr
    uważać). W górach też dzielnie dawał radę - z Walimia do Rzeczki
    to nawet się bawiliśmy, kto dalej na 3 pojedzie ;)


  • 270. Data: 2011-06-26 12:49:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 10:17:49 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Sun, 26 Jun 2011 10:56:50 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
    >> " Turbina jest zdolna do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie
    >> rakietowym JP-1, jakiejkolwiek jakościowo benzynie i teoretycznie nawet
    >> na alkocholu"
    >>
    >obecność słowa "kerozyna" bardzo niedobrze świadczy o osobie piszącej ten
    >tekst i znakomicie psuje wszelką wiarygodność,

    Czemu ? w koncu wlasnie na tej frakcji pracuja, bez wnikania w
    nazewnictwo jakiegos kraju trzeciego swiata, niezbyt precyzyjne
    zreszta.

    >ale owszem, to było jednym z
    >założeń konstrukcyjnych abramsa, żeby mógł użyć dowolnego paliwa
    >spotykanego w armii USA. Tyle, że skoro to założenie konstrukcyjne, to
    >mogli dokonać odpowiednich modyfikacji, żeby to uzyskać. Stać ich.

    Nie bylo chyba tych modyfikacji tak duzo, skoro znakomita wiekszosc
    turbin pracuje na F34/JetA1 wlasnie.

    J.


  • 269. Data: 2011-06-26 12:49:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > kogutek pisze:
    >
    > >>> a ja mam xsare z silnikiem hdi, która świece żarowe odpala poniżej 15
    > >> A ja miałem starego Golfa z TDI - w którym powyżej 5 stopni świece się
    > >> nie uruchamiały wcale, i jeździł :D
    > >>
    > >> Pozdrawiam !
    > > I co z tego. Nie chcem ale muszem
    > ale powinieneś używać słownika
    > > odpisać Tobie i innym co mają ograniczoną
    > > wiedzę. Odpali z wyłączonymi świecami.
    > tak, tak jak tysiące Diesli ktore świec nie mają.
    > > Ale zanim ruszysz to one rozgrzane są
    > > do prawie tysiąca stopni.
    > nic nie jest w sliniku rozgrzane trwale do prawie 1000 stopni. okolice
    > kolektora wydechowego będą najcieplejsze, bo przyjmują energie cieplną
    > wszystkich cylindrów.
    >
    > > Jak by ich fizycznie nie było to też by pracował.
    > z otworami w głowicy?
    > > Ale by nie miał mocy, mógłby pracować niestabilnie, może głośniej. Na pewno b
    > y
    > (...)
    > sraty pierdaty. rozrusznik + akumulator, mają taką moc(masę cene) aby
    > zapewnić uruchomienie silnika na mrozie. kropka. jak uzyskasz drastyczną
    > redukcje wagi i ceny - wstawiasz świece żarowe. ich ciepło pozwoli
    > zainicjować zapłon. Mogą pracować po uruchomieniu silnika, ale dlatego,
    > aby pani Krysia nie musiała silnika "grzac" i nie zadusiła go przy starcie.
    >
    > Wycieczki osobiste.
    > nie wiem ile Ty silników otwierałeś, może jesteś byłym projektantem,
    > czegośt am, ale napewno nie Diesli. ja sie za eksperta nie uważam, ale
    > na portach lotniczych serwisowałęm Diesle bez świec, dwusuwy!. Na
    > polskich platformach wiertniczych jest masa diesli bez świec. W
    > wiekszości supermarkteów i fabrych jest instalacja przeciwpożarowa, z
    > główną pompą napędzaną przez Diesla. często ma specjalny system
    > podawania oleju (zwiekszenia ciśnienia oleju w silniku ułamek sekundy
    > przed startem) i niema świec. ciekawe czy silniki okrętowe mają świece
    > żarowe. chcesz powiedzieć ze to stare konstrukcje, nieodpowiedzialne,
    > albo pracujące od chwili produkcji nieoptymalnie?
    A czy ja gdzieś napisałem coś innego. Z `rozrusznika ma zapalić bez świec. Bo
    one przy zapalaniu nie powinny nic dawać. Przynajmniej pod względem
    energetycznym bo mają za małą moc żeby cokolwiek z wyjątkiem siebie ugrzać.
    Ale dają bo są rozgrzane i inicjują zapłon. Dasz radę wytłumaczyć jakiemuś
    kretynowi że jak pisze że jak się prąd wyłączy to świece nie pracują. To
    znaczy że co, że jest coś co je wyciąga z żywego ognia. One dalej mają tysiąc
    stopni bo prawie przez dwa cykle są w żywym ogniu i tylko jeden cykl je
    studzi. A może też uważasz że to co teraz napisałem to nieprawda.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 26 . [ 27 ] . 28 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: