    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sun, 26 Jun 2011 10:19:59 +0200
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    <g...@4...com>
    <4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
    <2...@4...com>
    <4e05dad3$1@news.home.net.pl>
    <d...@4...com>
    <4e05ff23$1@news.home.net.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 17:30:43 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.

    A ile tego manewrowania - 5 minut, a nastepna stacja za 5h :-)

    >Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
    >tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
    >elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
    >turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?

    Nie pisalem ze tloki, tylko ze diesle.
    Z powszechnosci uzycia moge sie domyslac ze turbiny parowe sa lepsze
    niz tlokowe parowe - niekoniecznie w kwestii sprawnosci.
    Zas diesle chyba lepsze niz turbiny gazowe - za wyjatkiem samolotow
    :-)

    alinationprojects/cliftonpier/

    >Problemy z turbinami:
    >-bardzo wysoki koszt

    Taki diesel tez nie jest tani,

    >-fatalna wydajność na "biegu jałowym"
    >-dłuższy rozruch
    >-kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc

    A tu http://en.wikiversity.org/wiki/Power_Generation-gast
    urbine_Power
    dodaja jeszcze "kiepska sprawnosc".
    Chyba ze w konfiguracji gazowo-parowej.

    I tak jak pisalem - Siemens sie chwali 60% sprawnosci, to jest wiecej
    niz najlepsze diesle (52%).

    J.