-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Sun, 26 Jun 2011 10:19:59 +0200
Organization: -
Lines: 56
Message-ID: <p...@4...com>
References: <5...@4...com>
<4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<4e04fc16$1@news.home.net.pl>
<f...@4...com>
<4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
<g...@4...com>
<4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
<2...@4...com>
<4e05dad3$1@news.home.net.pl>
<d...@4...com>
<4e05ff23$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1309076397 3261 82.143.187.50 (26 Jun 2011 08:19:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Jun 2011 08:19:57 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379210
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 25 Jun 2011 17:30:43 +0200, Andrzej Lawa wrote:
>W dniu 25.06.2011 15:50, J.F. pisze:
>>> Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
>>> już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
>>> rozpędzić pociągiem.
>> Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
>> :-)
>Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.
A ile tego manewrowania - 5 minut, a nastepna stacja za 5h :-)
>>>> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
>>>> czolgi sa na turbiny.
>>> I większość elektrowni.
>>
>> W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
>> wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).
>
>Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
>tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
>elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
>turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?
Nie pisalem ze tloki, tylko ze diesle.
Z powszechnosci uzycia moge sie domyslac ze turbiny parowe sa lepsze
niz tlokowe parowe - niekoniecznie w kwestii sprawnosci.
Zas diesle chyba lepsze niz turbiny gazowe - za wyjatkiem samolotow
:-)
>> natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
>> tez sa stosowane, np:
>> http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
alinationprojects/cliftonpier/
>> W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
>> przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.
>> No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
>> czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?
>
>Problemy z turbinami:
>-bardzo wysoki koszt
Taki diesel tez nie jest tani,
>-fatalna wydajność na "biegu jałowym"
>-dłuższy rozruch
>-kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc
A tu http://en.wikiversity.org/wiki/Power_Generation-gast
urbine_Power
dodaja jeszcze "kiepska sprawnosc".
Chyba ze w konfiguracji gazowo-parowej.
I tak jak pisalem - Siemens sie chwali 60% sprawnosci, to jest wiecej
niz najlepsze diesle (52%).
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.06.11 10:29 Maciek
- 26.06.11 10:33 J.F.
- 26.06.11 10:40 RoMan Mandziejewicz
- 26.06.11 10:42 Przemysław Czaja
- 26.06.11 10:50 Przemysław Czaja
- 26.06.11 10:55 DoQ
- 26.06.11 10:56 Przemysław Czaja
- 26.06.11 11:16 J.F.
- 26.06.11 11:17 Waldek Godel
- 26.06.11 11:27 Maciek
- 26.06.11 11:32 Andrzej Lawa
- 26.06.11 11:34 RoMan Mandziejewicz
- 26.06.11 11:35 Przemysław Czaja
- 26.06.11 11:47 Artur Maśląg
- 26.06.11 12:49 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]